GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Indlæg af 383CI »

Hej hej

En lille juleudfordring jeg har døjet med længe.

Konditioner:

Bremselyskontakt skiftet til hudløs hed.
Ingen fejl med VCDS,
Bilen køre ellers som den skal og har gjort snart 600k km.
Problemet er det samme med 3-4 forskellige motorstyringer og forskellige Maps.

Altså at "GrønFodLampen" ikke altid går ud ved påvirkning af bremse pedalen.
Pedalen skal påvirkes ZapZapZap indtil lampen går ud og motoren frigives til start. Nogle gange mange gange, andre gange få. Trykket på pedalen er ikke bestemt.

"Problemet" er ikke fremtrædende om sommeren men nu her når det er fugtigt er det temmelig ofte men helt og aldeles uden sammenhæng.
Det gør ingen forskel om motoren er kold eller varm.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Indlæg af Bandit »

Er bestemt ikke elektronikhaj, men problemer der opstår i forbindelse med fugt peger oftest i retning af en dårlig ledning eller ditto stik...men det har en garvet lupo ekspert som dig vel kontrolleret ;)
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Indlæg af ph. »

ja kunne da godt lyde som en dårlig forbindelse i et stik... ...stikket til bremselyskontakten er vel et godt bud i og med at det har været adskilt så mange gange...? ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Indlæg af 383CI »

Jeg må jo erkende jeg ikke har kontrolleret løse forbindelser i stik, både stik for bremsekontakt og motorstyring har dog være skilt af så mange gange jeg vil tro der også var andre hvis der var sådanne.
Men bilen har et andet "sjovt" issue også.
Der er monteret et Parrot på radiostikket. Der har aldrig været en radio i bilen så jeg ved ikke om der er strøm til den konstant, men Parroten tænder og slukker som det passer den. Igen er det afhængigt af vejret hvordan den ter sig, den har dog været afbrudt så længe jeg ikke ved om der er system i det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Indlæg af ph. »

ved ikke om den der strømting i venstre bagskærm kan ha noget at gøre med overstående fejl?
...men så burde det vel også afstedkomme en række andre fejl..?
måske du er ude i en stelfejl...? :ugeek:
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: GrønFod gå/går (ikke) væk, knæk den.

Indlæg af Bandit »

Det er ikke sådan at ledningen til parrot har forbindelse til bremsekontakten, enten direkte eller via samme sikring?
Mindes at man førhen ofte tog + ved bremsen, da den var nem at finde og kunne trække en del.
Alternativt en træls forbindelse i sikringsboksen?
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar