Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Pelle Klumpfeber
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
Geografisk sted: Odder

Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?

Indlæg af Pelle Klumpfeber »

383CI skrev:

Det kan nemt være, klikkede det "voldsomt" når du drejede nøglen?
Nej, jeg synes ikke at jeg lagde mærke til noget.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?

Indlæg af 383CI »

Det klikkere ville du helt sikkert have bemærket. Det plejer de at gøre hvis der er "næsten" strøm nok til at trække starteren.

Engang havde min X kæreste en gammel balje der pev fra generatorremmen og døjede med at holde strøm .Det viste sig at være et defekt batteri der trak en helvedes effekt og blev djævelsk varmt. Det belastede så generatoren så meget den skred på remmen og hylede.

Jeg tænker der sateme skal meget grej til at trække batteriet tomt mens maskinen køre, så hvis ikke du vil tage oplevelsen som en "LupoSærhed" og glædes over det lykkes at komme videre ville jeg overveje standen på batteriet, og om det var moden til udskiftning.

Hvis jeg/vi antager alt andet er iorden og startrelæet kobler ind over et dårligt batteri vil det lave noget der ligner en kortsluning af det, og dermed trække en voldsom strøm der hurtigt dræber den sidste effekt, og jo mindre effekt tilbage jo mindre at tune starteren med. Nedafgående spiral.

Hvis ikke batteriet/akumulatoren holder spændingen under drift sker der mærkelige ting som før beskrevet.
Var det generatoren der ikke ladede ville lampen forhåbentligt lyse, det gjorden på Lupo2 og der var ikke langt igen inden den stoppede helt fordi der ikke var power til ECUèn.
Den opførte sig iøvrigt også aldeles underligt da den blev startet op med kabler. så med det i betragtning ville jeg følge op på musklerne (eller mangel på samme) i batteriet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Pelle Klumpfeber
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
Geografisk sted: Odder

Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?

Indlæg af Pelle Klumpfeber »

Batteriet er ikke ret gammelt, så jeg tror at jeg arkiverer hændelsen under "Luposærhed", indtil den gør knuder igen. Den har lige kørt yderligere 200km uden at gøre væsen af sig.
Så må jeg jo starte forfra, hvis den driller igen :)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?

Indlæg af 383CI »

Pelle Klumpfeber skrev:Batteriet er ikke ret gammelt, så jeg tror at jeg arkiverer hændelsen under "Luposærhed",

*Storgriner" ja det er sgu nok klogt nok, bare at arkivere under "særheder"
Efter som bilerne ikke er helt nye mere og allerede fra start er "født" med visse særpræg høre det nok hjemme der.


EDIT sussi/admin: Måske der skulle oprettes et forum med "Særheder" på linje med "FAQ" velvedende "nye" sikkert ikke ville læse, men så kunne "man" jo sige, findes det her går det over og er ikke et probelm før det kommer igen. Hvis det så kommer igen på flere biler kunne det flyttes til "FAQ" når diagnosen er stillet.
Mit første bidrag under "særheder" ville uden tvivl være den med men "grønfodlampe" der af og til ikke vil gå ud selvom der er skiftet mellem 3 kontakter og den klikker som den skal.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?

Indlæg af sussi »

383CI skrev:*Storgriner" ja det er sgu nok klogt nok, bare at arkivere under "særheder"
Efter som bilerne ikke er helt nye mere og allerede fra start er "født" med visse særpræg høre det nok hjemme der.

EDIT sussi/admin: Måske der skulle oprettes et forum med "Særheder" på linje med "FAQ" velvedende "nye" sikkert ikke ville læse, men så kunne "man" jo sige, findes det her går det over og er ikke et probelm før det kommer igen. Hvis det så kommer igen på flere biler kunne det flyttes til "FAQ" når diagnosen er stillet.
Det første har du ret i, men nu er det 2 måneder siden jeg oprettede Værktøj og hjælpemidler viewforum.php?f=31 der er stadigvæk kun de 3 emner jeg oprettede, og ikke én eneste har gidet at bidrage med nye fif, så jeg gider ikke spilde min tid på særheder :cry: :roll: ;) ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar