Audi A2 kører ujævnt og alle lys blinker

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Kevin O Donoghue
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 23. sep 2014 08:51
Geografisk sted: Ringe
Kontakt:

Audi A2 kører ujævnt og alle lys blinker

Indlæg af Kevin O Donoghue »

Hej Alle, For nylig var jeg lige ved at køre tør for brændstof. Inden jeg nåede tankstationen begyndt bilen så småt at køre ujævnt. Heldigvis nåede jeg tanken. Jeg tankede en halv tank(til 10,11/ltr.....) og kørte igen. Efter nogle få KM begyndte bilen at køre meget ujævnt og alle lys inkl ABS begyndte at tænde. Jeg holdt ind til side at tændte bilen igen og så kørte bilen fint igen. Det var for et par dage siden. Siden da har bilen kørte fint bortset når den er varmt og vi er på motorvejen begynder den at køre kun lidt ujævnt, men idag ud på motorvejen begyndte den at køre meget ujævnt og lysene inkl ABS tændt igen. Det er ca. 50.000 KM siden jeg skiftede brændstofsfilteret så måske ligger fejlen her, men er der nogen der har andre idéer til hvad det må være......

På forhånd tak
Kevin
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Audi A2 kører ujævnt og alle lys blinker

Indlæg af Kim B Olesen »

Skift brændstoffiltret ;)
Det kan være der har været lidt skidt i tanken, det har den så fået fat i når du har været så tæt på at køre tør og det har lukket filteret lidt mere 8-)
Kevin O Donoghue
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 23. sep 2014 08:51
Geografisk sted: Ringe
Kontakt:

Re: Audi A2 kører ujævnt og alle lys blinker

Indlæg af Kevin O Donoghue »

Hej Kim
Jeg har lige skiftet filteret og den begyndte igen at køre ujævnt. Kommer når jeg har kørt ca. 30 min, motoren er godt varme og typisk starter når jeg rammer ca. 110km/t men det kan bare være et tilfælde. Jeg tænker om der er en sensor der skal skiftes?

Tak for dit input.....
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Audi A2 kører ujævnt og alle lys blinker

Indlæg af 2a2 »

Det der er blot dyse- ledningsnettet der kortslutter - trækker så kontrolleren mens det sker
Nyt ledningsnet på til en 6-700 dkkr - tsger en 1/2 times tid at skifte - så er den pålidelig igen

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar