Ny indkøbt 3L

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Neist
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 9. dec 2015 18:10
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg

Ny indkøbt 3L

Indlæg af Neist »

Hej igen lupo3l klub

Endeligt har jeg fået købt mig en fin lille Lupo igen (har haft en sølvfarvet 2002´er for halvandet år siden som jeg har savnet helt vildt)

Jeg har altid set Lupoen som mere end bare et transportmiddel mht. teknisk innovation. Men når det er sagt elsker jeg den lille 3-cylindrede turbo diesel, den høje gearing som gør motorvejs-kørsel super komfortabel i forhold til de nyrer micro-biler.

Købet faldet på en 2002'er, 431.000km og absolut intet udstyr. Selve bilen er ret godt velholdt, dog med diverse små bobler i lakken. Indvendigt ser den nærmest ny ud! Den er egentlig kørende, men købt som et projekt da den skifter gear noget hårdt, og skurer og rumler ved diverse hastigheder, ligemeget om man trykker på speederen eller ej!Den har fuldt udfyldt servicehistorik, og er de seneste år serviceret hos NS auto i Horsens. Desværre er der først blevet udskiftet til 3.1L gearolie ved ca 350.000km, så det bliver spændende at se hvordan olien og ikke mindst gearkassen har det. Jeg er lidt i tvivl om, rumlen skyldes gearkasse, trækaksel eller måske udrykkerlejet, ja måske det hele :)

Der kommer opfølgninger i tråden, som renoveringen skrider frem.
Vedhæftede filer
lupo.jpg
lupo.jpg (127.76 KiB) Vist 1590 gange
Lupo 3L TDI Flashred 2001
Gerarkasse rep. ved 433kkm + nyt LUK koblingssæt
Besvar