Lupo går i stå

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
mirat
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 18. feb 2015 08:48
Geografisk sted: Kastrup

Lupo går i stå

Indlæg af mirat »

hej

jeg har problemer med at min Lupo går i stå, det er ligesom den mangler diesel når det sker. Den starter med det samme om morgenen, efter 5-8 min. kørsel begynder den at sætte ud (som om den mangler diesel) skal så bruge 2-3 min. på at starte den igen, får så liv i den igen, men bliver nød til at holde på 2000 omdrejninger eller derover for at holde den igang, gør det et stykkr tid, så kører den igen og kører som den plejer,

det er det samme hver morgen/eftermiddag når jeg skal hjem fra job.

det jeg har læst herinde har jeg prøvet:
1. nyt diesel filter+ny returventil
2. tjekket brændstofslanger ( har prøvet at sætte gennemsigtig slange på returslangen uden om retur ventilen) det skummer lidt når den har fået fuld gas og falder tilbage i tomgang) men kører uden problemer
3. har tjekket om pedalkontakt virker ( grøn lampe slukker når det trædes på pedalen, kan samtidig høre klik i gearskifteren)
4. har haft styreboksen ude og tjekket stikben og renset dem (kontaktrens)
5. har haft VCDS på, den viser ingen fejl.
6. har tjekket olie til kobling/trykkugle.
7. gearskifte virker fint, den skifter fint imellem gearne

jeg har ikke haft Relæ 109 ude for at tjekke stikben endnu, kan det være det? man skal vel have meget skilt ad, hvis man skal tjekke "hun" stikket for dårlig forbindelse,

er der nogen som har haft lignende oplevelse? jeg kan kun komme til en konklusion at det må være en dårlig forbindelse et eller andet sted, da det er perioddisk, så jeg udlukker pumpe/dyser osv.
håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Mvh
Michael
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo går i stå

Indlæg af Atjuh 3L »

Dysepakninger?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo går i stå

Indlæg af Kim B Olesen »

Evt lige et billede af hvordan du har sat den slange 8-)
Lyder også som dysepakninger for mig ;)
mirat
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 18. feb 2015 08:48
Geografisk sted: Kastrup

Re: Lupo går i stå

Indlæg af mirat »

det lyder meget sandsynligt at det kan være dyserne.

jeg pillede slangerne af på returventilen, satte 2 stumper kobberrør med en gennemsigtig slange imellem, lukkede returventilen af af med slange fra studs til studs.
den skummede på retursiden (set i den gennemsigtige slange) det var specielt efter man gav den fuldgas og den faldt tilbage i tomgang, så skummede den meget....men kørte stadig

er det sådan et pakningssæt man skal bruge og er det KUN udvendige O-ringe man skifter?
pakningssæt Dyse Lupo 3L.PNG
pakningssæt Dyse Lupo 3L.PNG (217.3 KiB) Vist 4598 gange
Mvh
Michael
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo går i stå

Indlæg af 383CI »

Prøv evt. At udlæse dyse balance og se om den indikete der er ubalance et sted.
Uden at være sikker burde det måske kunne understøtte den med der er en pakning der er kedelig.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo går i stå

Indlæg af Kim B Olesen »

Ok - som du forklarer der er jeg helt sikker på dysepakninger 8-)
Ja - det er dem du linker til der - 3 sæt og 3 stk strækbolte til dyser og 6stk strækbolte til lejeoverfald :geek:
Hvis du er uheldig at der er slidt store spor i topstykket fra dyserne sælger FTZ en forstærket udgave der er lidt pebret ;)
mirat
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 18. feb 2015 08:48
Geografisk sted: Kastrup

Re: Lupo går i stå

Indlæg af mirat »

så fik jeg skiftet dysepakninger, det hjalp på det med at den gik i stå efter 5 min kørsel, nu er der bare kommet andre problemer.

når den er kold vil den overhoved ikke tage gassen og den er svær at starte, når den så kommer i gang, så er den meget sløv men kører, jeg har justeret dyser helt i bund og 180 grader tilbage.

jeg har tjekket om der mangler vacuum til turboen, når jeg giver den gas på pedalen, så løfter armen sig på turboen.(kan vel godt udlukke N75 og sikring)

den fedter helt vildt i første gear når den skal starte, kører normalt når jeg kører i manuelt mode a(alle gear op og ned, dog fedter den stadig i 1 gear) i ECO mode skifter den fint mellem 1 til 2 gear, derefter går den helt op i omdrejninger før den skifter til 3 gear, i normal mode kører den helt i omdrejninger før den skifter til 2 gear og vil ikke skifte til 3 gear.

kan det være brændstofpumpen? den ikke får nok brændstof

Noglr gode råd eller ideer modtages gerne.

Mvh
Michael
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo går i stå

Indlæg af Atjuh 3L »

Hmmmm, tidligere skrev du at den skifter fint i gearene, så noget må have ændret sig?

Lidt historik omkring gearkasse, kobling, koblingsaktuator?
(Jeg tillader mig at gå ud fra hyd. stand og trykkugle er checket!)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo går i stå

Indlæg af 383CI »

Jeg ville grundjustere gearkassen som det første.
Netop skifte af dysepakninger kan få bilen til at skifte helt anderledes, uvist af hvilken grund, men det sker altså.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar