Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

En landberg optimeret Lupo, er optimeret til den enkelte motor.
Hvis den "kun" er skruet op til de cirka 80HK, så ser jeg ingen problemer, men er den længere ikke, så er der nok tweaket lidt mere end "bare lige".

Men din idé lyder ikke helt dum.

At lege med de enkelte parametre kræver at du har et kabel mere, som kan udlæse hvilke parametre, der rent faktisk gør hvad.
Ellers så ændre du bare blindt og det kan føre til motorhaveri.

Jeg er ikke helt inde i det, men de ved meget mere om det inde på www.vagcars.dk
De vil bare ikke fortælle ret meget om det, da det jo vil skade deres egen forretning ( gældende for de der lever af det ).
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Her er masser af folk der gerne vil hjælpe dig: ecuconnections.com
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Det var heller ikke for at jeg skulle eksperimentere på egen bil hvis det netop er sådan man skal tweeke det meget nøje til den enkelte motor og det kan ende i motorhaveri, så letsindig nørd er jeg slet ikke, det er mere nørd med seler og træsko niveauet jeg gør mig i :ugeek: , men bare det at lære om det og finde ud af hvordan det hænger sammen er jo skide spændene :geek:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ochrs »

Så er det vist tid til en opdatering, på minOBD tuning, har kørt 3 tankfulde diesel igennem med stort set samme kørselsmønster, som før, resultat er at der er en tendens til at den kører en anelse længere på literen, men det kan jo også være at den stigende temperatur hjælper lidt der, men det bedste er at den nu kan komme afsted når man har brug for det. Kan kun sige at til den pris er der i min verden ikke noget at betænke sig på.

Ole
aalkjær
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 28. jul 2011 21:44
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Kolding

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af aalkjær »

ochrs skrev:Så er det vist tid til en opdatering, på minOBD tuning, har kørt 3 tankfulde diesel igennem med stort set samme kørselsmønster, som før, resultat er at der er en tendens til at den kører en anelse længere på literen, men det kan jo også være at den stigende temperatur hjælper lidt der, men det bedste er at den nu kan komme afsted når man har brug for det. Kan kun sige at til den pris er der i min verden ikke noget at betænke sig på.

Ole

Super, et spørgsmål.
Virker eco mode så som det plejer. Altså har du så 61 hk i eco mode og 80+ hk i normal mode. Eller?hvordan virker det? fortæl
Jeg overvejer at få det lavet sammen med fartpilot.

Venlig hilsen Bo
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ochrs »

Alt virker som normalt eco mode kan du slå fra og til helt som normalt, men du kan jo ringe og snakke med Steffen, og husk at nævne det med fartpilot for der er et eller andet, med det, men da jeg ikke har fart pilot hørte jeg ikke rigtigt efter.

MVH Ole
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

aalkjær skrev: Super, et spørgsmål.
Virker eco mode så som det plejer. Altså har du så 61 hk i eco mode og 80+ hk i normal mode. Eller?hvordan virker det? fortæl
Jeg overvejer at få det lavet sammen med fartpilot.

Venlig hilsen Bo
Der er stadig 2 modes, ja. Men begge "programmer" bliver påvirket af tuningen. Min er blevet peppet en del, hvilket gør at jeg nærmest ikke har forskel på ECO og ikke ECO udover den skifter ved 3000rpm i ECO og stadig går ud når jeg holder stille :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
aalkjær
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 28. jul 2011 21:44
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Kolding

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af aalkjær »

KMDTHY skrev:
aalkjær skrev: Super, et spørgsmål.
Virker eco mode så som det plejer. Altså har du så 61 hk i eco mode og 80+ hk i normal mode. Eller?hvordan virker det? fortæl
Jeg overvejer at få det lavet sammen med fartpilot.

Venlig hilsen Bo
Der er stadig 2 modes, ja. Men begge "programmer" bliver påvirket af tuningen. Min er blevet peppet en del, hvilket gør at jeg nærmest ikke har forskel på ECO og ikke ECO udover den skifter ved 3000rpm i ECO og stadig går ud når jeg holder stille :)

Super ,så forstår jeg det.

Venlig hilsen Bo
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Er en Lupo der kan gå 180/190 topfart på speedometret tunet?
Den køre på standart magnesium fælgende med 155/65-13 org. Bridgstone dæk ecopia.
Gps siger ca. 175/180
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Andreasf »

Brabus skrev:Er en Lupo der kan gå 180/190 topfart på speedometret tunet?
Ja!
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Vyffe »

Nej! Min kan og den er ikke tunet.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Thore J »

Vyffe skrev:Nej! Min kan og den er ikke tunet.
Har du haft den fra ny, siden du kan sige det med sikkerhed? ;) ... en 3L der render ret meget over 160 km/t på gps, den er ikke standard..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Vyffe »

Nej det har jeg ikke. Har kørt i en tunet, og den synes jeg er noget friskere end min.
Min fars 3L, som ikke er tunet, render også 180 på speedo.
Mener hans rekord, under de rette forudsætninger, er omkring 190 på gps.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Andreasf »

Min første Lupo havde en boks en kort overgang.
Den fik jeg til at gå 196 km/t på GPS'en ned ad Storebæltsbroen, i medvind, en sen, sen aftentime for mange herrens år siden.

Det var mere overlevelse end oplevelse ved den hastighed ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Min den går lidt over 190 på speedometret som min rekord.
Normalen ligger på 180/185 ca.

Har også hørt at landberg tunede Lupoen går over 200 og kan gå helt op til 210

Med kun 61 HK. Er det jo ret flot og med de 84 er 210 også imponerende.
Jeg tror det skal tilskrives man har nedbragt vindmodstanden på dem, med fronten og bagklappen samt vind defuseren osv.

Min egen daihatsu charade med 105 HK.bog 140 Nm Kommer maks op på 185 :mrgreen:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Kim B Olesen »

Er det ud af lige vej eller ned ad DKs største bakke ;)
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Det er lige ud af vejen ;)
Den med de 190 er nok ganske lidt ned ad bakke.

Hvad har folk af erfaring med de forskellige tuninger omkring topfarten?
Hvad går en landberg på toppen?
Hvad går en vagshop tuning oå toppen ? Osv. ?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Hvad er oplevelsen af holdbarheden på drivlinien efter man køre med eks. VAG tuningen til de 80 Hk og 200 Nm. ??
Jeg er klar over hvis man bruger hjulspind så kan man smadre alt også uden tuning.
Men hvad holder Lupo 3L egentlig til af effekt før man oplever tingene ikke kan holde og hvilke ting er det der går først? gearkasse??
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Der er flere herinde, som har kørt chippet i over 300.000km
Selve motoren har de ikke oplevet problemer med.
Motoren skal jo selvfølgelig være varm, før man trykker til den, præcis som hvis den ikke var chippet.
Forvent dog et større slid på trækakslerne.

Om du vælger en Chipning med eller uden EGR Delete, det er op til dig selv.
Husk blot på at du sviner miljøet sindsygt meget mere til, når den er chippet.
Folk der påstår det modsatte, er altid de uvidne, eller dem som tjener penge på chipning.
At udstødningens afgangsrør er renere når en bil kører chippet, har intet med NOx og CO2 at gøre.
Havde den sviner det samme, eller mindre efter en Chipning, så var bilen jo født med denne chipning.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Ok.
Snakkede også med JP auto. Som sagde de sagtens kan holde til det, så må da prøve det og se hvad forskellen er. :mrgreen:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar