Har haft et nasty olie sølede område omkring turboen 1 års tid men aner ikke hvor det kommer fra eller hvorfor. Men den bruger ikke det fjerneste olie så jeg tænker det er begrænset.
Et værksted har anbefalet mig at få lavet en motorens med "Hydrive" som kunne rede min turbo for måske og være på vej til at dø. Jeg ved ikke om det er løsningen eller hvad i har af erfaringer med det på lupoen?
Den burde også i den forbindelse få en motorkur og motor flush som jeg fik tilbud på.
Hvad siger i?
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
Senest rettet af Brabus fre 29. sep 2017 15:26, rettet i alt 1 gang.
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
1+ der
Og nej, ingen rens kan gøre noget som helst ved at din turbo fiser olie ud i indsugningen. Det er almindeligt slid der er synderen.
Kør med det og vær ligeglad, eller offer en ordentlig renovering af turboen istedet for.
Der er RIGTIG langt mellem ældre turbo dieseler der ikke lækker lidt olie ud af turboen.
Det har ingen praktisk betydning, så længe det er i småtingsafdelingen.
Må man spørge hvem det kreative værksted er ?
Og nej, ingen rens kan gøre noget som helst ved at din turbo fiser olie ud i indsugningen. Det er almindeligt slid der er synderen.
Kør med det og vær ligeglad, eller offer en ordentlig renovering af turboen istedet for.
Der er RIGTIG langt mellem ældre turbo dieseler der ikke lækker lidt olie ud af turboen.
Det har ingen praktisk betydning, så længe det er i småtingsafdelingen.
Må man spørge hvem det kreative værksted er ?
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: RE: Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
Ok. Jeg synes bare det ser vildt ud og faktisk ligner det også der er olie ved manifolden lige under og der kommer lidt røg derfra nogle gange som om den lige brænder en dråbe frisk olie af.Skipper skrev:1+ der
Og nej, ingen rens kan gøre noget som helst ved at din turbo fiser olie ud i indsugningen. Det er almindeligt slid der er synderen.
Kør med det og vær ligeglad, eller offer en ordentlig renovering af turboen istedet for.
Der er RIGTIG langt mellem ældre turbo dieseler der ikke lækker lidt olie ud af turboen.
Det har ingen praktisk betydning, så længe det er i småtingsafdelingen.
Må man spørge hvem det kreative værksted er ?
Måske en utæt ventil dæksel pakning?
Men har set sådan ud i 2 år og bilen har kørt 120.000 da jeg købte den og den har aldrig brugt olie mellem skiftene. Og den har kørt 200 nu.
Den laver tryk ved 1500 og køre godt.
Så jeg forventer slet ikke at turboen har et problem. Men aner det rent ikke. Men hvad koster en renovering kontra en ny turbo?
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
En ombytning /renovering koster ca. 3000 for god kvalitet.
En fabriksny kostede omkring de 5500 sidst jeg tjekkede.
Der er ingen her der siger din turbo "fejler" noget. Den har blot lidt slid, som gør at der kommer en smule mere olie end normalt med ud ved lejet. Var det mig, ville jeg bare køre videre, og glemme alt om det
Vent hov! Det ER jo også mig, .........og nok 99% af alle andre der kører turbodiesel.
En fabriksny kostede omkring de 5500 sidst jeg tjekkede.
Der er ingen her der siger din turbo "fejler" noget. Den har blot lidt slid, som gør at der kommer en smule mere olie end normalt med ud ved lejet. Var det mig, ville jeg bare køre videre, og glemme alt om det
Vent hov! Det ER jo også mig, .........og nok 99% af alle andre der kører turbodiesel.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
+1
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: RE: Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
Det også sådan jeg opfatter det jeg læser.Skipper skrev:En ombytning /renovering koster ca. 3000 for god kvalitet.
En fabriksny kostede omkring de 5500 sidst jeg tjekkede.
Der er ingen her der siger din turbo "fejler" noget. Den har blot lidt slid, som gør at der kommer en smule mere olie end normalt med ud ved lejet. Var det mig, ville jeg bare køre videre, og glemme alt om det
Vent hov! Det ER jo også mig, .........og nok 99% af alle andre der kører turbodiesel.
Men jeg født sådan med hvad kan jeg fixe nu og gøre bedre end det var lavet ab fabrik. Så ja for nu er jeg også ligeglad. Men når den skal synes er synsmanden lidt pessimist og kan bortvise mig for det åbenlyse synlige olieudflåd der hærsker. (blev nævnt ved forrige syn 2 år siden)
Men jeg tror også bare jeg vil rense det af lige i den og så også på den måde se hvor meget der efterfølgende kommer
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Turbo og olie udslip hvor og hvorfor
Så fik jeg renset den af for fedt snavs og olie. Og der er ikke sivet noget ud efter en køretur på 100 km. Så det nok godt nok vil jeg tro.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I