Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Brabus »

Har haft et nasty olie sølede område omkring turboen 1 års tid men aner ikke hvor det kommer fra eller hvorfor. Men den bruger ikke det fjerneste olie så jeg tænker det er begrænset.

Et værksted har anbefalet mig at få lavet en motorens med "Hydrive" som kunne rede min turbo for måske og være på vej til at dø. Jeg ved ikke om det er løsningen eller hvad i har af erfaringer med det på lupoen?

Den burde også i den forbindelse få en motorkur og motor flush som jeg fik tilbud på.

Hvad siger i? BilledeBilledeBilledeBillede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
BilledeBillede
Senest rettet af Brabus fre 29. sep 2017 15:26, rettet i alt 1 gang.
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Segadora
Indlæg: 93
Tilmeldt: fre 30. jun 2017 21:39
Geografisk sted: Køge

Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Segadora »

Hvor mange km har turboen kørt? Det er måske relevant.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Skipper »

1+ der

Og nej, ingen rens kan gøre noget som helst ved at din turbo fiser olie ud i indsugningen. Det er almindeligt slid der er synderen.

Kør med det og vær ligeglad, eller offer en ordentlig renovering af turboen istedet for.

Der er RIGTIG langt mellem ældre turbo dieseler der ikke lækker lidt olie ud af turboen.

Det har ingen praktisk betydning, så længe det er i småtingsafdelingen.

Må man spørge hvem det kreative værksted er ?
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Kim B Olesen »

Det der ser i hvert fald helt normalt ud 8-)
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: RE: Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Brabus »

Skipper skrev:1+ der

Og nej, ingen rens kan gøre noget som helst ved at din turbo fiser olie ud i indsugningen. Det er almindeligt slid der er synderen.

Kør med det og vær ligeglad, eller offer en ordentlig renovering af turboen istedet for.

Der er RIGTIG langt mellem ældre turbo dieseler der ikke lækker lidt olie ud af turboen.

Det har ingen praktisk betydning, så længe det er i småtingsafdelingen.

Må man spørge hvem det kreative værksted er ?
Ok. Jeg synes bare det ser vildt ud og faktisk ligner det også der er olie ved manifolden lige under og der kommer lidt røg derfra nogle gange som om den lige brænder en dråbe frisk olie af.
Måske en utæt ventil dæksel pakning?

Men har set sådan ud i 2 år og bilen har kørt 120.000 da jeg købte den og den har aldrig brugt olie mellem skiftene. Og den har kørt 200 nu.
Den laver tryk ved 1500 og køre godt.

Så jeg forventer slet ikke at turboen har et problem. Men aner det rent ikke. Men hvad koster en renovering kontra en ny turbo?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Skipper »

En ombytning /renovering koster ca. 3000 for god kvalitet.

En fabriksny kostede omkring de 5500 sidst jeg tjekkede.

Der er ingen her der siger din turbo "fejler" noget. Den har blot lidt slid, som gør at der kommer en smule mere olie end normalt med ud ved lejet. Var det mig, ville jeg bare køre videre, og glemme alt om det ;-)

Vent hov! Det ER jo også mig, .........og nok 99% af alle andre der kører turbodiesel. :D
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Atjuh 3L »

+1
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: RE: Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Brabus »

Skipper skrev:En ombytning /renovering koster ca. 3000 for god kvalitet.

En fabriksny kostede omkring de 5500 sidst jeg tjekkede.

Der er ingen her der siger din turbo "fejler" noget. Den har blot lidt slid, som gør at der kommer en smule mere olie end normalt med ud ved lejet. Var det mig, ville jeg bare køre videre, og glemme alt om det ;-)

Vent hov! Det ER jo også mig, .........og nok 99% af alle andre der kører turbodiesel. :D
Det også sådan jeg opfatter det jeg læser.
Men jeg født sådan med hvad kan jeg fixe nu og gøre bedre end det var lavet ab fabrik. Så ja for nu er jeg også ligeglad. Men når den skal synes er synsmanden lidt pessimist og kan bortvise mig for det åbenlyse synlige olieudflåd der hærsker. (blev nævnt ved forrige syn 2 år siden)
Men jeg tror også bare jeg vil rense det af lige i den og så også på den måde se hvor meget der efterfølgende kommer :)

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor

Indlæg af Brabus »

Så fik jeg renset den af for fedt snavs og olie. Og der er ikke sivet noget ud efter en køretur på 100 km. Så det nok godt nok vil jeg tro. :) BilledeBillede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar