Passager airbag slåes fra ?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Bo Jacobsen »

Hej Gruppe
Jeg vil slå airbaggen i passagersiden fra, jeg kan godt finde koden til det i mit netech software, men som jeg forstår skal jeg pille ledningen af også, men hvordan kommer jeg ind til den ledning?

På forhånd tak
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Dan
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 19:28
Geografisk sted: Sydsj

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Dan »

nej der er ikke noget der skal "pilles" fra. den skal kodes fra. inde i AIRBAG også tilpasser / koder du derinde.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af sussi »

Dan skrev:nej der er ikke noget der skal "pilles" fra. den skal kodes fra. inde i AIRBAG også tilpasser / koder du derinde.
Er du 100% sikker på det ????
Hvorfor ar der så monteret en "modstand" når det bliver gjort på et værksted?
Da airbag blev genaktiveret på en vens bil, skulle der fjernes en lille enhed der var indskudt på ledningen til højre airbag.
Den sad bag handskehylden i højre side.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Bo Jacobsen »

Wow, der kan man bare se..

@Dan: kan du være mere specifik i hvor man skal kunne slå airbaggen fra?
Jeg bruger Netech kabel, og har fundet et menupunkt hvor jeg kan slå airbaggen fra, men så lyser lampen bagefter, og det er synsmanden nok ikke jublende glad for ;)

@ Sussi: Har du nogen viden om VW reservedelsnummer eller effekt på den modstand.

Er der nogen som kan svare mig på hvordan jeg kommer ind bagved beklædningen, jeg har haft skruerne løsnet mange gange for at trække kabler til anlæg, men det er endnu ikke lykkedes mig at på handskerummet i passagersiden pillet helt af.

på forhånd tak

mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af sussi »

Var oppe hos JP Auto med en vens bil, hvor Airbag skulle slås til igen. Jesper fjernede en lille enhed der var indskudt på ledningen, mener den lå enten bag måtten i højre side, eller ved bunden af A-stolpen, han havde ikke skilt noget særligt ad, slet ikke handskerummet, så vidt jeg forstod var det bare en modstand der var indskudt. Derefter gik han ind med VagCom og aktiverede Airbag igen, det tog ikke mange minutter.
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af diskoboy »

På andre VW'er (fra 2007 og frem) kan man snyde airbaggen ved at sætte en 3 ohm modstand ind... Om det gør sig gældende på en 3L'er skal jeg dog ikke kunne sige
Nu uden det grå lyn...
Dan
Indlæg: 16
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 19:28
Geografisk sted: Sydsj

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Dan »

Ja når Du koder den fra vil den først blinke og bagefter lyse konstant præcis som den skal. Nøjagtig lige som f.eks min Passat fra 2008 hvor man sætter nøglen i en kontakt og drejer. Hvis den er slået fra skal den lyse... Det er ikke konrekt at sætte en modstand ind men det man sagtens lade sig gøre.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af sussi »

Dan skrev: Det er ikke konrekt at sætte en modstand ind men det man sagtens lade sig gøre.
Hvorfor indskyder et autoriseret værksted så et lille originalt udseende modul med en modstand i, samtidig med at de deaktiverer airbaggen elektronisk.
Der var absolut ingen lamper der lyste på min vens bil, selv om passagerairbaggen var slået fra.
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af arj9k »

Du både koder den og sætter en modstand ind på ledningen. 15 airbag>10 tilpasning>kanal 01 og sætte den til 01=deaktiveret.
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Bo Jacobsen »

Ud fra det jeg læste her i forummet konkluderede jeg at det var et mekaniker job.
Classic rebuild i Horsens havde slæden nede her til formiddag, 1½ times arbejde, underdelen af instrumentbordet pillet af og en modstand skudt ind, jeg er egentligt godt tilfreds med at jeg ikke gik i gang selv, så tror jeg bajonetsaven var kommet frem for at pille det instrumentbrædt af, det skulle fjernes helt hen til håndbremsen.
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af arj9k »

Bo Jacobsen skrev:Ud fra det jeg læste her i forummet konkluderede jeg at det var et mekaniker job.
Classic rebuild i Horsens havde slæden nede her til formiddag, 1½ times arbejde, underdelen af instrumentbordet pillet af og en modstand skudt ind, jeg er egentligt godt tilfreds med at jeg ikke gik i gang selv, så tror jeg bajonetsaven var kommet frem for at pille det instrumentbrædt af, det skulle fjernes helt hen til håndbremsen.
mvh
Bo
Det er bare et spørgsmål om tålmodighed. Det tager sgu ikke længe at skille sådan en lupo ad :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af KMDTHY »

arj9k skrev:
Bo Jacobsen skrev:Ud fra det jeg læste her i forummet konkluderede jeg at det var et mekaniker job.
Classic rebuild i Horsens havde slæden nede her til formiddag, 1½ times arbejde, underdelen af instrumentbordet pillet af og en modstand skudt ind, jeg er egentligt godt tilfreds med at jeg ikke gik i gang selv, så tror jeg bajonetsaven var kommet frem for at pille det instrumentbrædt af, det skulle fjernes helt hen til håndbremsen.
mvh
Bo
Det er bare et spørgsmål om tålmodighed. Det tager sgu ikke længe at skille sådan en lupo ad :)
Nope, er man lidt fornuftig og tålmodig så går det fint, lidt hjælp ELSAwin så er det maks :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:
arj9k skrev:
Bo Jacobsen skrev:Ud fra det jeg læste her i forummet konkluderede jeg at det var et mekaniker job.
Classic rebuild i Horsens havde slæden nede her til formiddag, 1½ times arbejde, underdelen af instrumentbordet pillet af og en modstand skudt ind, jeg er egentligt godt tilfreds med at jeg ikke gik i gang selv, så tror jeg bajonetsaven var kommet frem for at pille det instrumentbrædt af, det skulle fjernes helt hen til håndbremsen.
mvh
Bo
Det er bare et spørgsmål om tålmodighed. Det tager sgu ikke længe at skille sådan en lupo ad :)
Nope, er man lidt fornuftig og tålmodig så går det fint, lidt hjælp ELSAwin så er det maks :-)
Hvis man umiddelbart ikke kan se sig ud af "problemerne" og fra starten af er sig selv så bevidst at man allerede ud fra en arbejdsbeskrivelse kan se at man mangler skrueerfaring, mangler værktøj, måske enda har et par tommelfingre for meget.. og INGEN hjælp til opgaven (ud over noget skriftlig hjælp over nettet)
Så er man imo mere fornuftig når man vælger at gå til en der har prøvet det før istedet for at tænke at med tålmodighed og evnen til at gribe opgaven fornuftigt an så går det nok... og enten ende med knækket plastik eller det der er værre...!!

Det gælder så både i så "Simple" opgaver som f.eks. at skifte en tandrem eller forhjulleje som i de mere komplicerede
og når man ved hvor kort tid der går med at udføre opgaverne når man bruger en der har det rigtige værktøj og ved hvordan man bruger det
ja så kan man vel kun undre sig over at nogen gider bruge tiden gange 3++
på et middelmådigt resultat
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af KMDTHY »

Det hedder learning by doing ;-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Lasse_gnx
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 26. sep 2013 22:04
Geografisk sted: Maribo, Lolland, Danmark

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Lasse_gnx »

Hey guys!

HASTER!!!

Jeg har for ca 1 år siden erhvervet mig en lækker lupo, hvor tidligere ejer har deaktiveret airbag'en i passagersiden, jeg ved dog ikke om det er gjort rigtigt, eller i det hele taget HVAD der er gjort. Når jeg starter bilen lyser airbag lampen, og den går ikke ud før jeg stopper bilen igen. Sådan har den gjort al den tid jeg har haft den, og har ikke tænkt videre over det, før jeg var til syn forleden, og han kasserede den (udelukkende) pga. airbag lampen lyste. Jeg skal egentlig bare have en guide til hvordan jeg fikser problemet (Aktiverer airbag'en igen) - Eller endnu bedre, en på Sjælland, Lolland eller Falster der har lyst/tid til at hjælpe mig med at fikse det. Har aflæst med (et billigt lorte) kabel, at airbag er deaktiveret, men da jeg ikke har det rigtige kabel kan jeg ikke få lov at ændre værdien til aktiveret, så håber i kan hjælpe.
Ps., Har kun lidt over en uge til at få det fikset inden den skal til syn igen :oops:
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Michael Munk »

Få fat i et rigtig kabel og aktiver den igen
Venlig hilsen
Michael Munk
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af arj9k »

Det er ikke nok at deaktivere med vcds. Der skal også en modstand til. Det kan jo være man bare har forsøgt at deaktivere airbag i passagersiden som Michael munk skriver, men ikke har sat modstand på. Jeg kan udlæse for dig i Slagelse og ligeledes aktivere airbag med vcds.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Bandit »

Det kan vel som sådan også være den airbag der sidder i rattet der er problemet her, hvis fx. ledningen er knækket på slæberingen?
Ulven kommer, ulven kommer
Lasse_gnx
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 26. sep 2013 22:04
Geografisk sted: Maribo, Lolland, Danmark

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Lasse_gnx »

Som jeg skrev i beskrivelsen, er airbag'en deaktiveret med vilje, da tidligere ejer har haft barnestol på forsædet i passagersiden, så jeg satser stærkt på at det er tilfældet!
Lasse_gnx
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 26. sep 2013 22:04
Geografisk sted: Maribo, Lolland, Danmark

Re: Passager airbag slåes fra ?

Indlæg af Lasse_gnx »

Har lige kørt i bilen igen i dag. Og kan tilføje at airbag lampen først blinker, for derefter at lyse konstant, ligesom beskrevet tidligere i andres indlæg.
Besvar