Hvad er det for en lampe ?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af Thore J »

??????

Men hvis der ikke er servo monteret, så er det jo ikke noget at grundjustere! De omtalte sensorer sidder jo direkte på servomotoren :lol:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af ph. »

kan vw se om et givent stelnr. er født med servo?
eller kan de kun se det hvis den er solgt i Dk?

og hvis den er født med servo, som så er åbenbart er skiftet til uden servo...
hvordan han man så fået den til ikke at lyse i lampen indtil en eller anden fuck'ed up i elektronikken??
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har lige prøvet i dag, og ganske rigtigt som Thore skriver kunne jeg ikke gøre noget :( jeg var ikke sikker på om føleren sad i rattet eller i servoen, så derfor ville jeg gøre forsøget ;)
Jeg kan umiddelbart ikke få den til at slukke, så jeg prøvede at montere en anden instrumentering for afse om det hjalp - nu er lampen gået ud, så jeg tænker måske det kan være en fejl i instrumenteringen :?
Nu kan han få den synet med min instrumentering og så må vi se om han vil have den slukket bagefter ;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af Thore J »

Mon ikke at de har samme instrumentering alle sammen .... det er bare instrumenterne på den der som er gået i stykker - som Kim har konstateret..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af HamSjelv »

Kim B Olesen skrev:, så jeg tænker måske det kan være en fejl i instrumenteringen

Gæt:
Flækkede lodninger på en eller flere pinde i multistikkene?

Det koster gratis i materialer at lave hvis dét er fejlen...
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - det kunne sagtens være sådan noget :? Jeg har ikke kigget på det endnu, men jeg kunne dog konstatere da jeg skiftede instrumentering at ledningsnettet til det højre stik var sprættet op og EN ledning var væsentligt kortere end de andre :?
Der er vist sket et eller andet :(
Men nu er den synet, så må jeg kigge på instrumenteringen en aften jeg får tid ;)
Brugeravatar
Barnevognen
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 15. maj 2016 20:17
Geografisk sted: Søndersø Nordfyn
Kontakt:

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af Barnevognen »

Atjuh vil det sige, at man såfremt servoen ikke virker som den skal, kan justere den elektronisk, så den igen virker? :D

mvh Gitte
Barnevognen (den lille blå Lupo) er nu udskiftet med en A2 med en masse fin luksus i. :lol: Regner dog ikke med at barnevognen skal forlade familien
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af sussi »

Barnevognen skrev:Atjuh vil det sige, at man såfremt servoen ikke virker som den skal, kan justere den elektronisk, så den igen virker? :D
mvh Gitte
Dette indlæg er vist røget et forkert sted hen :roll:
Og nej det kan du ikke, 99% sikkert relæerne der skal skiftes.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Hvad er det for en lampe ?

Indlæg af Andreasf »

Prøv evt. også at grave i stikforbindelser på bagsiden af kombiinstrumentet.

Min allerførsteste Lupo lavede engang diskolys i lamper for ting bilen ikke var i nærheden af at have - og det var et stik der skulle motioneres lidt.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Besvar