"GrønfodLampeFejl" styringsbestemt.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

"GrønfodLampeFejl" styringsbestemt.

Indlæg af 383CI »

Nogle ved jeg døjer med 2èren ikke altid slukker "GrønfodLampe" og dermed ikke vil frigive start eller gear.
Det har været vekslende, nogle gange næsten helt umuligt at få den igang, andre gange ikke et problem.
Jeg har forsøgt med 3 forskellige bremsekonakter, de gør ingen forskel.

Jeg har rodet lige med styreboksen og mener det har forandret sig til det bedre, dog uden at forsvinde helt.

Skæbnen vil så at jeg har haft muligheden for at bytte lidt rundt på styringer. Så bliver det pussigt.

Den bil der får 2èrens styring adoptere omgående "GrønFodLampe" fejlen. Denne gang i maksimal grad, forstået på den måde lampen ikke går ud.
Med bilens originalstyring går lampen ud, gearet flyttes i "N" og styringerne byttes om igen.

Samme fejl, lampen går ikke ud.

Fejlen er ikke afhængig af styringens software. Det er byttet lidt rundt, pumpet eller original, ingen forskel.

Så jeg tænker der er en fejl i selve boksen, så skilte den af. Dog uden at kunne se noget oplagt og døjede iøvrigt meget med at skille det hel af.

Jeg ved ikke hvor meget ?? Der er i det her indlæg, men nogle der har et forslag til hvad jeg evt. skal se efter? og hvordan "man" får printet pillet ud?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: "GrønfodLampeFejl" styringsbestemt.

Indlæg af Atjuh 3L »

Her er så min fortælling:

Havde fejl på den ene A2 - ingen bremesefodlampe virkning, ingen gløderørslys, starteren kører men motoren tænder ikke.

Hev ECU ud, og efter den kom på plads igen virkede bilen.
Da fejlen kom nogle gange kunne jeg jo enten tro det var relæ 219, som gir' nøjagtig samme symptomer, eller skifte ECU!

Prøvede med relæet fra en af de andre - ingen bedring :(
Kontaktede VagTech og fik kodet en ECU, og indtil videre "spiller" det bare :)

Da det ikke er lykkedes for mig at finde et diagram over ECUen orker jeg ikke at fejlsøge - den har holdt over 500.000 km. og det er i min bog okay ;)


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
biaggi
Indlæg: 27
Tilmeldt: tors 22. sep 2011 07:31
Geografisk sted: haderslev

Re: "GrønfodLampeFejl" styringsbestemt.

Indlæg af biaggi »

er der nogen der hr el diagram over lupo 3L min vil nemlig ikke køre mere og jeg skal til at fejlsøge på den
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: "GrønfodLampeFejl" styringsbestemt.

Indlæg af sussi »

biaggi skrev:er der nogen der hr el diagram over lupo 3L min vil nemlig ikke køre mere og jeg skal til at fejlsøge på den
Opret venligst dit spørgsmål som et nyt emne 8-)
Sussi (Boardadmin)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar