Hello
Min kones lupo bruger vanvittigt meget olie.
Bilen er en sen tysker-model med gearvælger til venstre, aircon og servostyring.
Den har altid haft et højere brændstofforbrug end vores tidligere lupo, den er på ca 4,5L/100. og utroligt nok, blev den bedre ( altså 4,5) efter den blev chippet ved udlodning og programmering af motorstyring.
Men det kan jeg leve med....
den sovser bare og bruger olie!
Seriøst, hele venstre side af motoren er pjasket ind i olie og jeg tror virkeligt at det er dér al olien forsvinder hen.
Men det ser ud til at komme fra den vaccumstyrede ventildåse, hvor det ligner at det løber ud af siden på den fra et hul.
Jeg har haft dåsen af og jeg kan suge samt holde tungen fast i et vaccumm på slangen der styrer den og det giver ikke mening at der skulle komme olie ud der.
Nogen der har en ide til hvor al den olie kan komme ud henne?
Er der noget krank-udluftning som kan være blokket?
Utroligt nok drypper det ikke ned på fliserne og den er godt nok lidt våd i bunden af motoren og på bundskjoldet men ikke 1liter pr 1200km våd.
Nogen ide til hvad der kan gøre at den forbruger så meget olie? Den giver kun minimal sort sky ved mega pedal.
Bruger næsten 1L olie pr 1200km
Re: Bruger næsten 1L olie pr 1200km
Mit bud er at den æder det. Det kommer højst sandsynligt ind med luften som du selv er lidt inde på. Alternativt kan den blande det i dieselen i tandempumpen
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Bruger næsten 1L olie pr 1200km
ah ja, tandempumpen er skiftet på mistanken, her for et halvt år siden.
Det var ikke det.
Tror du at jeg skal skifte stempelringe?
Det var ikke det.
Tror du at jeg skal skifte stempelringe?
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Bruger næsten 1L olie pr 1200km
Det kan nemt være turboen der er utæt, så det kommer ind i indsugningen og bliver pumpet med luften ind
Det passer meget godt med at det vælter ud der ved EGR ventilen, hvor der altid er en lille utæthed
Det passer meget godt med at det vælter ud der ved EGR ventilen, hvor der altid er en lille utæthed
Re: Bruger næsten 1L olie pr 1200km
Hmm.. Må se om der skal et nyt mellemstykke til i turboen.
Jeg vil ikke skyde alle teorier ned, men jeg rensede turboen her sidste sommer og der var ikke nævneværdigt sod i VNT-mekanismen.
Kan olien komme ind fra luft-siden? i såfald, vil det så være nok med bare et simpelt repkit bestående af nye bronze-bøsninger til møllen?
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Repar ... Swu4BVsj0m
Måske det også vil give en årsag til hvorfor det ikke føltes så voldsomt meget mere effekt, at få den chippet ( Den var seriøst bovlam før)
Jeg vil ikke skyde alle teorier ned, men jeg rensede turboen her sidste sommer og der var ikke nævneværdigt sod i VNT-mekanismen.
Kan olien komme ind fra luft-siden? i såfald, vil det så være nok med bare et simpelt repkit bestående af nye bronze-bøsninger til møllen?
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Repar ... Swu4BVsj0m
Måske det også vil give en årsag til hvorfor det ikke føltes så voldsomt meget mere effekt, at få den chippet ( Den var seriøst bovlam før)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Re: Bruger næsten 1L olie pr 1200km
og ny luftmassemåler
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Bruger næsten 1L olie pr 1200km
Ja - det kommer ind i luftsiden og op i indsugningen - det er derfor det kommer ud ved EGR ventilen
Jeg skal da ikke sige om det er der det forsvinder hen, men der kan komme en hel del den vej ind
Jeg ved ikke om det er til at renovere selv, men har faktisk en turbo til at ligge der har samme problem, som jeg har overvejet at skille ad når/hvis jeg en gang får tid
Men den slags projekter har jeg vist en del af
Jeg skal da ikke sige om det er der det forsvinder hen, men der kan komme en hel del den vej ind
Jeg ved ikke om det er til at renovere selv, men har faktisk en turbo til at ligge der har samme problem, som jeg har overvejet at skille ad når/hvis jeg en gang får tid
Men den slags projekter har jeg vist en del af