Jeg har efter 1 års tid skulle hælde 150ml. Hydraulik olie på en gang hver 6 måned hvor gearkassen ville begynde og låse i gearene fordi pumpen stopper med at lave tryk da den tager luft ind. Hælder så mere olie på og kunne køre 6 måneder mere. Ikke lige den bedste fremgangs måde ved jeg og det betyder jo den er utæt et sted. Nogle gange holde den tekniske natten over og kunne starte med det samme. Andre gange kunne jeg ikke engang lige gå ind og handle så havde den tabt trykket når jeg ko ud og skulle lade tryk op i 10 sek. Før jeg kunne starte den. Den vil kun starte i N i øvrigt.
Nå men nu må den pludselig være blevet meget utæt da den over 1 dag pludselig ha de tabt 150 ml. Og skulle fyldes op igen. Og det ikke fordi jeg ikke har ville lave det. Men andre udfordringer så som syn dæk bremser abs osv. Har måtte stå først da det ellers økonomisk løber løbsk derfor udsættelsen af dette problem der ikke er nødvendigt for at få den synet. Så nu er tiden kommet.
Ud fra billederne synes jeg ikke det ligner kobling cyl. Der er utæt. Men de 3 slanger/rør under hydraulik enheden ser meget våde ud. Hvad siger jeres erfaringer. Hvor bliver de normalt utætte og det med billederne? Skal lige nævnes jeg havde 2 utætte kølerslange lige over kobling huset og det er grunden til det ser beskidt fugtigt ud ned omkring kobling cyl.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Utæt hydraulik olie spild
Utæt hydraulik olie spild
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Utæt hydraulik olie spild
Ud fra billederne, kunne det ligne slangetilslutningerne på hydraulikstationen.
Hvis det ikke er slangetilslutningerne, så er det ofte enten koblingsaktuator, eller hårfine revner i bundkarret på gangstelleren.
På min Lupo var det bundkarret og på Audien var det koblingsaktuatoren.
Men en omhyggelig rengøring, så ville det være LIDT nemmere at finde utætheden
Hvis det ikke er slangetilslutningerne, så er det ofte enten koblingsaktuator, eller hårfine revner i bundkarret på gangstelleren.
På min Lupo var det bundkarret og på Audien var det koblingsaktuatoren.
Men en omhyggelig rengøring, så ville det være LIDT nemmere at finde utætheden
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: RE: Re: Utæt hydraulik olie spild
Jah. Jeg aner ikke hvor hvad sider. Den dims på sidste billede er det ikke kobling aktuatoren? Og det hydraulik slangerne går op i hydraulik stationen? Hvor sider gang setelleren og hvad laver den?sussi skrev:Ud fra billederne, kunne det ligne slangetilslutningerne på hydraulikstationen.
Hvis det ikke er slangetilslutningerne, så er det ofte enten koblingsaktuator, eller hårfine revner i bundkarret på gangstelleren.
På min Lupo var det bundkarret og på Audien var det koblingsaktuatoren.
Men en omhyggelig rengøring, så ville det være LIDT nemmere at finde utætheden
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Utæt hydraulik olie spild
Jeg har også 1000 undskyldninger
Har samme problem, dog i mindre oliemængder. Jeg har højttryksspulet motorrummet, ja og bilen kan stadig køre.
En af mine slanger (af de tre) er sæbet ind i olie.
Hvilke ringe hos vagtech passer til disse slanger?
Tænker at skifte disse 3 oringe som det første - formentlig gør du det samme.
Jeg tror ikke aktuatoren kan snaske slangerne ind, lige under hyd. Station
Har samme problem, dog i mindre oliemængder. Jeg har højttryksspulet motorrummet, ja og bilen kan stadig køre.
En af mine slanger (af de tre) er sæbet ind i olie.
Hvilke ringe hos vagtech passer til disse slanger?
Tænker at skifte disse 3 oringe som det første - formentlig gør du det samme.
Jeg tror ikke aktuatoren kan snaske slangerne ind, lige under hyd. Station
Re: RE: Re: RE: Re: Utæt hydraulik olie spild
Ja hvilke 3 oringe skal man købe? Mit er begyndt og være ret seriøst nuBrabus skrev:Ja lige Precis tænkte det samme og skifte de 3 o ringe men hvordan sider slangerne fast? Og ja den utæthed bør vi få stoppet først og så kan man jo se bagefter om der er behov for mere. Men min vil ikke starte med gear vælgeren i stop. Så noget mere må være galt. Prøvede og grundjustere hvorefter det virkede 1 dag så ville den ikke igen.Mukker skrev:Jeg har også 1000 undskyldninger
Har samme problem, dog i mindre oliemængder. Jeg har højttryksspulet motorrummet, ja og bilen kan stadig køre.
En af mine slanger (af de tre) er sæbet ind i olie.
Hvilke ringe hos vagtech passer til disse slanger?
Tænker at skifte disse 3 oringe som det første - formentlig gør du det samme.
Jeg tror ikke aktuatoren kan snaske slangerne ind, lige under hyd. Station
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Utæt hydraulik olie spild
Nå mange ting fandt jeg frem til her i weekenden så her er grunden "tror jeg"
Med lidt hjælp til forståelse af systemet fra doktor frank så fandt jeg ud af følgende.
Efter at have hældt lidt olie på hydraulik stationen så mit låg meget fedtet ud og jeg var ret sikker på jeg havde fået tørt alt godt af. Så fandt jeg ud af at låget boblende ud af et lille hul når jeg stillede bilen og kørte i den bla. Frank forklarede at det hul skal jo være der fordi når den trækker olien fra beholderen ind i systemet skal den jo kunne tryk udligne i beholderen så den ikke suger vakuum. Derfor skal dette hul være i proppen. Og man kunne høre sådan en piplende boble lyd med 1-2 sek. Mellemrum. Og det er så fordi kontra ventilen der sider i systemet er utæt/ikke lukker helt tæt. Så trykket siver tilbage gennem pumpen fra tryksiden og tilbage i beholderen og derfor bobler der en lille tåge af olie ud af proppen som sviner ned langs beholderen og ned på de 3 rør. Så derfor er mine 3 rør fugtige.
Grunden til ventilen er utæt er så at der er skift i beholderen der sætter sig i ventilen som den ikke lukker tæt. (mest sandsynligt) så for at få styr på det problem skal jeg have adskilt beholderen og renset den.
Herefter har jeg også haft en lille olieplet på fliserne nogle gange når den har stået natten over. Men kun nogle gange. Jeg fik så lige taget et par billeder af koblings aktuatoren og det ser desværre ud til olie er meget konsentreret i netop det område også efter afrensning desværre og en dråbe frisk grøn olie hænger ned fra en rød gummi tut
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Med lidt hjælp til forståelse af systemet fra doktor frank så fandt jeg ud af følgende.
Efter at have hældt lidt olie på hydraulik stationen så mit låg meget fedtet ud og jeg var ret sikker på jeg havde fået tørt alt godt af. Så fandt jeg ud af at låget boblende ud af et lille hul når jeg stillede bilen og kørte i den bla. Frank forklarede at det hul skal jo være der fordi når den trækker olien fra beholderen ind i systemet skal den jo kunne tryk udligne i beholderen så den ikke suger vakuum. Derfor skal dette hul være i proppen. Og man kunne høre sådan en piplende boble lyd med 1-2 sek. Mellemrum. Og det er så fordi kontra ventilen der sider i systemet er utæt/ikke lukker helt tæt. Så trykket siver tilbage gennem pumpen fra tryksiden og tilbage i beholderen og derfor bobler der en lille tåge af olie ud af proppen som sviner ned langs beholderen og ned på de 3 rør. Så derfor er mine 3 rør fugtige.
Grunden til ventilen er utæt er så at der er skift i beholderen der sætter sig i ventilen som den ikke lukker tæt. (mest sandsynligt) så for at få styr på det problem skal jeg have adskilt beholderen og renset den.
Herefter har jeg også haft en lille olieplet på fliserne nogle gange når den har stået natten over. Men kun nogle gange. Jeg fik så lige taget et par billeder af koblings aktuatoren og det ser desværre ud til olie er meget konsentreret i netop det område også efter afrensning desværre og en dråbe frisk grøn olie hænger ned fra en rød gummi tut
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Utæt hydraulik olie spild
Dråben ved den lille orange gummitut betyder:
Slidt O-ring i koblingsaktuatoren, hvilket betyder:Byt til nyt
Mvh,
Atjuh 3L.
Slidt O-ring i koblingsaktuatoren, hvilket betyder:Byt til nyt
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: RE: Re: Utæt hydraulik olie spild
Det tænkte jeg godt. Så er på opgaven. Den kobler også meget kontant ind i gearene nogle gange og specielt fra 1-2 hvor den kun halvdelen af gangene nærmest taber koblingen med et ryk. Så jeg har efterhånden vændet mig til og slippe gassen mellem gearene og så give gas igen når den har koblet indAtjuh 3L skrev:Dråben ved den lille orange gummitut betyder:
Slidt O-ring i koblingsaktuatoren, hvilket betyder:Byt til nyt
Mvh,
Atjuh 3L.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I