Recirkulation af kabineluft
Recirkulation af kabineluft
Har en knap der omskifter mellem recirkulation og friskluft.
Men når man trykker på den er der igen indikation af, hvilken position man har valgt.
Har min bil en fejl, eller er dette ganske normalt?
Vil mene at den måske skulle forblive inde, eller måske lyse (som jo ikke er så smart i dagslys).
Jeg aner med andre ord ikke om jeg recirkulerer, eller får frisk luft.
- Jeppe
Men når man trykker på den er der igen indikation af, hvilken position man har valgt.
Har min bil en fejl, eller er dette ganske normalt?
Vil mene at den måske skulle forblive inde, eller måske lyse (som jo ikke er så smart i dagslys).
Jeg aner med andre ord ikke om jeg recirkulerer, eller får frisk luft.
- Jeppe
Re: Recirkulation af kabineluft
Den skal gerne lyse når den recirkulere!
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Recirkulation af kabineluft
så vidt jeg husker så lyser den gult når den står på recirk.
...Hvis knappen ellers virker ..men det burde være ret nemt at konstatere om den recirk. eller hiver luften ind udefra!
man kan både høre det og mærke det på mængden af luft den sender ud gennem dyserne
Har bilen holdt i solen hele dagen... og du så ud på aftenen, sætter den på kold luft, tænder blæseren og lader den køre i 10.sek. og så prøver at skifte imellem udeluft og recirk. så bør der også være forskel i temp. på den luft som sendes ud i kabinen ...så har du da konstateret om knappen virker eller om det bare er pæren som er træt
...Hvis knappen ellers virker ..men det burde være ret nemt at konstatere om den recirk. eller hiver luften ind udefra!
man kan både høre det og mærke det på mængden af luft den sender ud gennem dyserne
Har bilen holdt i solen hele dagen... og du så ud på aftenen, sætter den på kold luft, tænder blæseren og lader den køre i 10.sek. og så prøver at skifte imellem udeluft og recirk. så bør der også være forskel i temp. på den luft som sendes ud i kabinen ...så har du da konstateret om knappen virker eller om det bare er pæren som er træt
Re: Recirkulation af kabineluft
Som jeg husker det, så er der en bestemt position på luftretningern (drejehjulet til højre) hvor recorkulation ikke virker
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Recirkulation af kabineluft
Det er korrekt. Man kan ikke recirkulere når den blæser op mod forruden.Mukker skrev:Som jeg husker det, så er der en bestemt position på luftretningern (drejehjulet til højre) hvor recorkulation ikke virker
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Recirkulation af kabineluft
Hvilket jo også giver meget god mening!
Hvorfor hive (ofte set) Fugtig luft op fra bunden af bilen for at sende den op på forruden ...som man vel kun sender luft op på for at affugte/ afise. og i ingen af tilfældende er fugtig luft et hit!
Hvorfor hive (ofte set) Fugtig luft op fra bunden af bilen for at sende den op på forruden ...som man vel kun sender luft op på for at affugte/ afise. og i ingen af tilfældende er fugtig luft et hit!
Re: Recirkulation af kabineluft
Hej
Tak for hjælpen til alle!
Nu forstår jeg systemet. Man får en klar indikation af om man recirkulere, ved at der kommer tydeligt lys i knappen (som også kan ses i dagslys).
Det er bare ikke muligt at få lys i knappen/at recirkulere når man blæser på mod forruden. Det havde jeg ikke regnet ud, uden jeres hjælp.
Tak for hjælpen til alle!
Nu forstår jeg systemet. Man får en klar indikation af om man recirkulere, ved at der kommer tydeligt lys i knappen (som også kan ses i dagslys).
Det er bare ikke muligt at få lys i knappen/at recirkulere når man blæser på mod forruden. Det havde jeg ikke regnet ud, uden jeres hjælp.
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Recirkulation af kabineluft
Hehe, jeg troede også min var defekt. Men efter at have læst denne tråd gik jeg ud og satte blæseren til at blæse på fødderne, og vupti, recirkulationen virkede.
Så lærte man også lidt i dag
Så lærte man også lidt i dag
Re: Recirkulation af kabineluft
Recirkulering havde været rigtig smart på forruden når man som jeg f.eks. Har webasto og sms start, det ville gå lidt hurtigere og få afiset ruden.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Recirkulation af kabineluft
hvis luften er for kold (til at afise) så sæt blæserhastigheden ned..
Re: Recirkulation af kabineluft
Skal vi ikke bare blive enige om at en opvarmet luft vil blive varmere end hvis det kom udefra med en udetemperatur på -5 til -10 ell. Og dermed vil tø sne eller is hurtigere.
Men foreslaget er da fint, og er skam også anvendt.
Men alternativet at rude + recirkulation ville da være at foretrække.
Men foreslaget er da fint, og er skam også anvendt.
Men alternativet at rude + recirkulation ville da være at foretrække.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er