Det klikker når jeg drejer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
MNM87
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 28. feb 2016 13:01
Geografisk sted: Vadum

Det klikker når jeg drejer

Indlæg af MNM87 »

Det klikker når jeg drejer det er lige meget hva side jeg drejer til. og frikvensen er den samme uanset hastighed kan det være abs enheden? en af mine følere er defekt. nogen der ar prøvet det før?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Det klikker når jeg drejer

Indlæg af doktorfrank »

Det kunne være blinkrelæet :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Det klikker når jeg drejer

Indlæg af 383CI »

Definer klik?


98% af alle fejl er fundet og beskrevet her, 1 af de resterende %èrt kræver lidt tænke og forsøgen inden den er udret og den sidste ene procent er f.eks. den der gør jeg stadigt har en underlige "GrønFodLampeFejl"

Så en bedre fejlbekrivelse, frekvens tone og hvorfra klikker det, kan det mærkes i bilen, osv.

Hvis du har en følder der er defekt skal dne jo skiftes under alle omstændigheder, så få den skiftet, så udelukker du den fejl.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Det klikker når jeg drejer

Indlæg af Thore J »

Hvis frekvensen af "klik-lyden" vitterlig er den samme uanset hastigheden er blinkrelæet (eller kabineblæseren) sgu nok det mest reelle bud...

Sagt på en anden måde... er du helt sikker på at lyden er ens ved forskellige hastigheder? .. og hvis frekvensen virkelig er ens forskellige hastigheder, så skal du nok kigge efter noget helt andet end lyde fra drivlinien og/eller styretøj.. :shock:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar