Fartpilot billig montering?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Fartpilot billig montering?

Indlæg af KMDTHY »

Thore J skrev: Enig... Det virker nogle gange ok - mest hvis man starter fra en meget lav fart - , men langt de fleste gange går der kuk i det og den kobler ikke ordentligt til igen eller i hvertfald meget langsomt med en meget meget ringe acceleration til følge :?
Præcis sådan opfører min 2005 sig....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fartpilot billig montering?

Indlæg af ph. »

383CI skrev:
PH. Nu er OE løsningen til Lupo 3L jo temmeligt gennemprøvet og virker. Faktisk bedre end den kabel trukne jeg havde i Lupo1 der godt kunne komme til at skifte gear noget forvirret, af og til, så det var ikke fordi den var forkert indstillet. For lige at foregribe.
Ja det viser kommentarerne her i tråden da virkeligt :lol:
Jeg er HELT sikker på at der har været en fornuftig forklaring samt løsning på dit problem med AP'n.
.....måske at det simpelthen skyldes at bilen opfører sig sådan ved den givne gasgivning og at det derfor intet har at gøre med fartpiloten ...og dog... for det lyder som om at den giver så meget gas at bilen tænker at den skal geare ned for at acc. men at det ikke giver en positiv effekt på acc. og så gearer den op igen?? =det havde hjulpet at justere hvor aggressivt den skak acc.
nå men det er jo blot gætværk og ikke til at afprøve da den jo er afgået ved døden for længe siden...
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Fartpilot billig montering?

Indlæg af Atjuh 3L »

Jevg bruger den som: Acceleration til den hastighed jeg vil køre med, og aktivere cruise control - derefter holder den de 110.
Ikke avanceret, men lige det jeg har brug for på den kedelige tur fra Køge til lufthavnen.


Mvh, Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Fartpilot billig montering?

Indlæg af ph. »

tjaee Jeg synes at det er fedt at man kan tillade sig at sætte den til lige før man kører ud a byzone og den så selv kan finde ud af at opnå den hastighed jeg vil køre uden for byzone :P
her synes jeg at det er et plus at den også kan indstilles til at acc. på en måde som jeg mener er ok =ikke så hurtigt at den benytter kick-downfunktion (ikke det samme som at den ikke må geare ned) og ikke så langsomt at bagvedkørende vælger at køre uden om...
synes også at det er fedt at man kan justere hvor præcist den skal holde en given hastighed...
Besvar