Stramt vindueshejs i Lupo 3L...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Stramt vindueshejs i Lupo 3L...

Indlæg af kumse »

Hej derude


Jeg har lige siden jeg købte min Lupo 3L for nogle år siden haft svært ved at rulle førervinduet op. Vinduet løbet fint ned når det skal åbnes, men det løber ret stramt når det skal op. Det er lige somom det bliver stramt når vinduet møder vindueslisten ved den lille trekant hvor spejlet sidder.. hvis det gir mening :D :roll: :?:

Jeg har tidligere forgæves kigget på Elsawin samt eksplotionstegninger af hvordan rudehejset sidder monteret for at se om der er mulighed for justering.

I dag knækkede knoppen så af håndtaget... Ringede til VW og fik beskeden om at håndtaget er udgået. Hen til autoophuggeren og af med 100kr, så fik jeg mig et "nyt".

I stedet for at skifte 10 håndtag og muligvis et knækket rudehejs, har i så nogle ideer til om jeg kan smøre, justere eller noget andet for at få det til at løbe bedre?

hilsen Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Stramt vindueshejs i Lupo 3L...

Indlæg af Qaxius »

Her er hvad du gør.

Fjern begge stykker beklædning.
Forvent at fødderne knækker af på beklædningen og køb en tube set/montagelim i Harald Nyborg, så du kan lime dem på igen.
Fjern det grå skum nederst. ( fjern det hele eller skær det på en måde, så du kan lukke det igen med en rulle grøn dampspærre tape ( den grønne rulle er dyr... )).
Køb en spraydåse med glidemiddel med silikone, som bruges af elektrikere eller VVsere.
Nu skal der glidemiddel på de stænger, som hejset glider på.
Rul nu vinduet lidt ned og sprøjt lidt på der hvor du ikke kunne ramme, da hejsets fødder sad i vejen.
Rul nu vinduet helt ned og giv den en byge glidemiddel i hele vinduesrammen rundt.
Saml det hele og vær glad.


Nu du har dåsen i hånden, så rengør lige hele din dørramme og gummipakning rundt i døråbningen med varmt vand og ajax.
Når det er tørt, så giver du dørramme og gummipakninh en byge med glidemiddel.
Nu lukker din dør nemmere og du slipper for at den fryser fast om vinteren.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar