EGR OFF?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

EGR OFF?

Indlæg af MayzerRT »

Hej, har læst man kan køre længere på literen ved at fjerne vakuum slangen, men har også hørt man kan deaktivere den? Kan jeg selv gøre det med 12.12 VCDS? Og hvordan? Og kan jeg aktivere den igen?

På forhånd tak :)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR OFF?

Indlæg af 383CI »

Bilen køre længere og bedre uden egr, den indånder jo bogstaveligt sagt sin egen udstødning. Visse her mener det er det værste svineri af alt.
Personligt er jeg ligeglad, jeg ser ikke de fugle der falder ned bag ved bilen.

På Lupo1 pillede jeg bare slangen af, det virkede fint, men i forbindelse med tuning bliver de deaktiveret for at forbedre tunet.

Nej du kan ikke selv aktivere eller deaktivere med vcds.
'
Men der er skrevet rigtigt meget om det her, så hvis du bruger 2 timer på at læse i stedet for 3 minutter er du meget klogere på "problematikken"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

Re: EGR OFF?

Indlæg af MayzerRT »

Tak for svaret :) Jeg har kigget en del frem og tilbage, men synes ikke konkret jeg kan finde en guide hvordan man gør det manuelt? Og kan det give bilen problemer når man gør det manuelt? For nogle siger motorlampen vil tænde med tiden?
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: EGR OFF?

Indlæg af Bandit »

viewtopic.php?f=11&t=6677
Billeder på side 2
Ulven kommer, ulven kommer
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR OFF?

Indlæg af 383CI »

MayzerRT skrev:Tak for svaret :) For nogle siger motorlampen vil tænde med tiden?

Det er meget, meget, meget, nemt at teste.
Prøv, det er den måde andre har fundet ud af at den evt. tænder. Min gjorde ikke,

Når du læser hvordan den pilles fra manuelt vil du også læse at slangen bør blokeres så den ikke trækker "falsk vakkum"

Envidere er det pussigt tråden der henvises til hedder præcist det samme som dne du har oprettet.
I den kan du også læde hvad det er for et syndigt og livsfarligt miljøsvineri du har i tankerne at afprøve.
Du risikere fugle der falder ned, lungekræft og at blive anmeldt for svineri. Jeg lever dog med alle forholdene og en bil der køre bedre.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
MayzerRT
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn 10. jan 2016 21:31
Geografisk sted: Holbæk sjælland

Re: EGR OFF?

Indlæg af MayzerRT »

Jeg siger tak igen, jeg kigger på billedet og prøver mig frem. Har dog lige bestilt et stik til tuning osv MPPS. Så kan snart selv lukke for EGR, men ellers tak for hjælpen.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR OFF?

Indlæg af Skipper »

Pas på med kina mpps - har været den vej. Gør det aldrig igen!
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR OFF?

Indlæg af 383CI »

Skipper skrev:Pas på med kina mpps - har været den vej. Gør det aldrig igen!
Så vil vores nye "LupoHelt" spørge hvorfor og hvad der kan gå galt.
Det vil jeg så beskrive ganske kort, men MPPS kabel piller "man" direkte i motorstyringen, flytter rundt og laver om. Hvis noget går galt her, om det er fordi kablet er træls eller fordi der er for lidt strøm, eller hvad dernu kan gå galt, kan programmet i ECUèn ødelægges og bilen kan ikke starte.
ECUèn kan være i meget sørgelig tilstand, men god fornøjelse med at rode i den.

Men selvfølgeligt kan det lade sig gøre, helt lige som grundjusteringer kan være "bare lige" men der er også folk der har ment det var "bare lige" og har fået groundet bilen i deres tro på det var "bare lige" så de fleste er, trods alt, holdt op med den vilfarelse at sige det er "bare lige"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR OFF?

Indlæg af Qaxius »

Der er meget få ting, som er "bare lige" på en Lupo 3L.
Alt med gearsystemet er IKKE "bare lige"
Mange andre ting kan sagtens være det.
Servo på en Lupo 3L er heller ikke "bare lige".

Lad din EGR være eller få den lukket med rigtigt.
Det er bare 1500kr ud i den blå luft, for dem får du næppe tjent hjem igen på så gammel en bil.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar