Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Der kommer nye krav til test af udstødninger til syn, i 2017.
Jeg tænker at de begynder på at teste NOx tallet.
Så er der mange chippede dieselbiler og andre biler med defekt partikkelfilter, som bliver dumpet
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Qaxius skrev:Der kommer nye krav til test af udstødninger til syn, i 2017.
Jeg tænker at de begynder på at teste NOx tallet.
Så er der mange chippede dieselbiler og andre biler med defekt partikkelfilter, som bliver dumpet
Den tid den sorg. Kan nok undvære chipning den ene dag hvert andet år.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

+1

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Kim B Olesen »

Så må vi jo bare have købt et kabel så vi selv kan skifte filen ud ;) så er det dejligt det er en Leon fil der ikke er læsebeskyttet :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Så må vi jo bare have købt et kabel så vi selv kan skifte filen ud ;) så er det dejligt det er en Leon fil der ikke er læsebeskyttet :lol:
Det har jeg allerede 8-) 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... 0pollution

Utroligt at i er ligeglade med luftforurening.
Stod det til mig, så blev alle lastbiler og busser, som ikke vare EURO 5 eller nyere pålagt en hjernedød høj afgift for at køre på de Danske veje.
Gældende for ALLE lastbiler og busser.
Og bøden for ikke at have EURO 5/6 klistermærket på lastbilen, den skulle være ekstrem.
Nærmest på grænsen til konfiskering af lastbilen.

Den samme regel kunne gælde for varevogne og personbiler under EURO 4 standarden.

Mega afgift på at eje dem og køre i dem.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Come on........ det er i ekstremt tætbebyggede områder det der..... måske de skulle starte med deres industri, samt små pis knallerter.

Om der er en par Lupoer der ræser rundt på landet i DK ændre vidst ikke en skid.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Alle tre chippede, og EGR blokeret.

Har lige været til syn, og lygten var det eneste jeg sku' justere "lidt".

Forurening min bare - det drejer sig UDELUKKENDE om skat/afgift.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Atjuh 3L skrev:Alle tre chippede, og EGR blokeret.

Har lige været til syn, og lygten var det eneste jeg sku' justere "lidt".

Forurening min bare - det drejer sig UDELUKKENDE om skat/afgift.

Mvh,

Atjuh 3L.
De kan ikke måle Nox med det nuværende udstyr.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

I know, who cares 8-)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Som sagt, der kommer nye krav fra 2017 eller 2018.

Se lige forskellen på busser fta EURO5 til EURO6.
De kan stort set ikke komme længere ned end EURO6, så hvis de kan få alle køretøjer så langt ned, så er det jo fedt.

"Et par chippede lupoer betyder ingenting".
Så lupoer er de eneste dieselbiler, som chippes?
Hvor mange chippede dieselbiler, mon der kører rundt i de større byer?

Gid vi havde samme regler i DK, som i mange andre større tyske byer.
EURO4 som minimum.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Andreasf »

Qaxius skrev:Gid vi havde samme regler i DK, som i mange andre større tyske byer.
EURO4 som minimum.
Vi var i London en enkelt dag for ca. et år siden, for at hente noget udstyr.

Det var kvalmt og klamt.
Der var en tæt og tung stank af diesel i store dele af byen.

Vi var meget forundrede over hvordan det kunne være så slemt - og da ingen af os er vant til det (hvilket man forhåbentlig aldrig rigtig bliver), havde vi det godt nok noget svært.
Det var som at blive køresyg, bare uden at køre.

Miljøzoner og krav til maksimal udledning synes jeg er en go' idé.
Lupo'erne er heller ikke de bedste - der findes værre, men også bedre - spørgsmålet er hvor meget bedre, når synshallerne reelt ikke kan måle det.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Du er sikker på det ikke var stanken fra deres opvarmning med kul og koks?

Den lugt vil man opleve i næsten enhver engelsk by, det er som at skrue uret et par hundrede år tilbage i tiden.

Forurening er jo en "sjov" størrelse. Vi vil alle gerne ha' nul forurening, bare det ikke er på bekostning af nogle af de goder vi har vænnet os til!

Fragt med containerskibe, ferierejse med fly, bilferie til skisportssteder, opvarmning af boligmassen - og endelig ikke med A-kraft, vindmøller der kan ses så vi visuelt har bedre samvittighed, upåagtet at de sviner som ind i hel...., og et samfund der er køb og smid væk.

Amish folket er den ene yderlighed, de fantastiske rige er den anden, og midt i det hele har vi flertallet - os - som sviner hver evig eneste dag, nogle mere end andre.
Udviklingen har det med at gå fra noget til noget andet, og medmindre man vil Amishfolkets livsstil så vil man forurene mere og mere. At forureningen så har den frækhed at bevæge sig over grænser uden at spørge om tilladdelse, ja det er jo nærmest frækt.

Man kan købe aflad når man bestiller en flybillet hos nogle selskaber, altså betale lidt ekstra for at dække forureningen, husker i at gøre det? :lol:

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Robert »

En boeing 747 futter 216000 liter på at flyve 13300km med 500 passagerer.
Emma mærsk(contailerskib) bruger 16000 liter i timen.
Med den befolkningstilvækst vi har globalt er det ligegyldigt hvad vi gør fremover.

http://www.worldometers.info/da/
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Ca. det jeg prøvede at sige.

Jeg ser dog en positiv udvikling mht. brug af vedvarende energi, nemlig bevægelsen henimod uafhængighed af olie.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Vyffe »

Atjuh 3L skrev: vindmøller der kan ses så vi visuelt har bedre samvittighed, upåagtet at de sviner som ind i hel....
Kan du henvise til kilder der kan dokumentere dette postulat? Sidst jeg fakta-tjekkede, betalte en stor vindmølle sig selv tilbage, rent miljømæssigt, inden for et år. Herefter har du 20-30 års netto-gevinst på miljø fronten.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af sussi »

Atjuh 3L skrev:Man kan købe aflad når man bestiller en flybillet hos nogle selskaber, altså betale lidt ekstra for at dække forureningen, husker i at gøre det? :lol:
Flyver ALDRIG
Lys i huset og opladning af telefoner m.m. klares af egne solpaneler.
Varmen fås fra et halmvarmeværk.
Grønt fra nyttehaven.
Drikke fra egen produceret æblemost.
Kørsel klares af min A2.
Forbrugsgenstande repareres i stedet for at smides ud.
Så kan jeg ikke gøre mere :D :D :D :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Vyffe, ku' godt - orker ikke.

Lad mig blot sige at regner man industriens udflytning med, (på grund af de enorme PSO afgifter industrien pålægges qua strøm fra vindmøller blandt andet, udflyttes produktionen til lande der ikke har den slags "grønne" synspunkter, hvorefter forureningen ender et eller andet sted på kloden, og det var vel det der skulle undgåes, og taberne bliver de borgere der er tvangsindlagt til at betale ekstra for den "grønne" strøm), så ender vi på ca. samme niveau som før, men den del kan man da bare undlade at tage med.

At lave vindmøller der kan generere energi til en fornuftig pris, ligger desværre en del år ude i fremtiden, og viljen til at undlade at brandbeskatte energien er ikke til stede og bliver det nok aldrig, for ellers var det jo bare med at banke totalt 25.000 vindmøller op, til havs, og så var vi selvforsynende. Det nye kabel til Norge gør at vi kan bytte-bytte købmand, og alle kunne være glade, og prisen på el kunne være tæt på 0.
Kommer det nogensinde til at ske? Næppe hvis du spørger mig, men yderst ønskeligt skal jeg skynde mig at sige.

Idealisterne klapper i hænderne og betaler ved kasse et, kapitalisterne klapper i hænderne og indkasserer ved kasse et.

Mvh,

Atjuh 3L.

Bemærk venligst at jeg undlod at bruge "racismekortet" indenfor vindmølledebatten, nemlig lavfrekvent støj.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

HOV, vi skal ikke glemme at med den udvikling der har været indenfor røggasrensning, er forureningen fra traditionelle kraftværker voldsomt reduceret, og omend Sussi ikke flyver så kan jeg garantere for at det gør flere og flere, og jeg tillader mig at gætte på at ca. 80% af disse rejsende ikke har noget virkelig "behov" for at flyve, og jeg ved at næsten ingen af disse rejsende betaler det ovennævnte "aflad", så miljøet er noget vi alle vil tage hånd om, så længe det ikke koster.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Fantastisk udvikling i dette emne, omkring sidegevinsten på chipning.

Jeg ser tit Fredslund, eller tilsvarende "chipper", skrive noget i stil med et chipningens og EGR deletens forurening hentes hjem i tilsvarende længere på literen. Det er så en gigantisk lodret løgn, som kun har til formål at fastholde kunderne og ikke skræmme dem væk.
Det lyder jo pisse tiltalende. Længere på literen og flere HK på samme tid.
Ikke underligt at ejere af chippede dieselbiler ikke kan få deres uvidne hænder ned.
Faktum er bare at EGR ventilen i en nyere dieselbil, er med til at nedbringe NOx tallet med 75% ( ud fra fri hukommelse, ret mig gerne hvis jeg tager fejl ).
Så vidt jeg husker, så ville dette tal være 4 gange højere uden EGR ventilen.
De glemmer bare at fortælle folk er deres motorlampe ville lyser konstant, hvis den ikke blev slukket elektronisk, fordi at motoren registrerer en alt alt for høj mængde forurening.
Ja, jeg ved godt at EGR ventilen er 100% lukket ved gasgivning over 50% ( testet i min egen 1,4 tdi ECOmotive med EGRventil sol er grundjusteret for nyligt ) men hvem dælen kører med så tung en fod evig og altid?
Det er mig lidt en gåde, at det åbenbart er fuldt lovligt at drive virksomhed på at omgå loven på denne måde.
Nu er der faldet dom i sagen omkring dumpning af byggeaffald og det har været brud på en paragraf der omhandler bevidst miljøsvineri.
Måske man skulle sende en politianmeldelse afsted på Landberg og Fredslund og se hvad det fører med sig.
Det er svært ag være narkoman, hvis der ingen pushere findes.....
Ergo, kan man stoppe chippevirksomhederne og sætte focus på miljøsvineriet og hvis straffen er passende stor nok, så vil chipning i DK være et noget nær slut kapitel.

Ja der stinker i London, men det gør der dælme også i Kbh.
Min ene bror bor direkte ud til en af Kbh's store indfaldsveje.
Mindst hver 14. dag, der skal han vaske vinduer og tørre vindueskarmene af for sod.......!
( ps. i skal ikke have ondt af ham, for han ryger tilpas meget hash, så det er næppe forurening, som han dør af ).
Min anden bror bor cirka en km væk fra denne vej. Han har ikke samme problem. ( hans problem ligger på bunden af en flaske ).

I taler om at synshallerne ikke kan måle disde røggasser godt nok og det har i helt ret i.
Før valget, der arbejdede Socialdemokraterne på at få indført nye regler for test af udstødninger, da de nuværende regler er 20år gamle og dermed håbløst forældede.
Sagt ligeud, så ligger grænsen for synshallernes testevner et sted omkring EURO3 dieselmotore.
Siden da er vi rykket helt op til EURO6.

Der er mange menesker, som skrotter deres gamle bil, fordi at den skal ha lavet bremser osv til syn og hvis den så får en defekt katalysator smidt oven i rapporten, så er bilen helt sikkert dødsdømt.

Bare vent til når det samme sker for dieselbilerne.
Jeg har stadig en forhåbning om at =<EURO3 dieselbiler en dag bliver brandbeskattet. ( også gældende for udenlandske køretøjer ). ( lig med eller mindre end, matematiske tegn ).


Den eneste lovlige chipning, som jeg kender til, er til UP, Mii og CitiGo.
Der får du cirka 85HK TÜV godkendt.
Men i DK, der SKAL hver bil testes og det koster en større formue, så ingen ville gøre det.
Det er ikke nok at bilerne og motorene er identiske og at chipningen derfor vil have samme effekt.
Hatten af for en TÜV godkendt chipning.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar