Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Efter et tankstop langt nede i Tyskland kunne jeg ikke starte bilen igen. Jeg kiggede i faq'en og læste det kunne være koblingskablet. Jeg hev i det og fik liv i bilen igen. Men kan jeg fortsætte turen hjemover uden at ødelægge noget?
Bilen har kørt perfekt hidtil.
Mvh Jesper.
Bilen har kørt perfekt hidtil.
Mvh Jesper.
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Jeg fandt ud af, at det kan jeg godt. Men jeg måtte ud og hive i kablet igen, efter endnu en optankning. Meeen, den skifter lidt ublidt.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Kan være batteri/generator. Min far havde samme problem.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Er du sikker? Kan det også forklare hvorfor den skifter ublidt?
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Pelle Klumpfeber skrev: Kan det også forklare hvorfor den skifter ublidt?
Ja til dels, eller ja det KAN forklare det, men jeg tør jo ikke love det er derfor.
Styringen får jonogle signaler tilbare fra potentiometer under udkobling og gearskifte. De skal være helvedes præcise, så hvis forsyningen "ikke er stiv" altså flakker i spændingen vil sinalet fra disse potentionmeter også flakke og dermed være upræsise.
Der er olie nok på hydrauliksystemet?
og ingen fejl(koder) på absèn?
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Hyd. olien blev tjekket inden vi tog afsted, samtidig med en grundjustering. Men derfor kan der jo godt være gået noget galt på turen. Jeg tjekker når jeg har fået pakket bilen ud.
ABS melder ingen fejl.
Uden at være Lupoekspert, så tror jeg måske det kan være koblingen det er galt med. Den rusker en smule når den skal sejtrække ved lave omdrejninger, og det virker som om at armen ikke kan gå helt tilbage ved egen hjælp. Koblingskablet sidder i hvert fald en smule løst på armen.
Rusken kom umiddelbart før bilen ikke ville starte første gang, men i første omgang troede jeg bare at det var tyskernes elendige asfalt, der spillede mig et puds.
ABS melder ingen fejl.
Uden at være Lupoekspert, så tror jeg måske det kan være koblingen det er galt med. Den rusker en smule når den skal sejtrække ved lave omdrejninger, og det virker som om at armen ikke kan gå helt tilbage ved egen hjælp. Koblingskablet sidder i hvert fald en smule løst på armen.
Rusken kom umiddelbart før bilen ikke ville starte første gang, men i første omgang troede jeg bare at det var tyskernes elendige asfalt, der spillede mig et puds.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Koblingsproblemer/føringsrør og udrykkerleje, var også mit første bud
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Der er tilstrækkeligt olie på hydrauliksystemet.
Jeg satte en lader på batteriet i formiddags og ladede det helt op. Nu sprang motoren i gang med det samme, og den kobler mere glidende til og fra. Ikke helt så godt som før, men bedre.
Jeg har desværre ikke noget multimeter, så jeg kan ikke måle ladespændningen, men ifølge Torque-appen viser den 12.7 til 12.9V, om man kan bruge det til noget ved jeg ikke. Et multimeter er nok vejen frem.
Jeg satte en lader på batteriet i formiddags og ladede det helt op. Nu sprang motoren i gang med det samme, og den kobler mere glidende til og fra. Ikke helt så godt som før, men bedre.
Jeg har desværre ikke noget multimeter, så jeg kan ikke måle ladespændningen, men ifølge Torque-appen viser den 12.7 til 12.9V, om man kan bruge det til noget ved jeg ikke. Et multimeter er nok vejen frem.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Er din måling med motor tændt?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Det er en meget lav ladespænding. Mål med et rigtigt måle apparat. Blybatterier skal lades med små 14 volt for at kunne oplades fuldt ud, og max 14,4 volt. Ved måling på batteriet med motoren kørende i hævet tomgang, og ikke det store forbrug, bør du se minimum 14 volt.
Mit bud er desværre også på kobling og tilhørende dele, men tjek strømmen først, det er trods alt et noget nemmere fix hvis det er årsagen
Harald skrald har multimetre der fint kan bruges til formålet, til en lille 100 lap.
Mit bud er desværre også på kobling og tilhørende dele, men tjek strømmen først, det er trods alt et noget nemmere fix hvis det er årsagen
Harald skrald har multimetre der fint kan bruges til formålet, til en lille 100 lap.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Målingen er med motoren i tomgang. Men jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, det er trods alt bare en app. Jeg får målt med et multimeter i morgen, så skal jeg nok opdatere tråden. Det ville være rart hvis generatoren var problemet, ikke at jeg er bange for at skifte en kobling, men jeg har desværre ikke grej til at grundjustere osv.
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Der er jo lidt langt til Odder, men hvis jeg skal på de kanter giver jeg gerne en hånd
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Det lyder lidt mærkeligt :du har ikke mulighed at måler strøm (kan ikke se at generator er død),men du bange ikke at skifte kobling.Jeg forstår at der er to forskellige slags (elektrisk vs mekanisk),men stadigvæk koblingsskift er ikke en "hjulskift" arbejde.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Vil tro du kan regne med din app. Prøv med forhøjet tomgang. Dernæst med maksimal strømforbrug. Det skulle gerne give et udsving i målingerne.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Jeg har før skiftet koblinger, en kobling er vel en kobling selv om den sidder på en Lupo. Det svære er vel styringen af koblingen, men ret mig endeligt hvis jeg tager fejl.
Jeg har et multimeter, det ligger blot på værkstedet og ikke hjemme i privaten.
Spændingen ifølge app'en svinger mellem 12.7 og 13V ved forhøjet tomgang.
Jeg har et multimeter, det ligger blot på værkstedet og ikke hjemme i privaten.
Spændingen ifølge app'en svinger mellem 12.7 og 13V ved forhøjet tomgang.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
13V er for lidt
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Jeg har haft et multimeter på, og den lader med ca 14.2V ved forhøjet tomgang.
Jeg har ikke oplevet flere startproblemer, eller rusken ved acceleration.
Jeg har ikke oplevet flere startproblemer, eller rusken ved acceleration.
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Sådan!
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: søn 17. jan 2016 20:23
- Geografisk sted: Odder
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Jeg har nu kørt godt 100km efter opladningen, og bilen kører perfekt. Måske det var køleboksen, ungernes ipads, gps+telefon, elbagruden, og viskere på fuldt drøn, der har været hårdt for batteri/generator? Fra Alperne og et godt stykke op i tyskland kørte vi nemlig i kraftig regn.
Re: Pludselige startproblemer, kan jeg videre efter at have fået liv i skidtet?
Pelle Klumpfeber skrev:Jeg har nu kørt godt 100km efter opladningen, og bilen kører perfekt. Måske det var køleboksen, ungernes ipads, gps+telefon, elbagruden, og viskere på fuldt drøn, der har været hårdt for batteri/generator? Fra Alperne og et godt stykke op i tyskland kørte vi nemlig i kraftig regn.
Det kan nemt være, klikkede det "voldsomt" når du drejede nøglen?
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.