el diagram stoplys kontakt

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

Hej alle findes der et lednings diagram over lednings nettet til stoplys kontakten specifikt motor styrings siden ? Ja det gør der vel :lol: men tænker her på siden ? Jeg har en træls periodist fejl :evil:
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af HamSjelv »

Hvorledes udmønter den trælse periodiske fejl sig?

Brydekontakten i bremselyskontakten er kendt for at fejle = byt til ny kontakt.

LEDbremselygter kan give underlige (periodiske) fejl.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

Pyhh den er lang :evil: har en expert her fra forum på sagen men mit indlæg er mest som suplement til hvad han kommer med :) Problemet er at min 2002 lupo periodisk ikke vil starte i stop ( Ved godt det er skrevet og debateret til hudløshed her inde ;) ) Men mit problem har jeg ikke kunnet finde nogen løsning på umiddelbart . Fejlen er periodisk , når jeg åbner min venstre dør starter hyd. pumpen som den skal, Jeg sætter mig ind og ( Når problemet opstår ) slår bilen til tænding , alt er som det skal være , det eneste der mangler er den lille grønne lampe med en fod pedal :cry: så kan jeg godt glemme alt om enten at starte eller flytte min gearstang til N for den er låst :cry: så må jeg væbne mig med tålmodighed hvor jeg kontinuerligt træder desparat på bremse pedal og slår min stakkels lupo til og fra tænding til min ellers altid troværdige lille øko gris vælger at tænde den før omtalte grønne fodpedal lampe , så starter vi og kører perfekt som vi plejer :D Der skal tilføjes at jeg ikke ved hvornår den sidst er blevet grund justeret men da fejlen er periodisk har jeg det lidt stramt med at tro dette kunne være fejlen . Stop lys kontakt er ny . Her til morgen prøvede jeg lige om den gæve lille gænger ville starte , det ville den i første huk :D Men da jeg efterfølgende prøvede ( Bare som forsøg at sætte bilen i R ( Med tænding til ( Motor stoppet )) opserverede jeg at den stod og prøvede at komme i gear dvs. kunne høre at gearkasse arbejdede og baklys blinkede men først efter flere forsøg kom den i fuld indgreb ? Ved ikke om dette kan have værdi for nogen der er klogere på lupo end jeg er ( Det siger ikke så meget tror langt de fleste her på forum ved mere om den bil end mig ) En anden ting jeg har opserveret er at jeg kun en gang har hørt den lille alarm der skulle komme hvis døren åbnes mens bilen er i gear ( igen ved ikke om det er relevant )
Dette var den korte version men tror nogenlunde det beskriver mit problem .
Derfor tænkte jeg at et godt sted at begynde at lede var et lednings diagram over stoplys kontakten og de 4 ledninger der sidder i stikket på denne :D
Kom frisk med eventuelle løsninger . Jeg kører pt i min firma bil, indtil problemet er løst da jeg ikke gider sidde midt nat ( Hvor jeg skal møde på arbejde ) og min ellers dejlige lupo ikke vil starte :cry:
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

UPS :oops: Bilen har std. lygter over alt ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af sussi »

Er du 112% sikker på et den er monteret korrekt :?:
Forkert montering af især type 2 og 3 er ødelæggende for kontakten :geek:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

Det er den firkantede model, monter og løft pedal ( slut prut :D ) som jeg har læst mig frem til
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Atjuh 3L »

Grundindstilling!

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af doktorfrank »

+1 ... mæhn tøv lige en kende - reaktionen med usikkert bakgear-indgreb kunne tyde på slør ved gangstellerens forbindelsesstang, og så er der risiko for at den slet ikke kører længere, før en ny stang og kugler er monteret.
Er der nogen, der har været ude for, at et lidt slapt forbindelseskabel mellem tændingslås og skiftelås også kan medføre, at den grønne fod ikke kommer frem??? (Omsider en fejl, som jeg ikke selv har været ude for :roll: )
:shock:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev:Er der nogen, der har været ude for, at et lidt slapt forbindelseskabel mellem tændingslås og skiftelås også kan medføre, at den grønne fod ikke kommer
Nej, men jeg har været ude for at nøglen sad uhjælpeligt fast i tændingslåsen. Det tog et aut. VW værksted en lille time at justere kablet, heldigvis på garantien :D :D
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

Som tillæg kan jeg sige at når ellers den lille grønne fod tænder og går ud igen ved aktivering af bremsepedal, kan jeg høre aktuator arbejde og at gearvælger bliver frigivet. når ( Foden ;) ) ikke tænder = problem :evil: siger den ikke noget . Nøgle ud og i + til og fra tænding er aldrig et problem
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af 383CI »

Pussigt, men ikke særligt sjovt.

Jeg har FULDSTÆNDIGT samme fejl på Lupo2.
Alt virker men af og til går "grønfodlampen" ikke ud. Så er det den stepdans du nævner og der er intet at gøre inden. I en periode var det så slemt her jeg lod bilen stå i "N" for at være sikker på at kunne komme afsted om morgenen.

Jeg har haft 3 andre kontakter på, det gør ingen forskel. Begge typer, dit og dat.

Nogle gange var op mob f.eks 30 tryk på pedalen nødvendigt inden lampen gik ud og bilen kunne startes.

MEN det pussige er jo så at efter jeg har rodet med stikkene på styreboksen er problemet aftaget/forsvundet.
Nu gør den det maks en gang og i følgende scenarie. Jeg sætter mig ind i bilen, foden på bremsen og drejer nøglen. Så kan det være nødvendigt at lette foden EN gang så går lampen ud og gearstang og starter frigives.
Hvis jeg gør det omvent, drejer nøglen en har og trykker på bremsen går lampen ud hver gang.

Iøvrigt er det jo en Lupo, så den tænder og slukker for min Parrot håndfri efter forgodtbefindende, mest når det er koldt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

Eneste lille forskel er at min grønfod ikke tænder når der er problemer :twisted:
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

var der nogen der kunne hjælpe med et lednings diagram ?
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: el diagram stoplys kontakt

Indlæg af Andreas1972 »

Er der virkelig ikke nogen her på forum der har oplevet noget lignende ? hvor kunne jeg være heldig at finde det diagram så jeg selv kunne begynde at måle kabler osv ?
Besvar