Opdatering af lygter/pære

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Opdatering af lygter/pære

Indlæg af HEVgundersen »

Hej

Er der nogen der kan fortælle, hvordan man får sideblinkene af på en A2, de trænger til at blive skiftet, men jeg kan ikke helt lure om de bare skal hives ud, eller om der en skrue et sted...

Ligeledes nogen der kan anbefale nogle gode nye pærer til forlygterne - vil gerne give dem en Update også...

Mvh.

HEVG
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Opdatering af lygter/pære

Indlæg af Kim B Olesen »

Blinklysene ved jeg ikke noget om :?
Men gode pærer er enten Osram nightbreaker eller Phillips Extreme vision - der er fandme smæk på i forhold til standard ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Opdatering af lygter/pære

Indlæg af sussi »

Lyt til Kim :geek:
Og lad være med at købe skodpærer i Biltema.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Opdatering af lygter/pære

Indlæg af doktorfrank »

Jeg har i flere år brugt "premium" versionerne af Biltemas sortiment - med meget gode, konsistente erfaringer. Pris: 149 kr. for 2 stk. H7
Det er tilsvarende længe siden, jeg holdt op med at betale for Osram og Philips i superudgaverne, ganske enkelt fordi deres levetid (i hvert fald dengang) var lige så meget kortere, som lyset var bedre.
Skodpærerne derimod kan jeg bekræfte, giver alt for dårligt lysudbytte og - ikke mindst - ofte elendig lysfordeling på vejbanen.
;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Opdatering af lygter/pære

Indlæg af Bandit »

Osram nightbreaker har notorisk kort levetid.
De opdaterede den med en +version med længere levetid...hvilket så var ca. den samme levetid som Philips X-treme power (+80%)
Min erfaring er at både X-treme power og X-treme vision (+100%) holder omkring 40-50k km afhængig af mængden af nattekørsel - Philips longlife holder omkring 20k km længere
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Opdatering af lygter/pære

Indlæg af sussi »

+1
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Opdatering af lygter/pære

Indlæg af HamSjelv »

Jeg vil godt sætte min stemme på Philips Xtreme vision 130%. Ja, der er dyrere end Osram NightBreaker; Til gengæld er der bare blus på.

Jeg har engang lavet en A/B-test af NightBreaker og Xtreme på en bil med H7/H7 (separate nær- og fjernlygter), og Xtreme vandt, både på nær- og fjernlys.

Det er dog en træls (læs: dyr) lyskilde at anvende på en teknisk uddateret Lupo 3L der, som bekendt, anvender hovedlygterne til dagskørelys.
Besvar