det trækker i rattet når jeg kører

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
LinaCecilie
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 13. dec 2017 19:36

det trækker i rattet når jeg kører

Indlæg af LinaCecilie »

heeej.
håber i kan hjæpe mig med mit lille problem.


det startede med at det klikkede i forhjulene når jeg drejede, og så da jeg kørte på motorvejen den anden dag begyndte det at rive ret voldsomt i mit rat til højre, imens jeg kørte. er der nogen der har hørt om det før og måske kan fortælle mig hvad den fejler?

venlig hilsen Lina
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: det trækker i rattet når jeg kører

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kan jo være hvad som helst - defekte bremser, defekt trækaksel - noget styretøj der er gået stykker, men der er da i hvert fald et eller andet HELT galt :?
Du bør ikke køre mere i den før du har fået det tjekket 8-)

Hvor er du fra ?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: det trækker i rattet når jeg kører

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Det kan jo være hvad som helst
Løse hjulbolte, punkteret hjul o.m.a.
Sussi
Ps. Opdater venligst din profil ;)

Klik på den silhuet i øverste højre hjørne, hvor du kan se overdelen af en person, og hvor dit brugernavn fremkommer når musen er over det.
Klik på fanebladet Profilindstillinger.
Udfyld: Geografisk sted.
Klik på Udfør.
Og du må selvfølgelig udfylde alle de rubrikker, du har lyst til.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: det trækker i rattet når jeg kører

Indlæg af Vyffe »

Tårnleje måske?

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: det trækker i rattet når jeg kører

Indlæg af doktorfrank »

Når det begynder med skramlelyde ved fuldt styreudslag, er der nok et drivakselled, der står til udskiftning. Hvis manchetten er flået og alt fedtet er væk, bliver leddet så varmt, at det flår i rattet selv ved ligeudkørsel. Det har jeg da været ude for, og selv om det er mange år siden, husker jeg det som var det i går. :mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar