Styrekugle - indre?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
Sorenbv
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 8. dec 2014 12:24
Geografisk sted: Kolding

Styrekugle - indre?

Indlæg af Sorenbv »

Hej.

Har været til syn med Lupo 3L hvor synsmanden skrev: 04 indre, slør, styrekugle, for meget.

Jeg har prøvet at løfte bilen op og rykke lidt frem og tilbage i skivebremsen, hvilket gør jeg kan hører en lillebitte lyd, men det ser ikke ud til at der er noget slør i selve styrekuglen. Gør jeg noket forkert? For ville egentlig skifte den, men jo ikke hvis der ikke er slør i den alligevel.

Jeg studser også lidt over det er skrevet "indre"for er der ikke kun 1 styrekugle i hver side på sådan en?
Venlig hilsen
Søren.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Styrekugle - indre?

Indlæg af Vyffe »

Måske menes der leddet som vist her:
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-252
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Styrekugle - indre?

Indlæg af doktorfrank »

Det kunne vel være tandstangens forbindelse til sporstangen.
;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Styrekugle - indre?

Indlæg af sussi »

Alt efter hvilken TUMBE :roll: der har synet bilen, kan det være flere ting :!:
Så jeg vil råde dig til at finde ud af hvad han præcis mener, eller rettere finde sløret.
For mange år siden, da det hed Statens Bilinspektion, blev jeg kasseret på en defekt tandstang i min Citroen BX16, denne blev skiftet og jeg kørte til syn igen, samme bilinspektør kasserede den igen på "defekt tandstang", nu blev jeg godt sur og protesterede, en anden bilinspektør blev tilkaldt, han var enig med den først, nu havde jeg efterhånden hidset mig op og protesterede vildt, en tredje bilinspektør kom til, og på få minutter konstaterede han en anelse slør i bærekuglen.
Det var bare en lille historie fra "Det virkelige liv".
Sussi
Besvar