Hejsa.
Jeg skal have et nyt batteri.
Kan dette bruges:
• Startstrøm: 600 A.
• 60 Ah, + pol til højre.
• Mål: H. 17,5 x B. 17,5 x L. 24,2 cm
• Vægt: 14,5 kg.
Mvh Christian
Batteri AH?
Re: Batteri AH?
Jeg vil anbefale dig et batteri der er beregnet til stop start biler. De har en væsentlig længere levetid på en stop start bil end de almindelige. Om målene passer må du lige selv bruge tommestokken og finde ud af, men 60AH er OK til en lille 3L'er
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Batteri AH?
ok det lyder godt - er nød til at gå efter det billigste denne omgang.
Hvad mener du med en lille lupo3l?
Hvad mener du med en lille lupo3l?
Re: Batteri AH?
Standard er 75-80 ampere timer (AH)
Han mener at 60 AH burde være nok til at slå en lupo igang. Det mener jeg også. Ved dog ikke hvis man kører meget med start/stop. Slår du eco fra når du kører?
Han mener at 60 AH burde være nok til at slå en lupo igang. Det mener jeg også. Ved dog ikke hvis man kører meget med start/stop. Slår du eco fra når du kører?
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Re: Batteri AH?
Er ret ny med lupo 3l.
Jeg prøver med 60ah.
Normalt er ECO altid slået til - regnede med det var det bedste?
Jeg prøver med 60ah.
Normalt er ECO altid slået til - regnede med det var det bedste?
Re: Batteri AH?
Antallet af AH i dit batteri definere egentlig hvor meget energi det kan indeholde. At starte motoren kræver en mængde energi. Når motoren så er igang lader generatoren denne mængde energi tilbage på batteriet. Hvis man kører meget i byen og motoren tit stoppes og startes igen, når generatoren ikke at lade samme mænge energi tilbage i batteriet inden den stopper igen. I de tilfælde er det rart at have meget energi med (mange ampere timer). Lidt på kontoen kan man sige. Du har lidt færre end normalt men sikkert rigeligt.
Det blev sådan rimelig skåret ud i pap. Håber ikke det blev for meget
Om det er bedst at køre i ECO eller ej synes jeg du skal vurdere. Jeg slår det fra fordi jeg synes det er træls at mangle det ekstra power, plus jeg synes den skifter lige tidligt nok i ECO.
Held og lykke med din lupo!
Det blev sådan rimelig skåret ud i pap. Håber ikke det blev for meget
Om det er bedst at køre i ECO eller ej synes jeg du skal vurdere. Jeg slår det fra fordi jeg synes det er træls at mangle det ekstra power, plus jeg synes den skifter lige tidligt nok i ECO.
Held og lykke med din lupo!
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Batteri AH?
I glemmer et par ting.
Om vinteren kan batteriet ikke afgive den samme mængde energi som om sommeren, og tillige skal der bruges noget mere energi, til at starte bilen. Derfor er 60A i underkanten.
Når batteriet er nogle år gammelt falde kapaciteten, og så er de 60 for lidt om vinteren..
Bruges bilen som pendlerbil, kan det nok holde en del år, bruges den derimod til korte ture, er det for lille.
Men som salig Ettore Bugatti sagde "Har man råd til at købe en af mine biler, så har man også råd til at opbevare den i en opvarmet garage" gør du det samme, så holder dit batteri længe
Så næste gang skal du nok købe et større, 6-10 års kørsel på et OE Varta batteri er helt normalt, på en 3L som pendlerbil
Sussi
Om vinteren kan batteriet ikke afgive den samme mængde energi som om sommeren, og tillige skal der bruges noget mere energi, til at starte bilen. Derfor er 60A i underkanten.
Når batteriet er nogle år gammelt falde kapaciteten, og så er de 60 for lidt om vinteren..
Bruges bilen som pendlerbil, kan det nok holde en del år, bruges den derimod til korte ture, er det for lille.
Men som salig Ettore Bugatti sagde "Har man råd til at købe en af mine biler, så har man også råd til at opbevare den i en opvarmet garage" gør du det samme, så holder dit batteri længe
Så næste gang skal du nok købe et større, 6-10 års kørsel på et OE Varta batteri er helt normalt, på en 3L som pendlerbil
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.