Skift af skiver

Alt vedrørende teknikken på 3L
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skift af skiver

Indlæg af D. F. »

Kenan skrev:Det handler da bare om at du skal spille klog, og lige vise folk at du ved at det principelt er ulovligt, som du kalder det!! Det er ikke den fjerneste chance for at en synsmand vil opdage at skiverne er 3 mm tykkere end standard!! Hva sker der herinde nogen gange !! :lol: :lol: .. der er der ingen grund til at skrive sådan noget plat noget man... Til dig som vil køre med 18 mm skiver, gør det :)du skal på ingen må¨de være bange for at din bil ikke kan synes med det. SLET IKKE!!!!
Hvad der sker herinde??? Hvad sker der med en smart spiller som dig?????

Hvor dum skal man lige være for at komme med sådan en kommentar?

Mener du i din vildeste fantasi, at det er uvæsentligt at nævne det er ulovligt, når manden ikke ved det?
At skrive det er "plat" at oplyse det er sgu da så barnligt og umodent at det løber en koldt ned af ryggen.

Er folk fuldstændig fra den?

Jeg oplyser kort at man lige skal være opmærksom på det. En lille info. Skriver enda at jeg selv har bremse bagpå der pricipielt er ulovlige. Er i helt fra den??? Har ikke sagt han skal lade være, noget om andre tager fejl eller han nok ikke kommer igennem syn. Har givet en lille, men vigitg info, til en der tydligt ikke vidste det. Det skal man så forsvarer ????
Skal der til at laves en liste over hvem der må skrive herinde? en liste over hvad der er relevant, og hvem der bestemmer hvad der er relevant???

Hold da kæft....En info som iøvrigt stod mange steder i det gamle forum, men ikke her i det nye. Og så begynder folk at argumentere imod det!!!!
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Skift af skiver

Indlæg af hot_fifty »

D. F. skrev:
Kenan skrev:Det handler da bare om at du skal spille klog, og lige vise folk at du ved at det principelt er ulovligt, som du kalder det!! Det er ikke den fjerneste chance for at en synsmand vil opdage at skiverne er 3 mm tykkere end standard!! Hva sker der herinde nogen gange !! :lol: :lol: .. der er der ingen grund til at skrive sådan noget plat noget man... Til dig som vil køre med 18 mm skiver, gør det :)du skal på ingen må¨de være bange for at din bil ikke kan synes med det. SLET IKKE!!!!
Hvad der sker herinde??? Hvad sker der med en smart spiller som dig?????

Hvor dum skal man lige være for at komme med sådan en kommentar?

Mener du i din vildeste fantasi, at det er uvæsentligt at nævne det er ulovligt, når manden ikke ved det?
At skrive det er "plat" at oplyse det er sgu da så barnligt og umodent at det løber en koldt ned af ryggen.

Er folk fuldstændig fra den?

Jeg oplyser kort at man lige skal være opmærksom på det. En lille info. Skriver enda at jeg selv har bremse bagpå der pricipielt er ulovlige. Er i helt fra den??? Har ikke sagt han skal lade være, noget om andre tager fejl eller han nok ikke kommer igennem syn. Har givet en lille, men vigitg info, til en der tydligt ikke vidste det. Det skal man så forsvarer ????
Skal der til at laves en liste over hvem der må skrive herinde? en liste over hvad der er relevant, og hvem der bestemmer hvad der er relevant???

Hold da kæft....En info som iøvrigt stod mange steder i det gamle forum, men ikke her i det nye. Og så begynder folk at argumentere imod det!!!!
har fint fået synet min både med stål bremser og større skiver foran
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skift af skiver

Indlæg af sussi »

Har lige fået synet min A2, 18mm skiver for, og konverteret til stål bag, ingen problemer.
M.v.h. Sussi
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Skift af skiver

Indlæg af Kh511 »

Uha det ville være dejligt med et sæt 18mm skiver til A2'en.
Jeg kan snart brolægge hele indkørslen med skæve skiver :?

Kan i ikke lige smide et par bestillingsnumre til brugbare skiver og klodser i tråden?

/Kenny
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skift af skiver

Indlæg af doktorfrank »

Bare lige for at gentage mig selv (tidligere tråd): Hvis din A2 har samme besynderlige lejehus og bremseåg, som er afvigende fra Lupo, som jeg uheldigvis har på min, giver det problemer med 18 mm skiver - selv den tynde version af bremseklodsen kan ikke monteres.
Så jeg anbefaler, at du går ud med skydelæren og måler den maksimale bremseklodstykkelse, før du bestiller.
:roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skift af skiver

Indlæg af Thore J »

Skæve skiver??.. hvad gør du ved dem?..

Er dine glidebøsninger og bolte i orden?? De koster ikke ret meget for sæt (køb 2 sæt - et til hver hjul ! ) og gør en verden til forskel både ift. til slitage, bremseevne og ro når man bremser..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Skift af skiver

Indlæg af Kh511 »

Umiddelbart gør jeg ikke andet med mine skiver end at bremse med dem :D

Men med til historien hører at de kun har kørt omkring 10.000km hvor efter den højre, virker det som, ryster meget når der bremses.
Styrestangen i højre side blev skiftet kort tid efter skiverne, og senest er tandstangen skiftet inden sendte syn.
Det er først efter seneste mekanikker besøg at problemerne med rystende brems er kommet til.
Og det føles som om selve bremse kaliberen får en fæl rusketur :?

Men jeg må nok igang med skydelærer for at se om der skulle være plads til andre skiver+klodser

/Kenny
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
Besvar