vand i ramme på lupo årgang 00?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

vand i ramme på lupo årgang 00?

Indlæg af 2a2 »

hej med jer
Var lgie ved at lave lidt olieskift etc på min datters lupo - og da jeg tog den ned af donkraften så den tippede mod højre "fossede" der vand ud ved forskærmen - og vand i en ramme er altså ikke sundt for den...
Ved nærmere eftersyn kan jeg se at det kommer ud af det hul i rammen hvor slangen til undertryks-beholderen går igennem. Derudover var der fyld med blade og almindelig snavs derinde.
Hvor katten kan det komme ind? Det kommer ikke fra skærmen - inderskærmen lukket fint tæt - er der "forbindelse" fra luftindtaget til blæseren og derned? Jeg synes ikke jeg lige kan se nogle steder der lige burde være årsagen til det. Nogen der har et bud? Jeg har aldrig haft en lupo så afklædt at jeg kan se hvor det kunne komme fra...

mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: vand i ramme på lupo årgang 00?

Indlæg af 2a2 »

Ok har fundet hullet - eller mangel på samme - det var dog utroligt så meget skidt der kan samle sig der i hjørnet ved blæseren - kan jeg kun anbefale at rense ud i en gang imellem

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: vand i ramme på lupo årgang 00?

Indlæg af ph. »

?...kassen under vinduet var fuld af vand..?
og du har fundet et hul i pass. siden, som var stoppet? ...er ret sikker på at der er et tilsvarende hul i førersiden!
Nu den alligevel er oppe på bukke så tag lige de nederste skruer ud af plast-inderskærmen i begge sider, og rens den ud for sand, jord, blade, etc. inde bag bunden af forskærmene..
og når du så er nede på knæ... så hen langs undersiden af panelerne, der er sådan nogle aflange smalle huller (uden plastikprop i) stik lige en kniv eller andet andet derop i (for at fjerne evt. tilstopninger) ...Der kan også stå rimeligt meget vand i.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: vand i ramme på lupo årgang 00?

Indlæg af 2a2 »

Tjekker jeg lige - takker
Mvh 2a2

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar