Umulig at starte
Umulig at starte
Hej
Jeg prøver lige at høre her på dette fremragende forum om nogle har nogen ideer.
Jeg kan simpelthen ikke få 3L Lupoen igang efter ... ingenting. Jeg smurte gliderne på bremserne og skiftede ventildækselpakningen og efter det kan jeg slet ikke starte den.
Den tørner men tænder ikke og ellers ser alt normalt ud.
Der er ingen fejlkoder på en udlæsning med VCDS (efter at have slettet de gamle)
Jeg havde diesel temperaturføleren ude og den pumpede diesel ud af hullet når den tørner
Jeg har tjekket ledningsnettet nede foran og selvom der er mange af ledningerne der har hul indtil kobberet er der ingen kortslutninger og ingen brud på dem.
Det virker som om diverse følere G28 og G40 osv virker og ville den ikke også smide en fejlkode hvis ikke?
Kan det være ECUen? Kan man tjekke det?
Hvis det er startspærren tørner startmotoren så?
Jeg har prøvet at måle spænding på de ledninger der går til dyserne (de 4 brune med streger) mens jeg tørner og der er ingen spænding på, er det fordi dyserne ikke åbner?
Ved sgu ikke rigtig hvad jeg gør nu, derfor alle de her spørgsmål...
Jeg prøver lige at høre her på dette fremragende forum om nogle har nogen ideer.
Jeg kan simpelthen ikke få 3L Lupoen igang efter ... ingenting. Jeg smurte gliderne på bremserne og skiftede ventildækselpakningen og efter det kan jeg slet ikke starte den.
Den tørner men tænder ikke og ellers ser alt normalt ud.
Der er ingen fejlkoder på en udlæsning med VCDS (efter at have slettet de gamle)
Jeg havde diesel temperaturføleren ude og den pumpede diesel ud af hullet når den tørner
Jeg har tjekket ledningsnettet nede foran og selvom der er mange af ledningerne der har hul indtil kobberet er der ingen kortslutninger og ingen brud på dem.
Det virker som om diverse følere G28 og G40 osv virker og ville den ikke også smide en fejlkode hvis ikke?
Kan det være ECUen? Kan man tjekke det?
Hvis det er startspærren tørner startmotoren så?
Jeg har prøvet at måle spænding på de ledninger der går til dyserne (de 4 brune med streger) mens jeg tørner og der er ingen spænding på, er det fordi dyserne ikke åbner?
Ved sgu ikke rigtig hvad jeg gør nu, derfor alle de her spørgsmål...
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: Umulig at starte
har du tjekket instrument bordet(med VCDS)?Kan være startspærre.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Re: Umulig at starte
Ja, motoren tørner selvom startspærren ikke virker.
Hvis startspærren ikke virker så burde bilen starte bilen normalt, men slukke efter et par sekunder
Hvis startspærren ikke virker så burde bilen starte bilen normalt, men slukke efter et par sekunder
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Umulig at starte
Den tænder slet ikke og den melder ingen fejl med VCDS på startspærren. Hvis ECUen er færdig kan man vel heller ikke få kontakt med den til udlæsning af fejl eller hvordan? Er det den der skal fortælle om fejl med startspærren også mon?
Re: Umulig at starte
Hej Velkommen til.
Et langskud er at tjekke relæ 109.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... o3lklub.dk
Et langskud er at tjekke relæ 109.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=ch ... o3lklub.dk
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Re: Umulig at starte
Jo tak
Har tjekket 109, det er den fine grå udgave og virker perfekt.
Tænker jeg prøver med den anden nøgle når jeg får den her i påsken.
Kan man godt bare prøve med en anden ECU eller er det deri det med startspærren sidder?
Har tjekket 109, det er den fine grå udgave og virker perfekt.
Tænker jeg prøver med den anden nøgle når jeg får den her i påsken.
Kan man godt bare prøve med en anden ECU eller er det deri det med startspærren sidder?
Re: Umulig at starte
Nå, nu har jeg prøvet med den anden nøgle og det virker heller ikke.
Jeg har taget virkelig meget af, front, køler osv for at tjekke kablerne, der også var ret ødelagte jo. Men skulle den ikke kunne starte uden køler og oppe under loftet?
Den rapporterer ingen problemer med det kina-VAG kabel jeg bruger sammen med VCDS-lite fra Ross-tech.
Så jeg ved ikke helt hvad så. Jeg tænkte på at prøve med en ECU fra en anden Lupo 3L, kan man det?
Jeg har taget virkelig meget af, front, køler osv for at tjekke kablerne, der også var ret ødelagte jo. Men skulle den ikke kunne starte uden køler og oppe under loftet?
Den rapporterer ingen problemer med det kina-VAG kabel jeg bruger sammen med VCDS-lite fra Ross-tech.
Så jeg ved ikke helt hvad så. Jeg tænkte på at prøve med en ECU fra en anden Lupo 3L, kan man det?
Re: Umulig at starte
Rolig nu - prøv nu lige at kontrollere en gang mere hvad det er du har lavet - du har været meget tæt på pumpedyse ledningsnettet - er det lykkedes dig at komme til at kortslutte det?
Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: Umulig at starte
Tak for svar
Ja, det lyder meget sandsynligt. Hvad er det så der går?
Altså, det er jo ikke kortsluttet længere, men har været.
Ja, det lyder meget sandsynligt. Hvad er det så der går?
Altså, det er jo ikke kortsluttet længere, men har været.
Re: Umulig at starte
altså - den ene af mine A2 havde for ikke så lang tid siden et problem hvor den "misfired" på en enkelt cylinder en gang imellem - gav ingen fejl - det udviklede sig så til at den til sidst slet ikke kunne starte. Det gav en gang imellem nogle nonsens fejl idet det der skete var at pumpe-dyse-ledningsnettet trak hele controlleren ned da det var mere eller mindre kortsluttet - typisk var det abs relaterede fejl. Det var blot det ledningsnet. Det giver ellers ikke nogen fejl i sig selv så vidt jeg ved - og jeg har ikke oplevet at noget går i stykker ved det - men det er relativt simpelt ledningsnet - kig det store runde stik efter i enden af topstykket - har du af en eller anden grund haft af den af? Du skriver at ledningerne er knækket i isoleringen?? under dækslet ?? - i given fald skift det....
Men som sagt - blot et gæt når du nu har pillet ved ventildækslet og ellers ikke har lavet noget. Jeg er ikke mekaniker - men det giver efter min mening ingen mening at begynde at skifte ECU eller andet - men du ved bedst selv hvor du har pillet selv om du ikke har lavet noget....
mvh 2a2
Men som sagt - blot et gæt når du nu har pillet ved ventildækslet og ellers ikke har lavet noget. Jeg er ikke mekaniker - men det giver efter min mening ingen mening at begynde at skifte ECU eller andet - men du ved bedst selv hvor du har pillet selv om du ikke har lavet noget....
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
-
- Indlæg: 295
- Tilmeldt: søn 25. mar 2012 19:51
- Geografisk sted: Haslev
Re: Umulig at starte
Jeg har en gang haft en hvor tankmåleren viste halv tank, men tanken var helt tom, er du sikker på der er diesel på?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Husk TDI hvis du vil forbi !
Re: Umulig at starte
smedenaf1972 skrev:Jeg har en gang haft en hvor tankmåleren viste halv tank, men tanken var helt tom, er du sikker på der er diesel på?
Sent from my iPhone using Tapatalk
egested skrev:Jeg havde diesel temperaturføleren ude og den pumpede diesel ud af hullet når den tørner.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Umulig at starte
Men det betyder så åbenbart IKKE at der kommer diesel til dyserne. Jeg har fået JP auto til a kigge og det var en prop i diesel filteret sagde de. Så nu håber jeg det er løst.
Re: Umulig at starte
Så kan der da umuligt være kommet ret meget diesel ud så? Brændstoftemperatursensoren sidder EFTER dieselfilteret eller sad proppen på returløbet??egested skrev:Men det betyder så åbenbart IKKE at der kommer diesel til dyserne. Jeg har fået JP auto til a kigge og det var en prop i diesel filteret sagde de. Så nu håber jeg det er løst.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Umulig at starte
Returventilen?
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Umulig at starte
Ja ja, historien er jo så ikke slut endnu. Igen står den lille bil samme sted med samme problem.
Efter de havde skiftet filteret nede hos JP kørte jeg hjem med ledningerne spredt i hele motorrummet, så da jeg kom hjem tog jeg den op og af med fronten og satte tape på alle ledningerne så det så ud som før.
På med fronten og ned med bilen og så .... Ingen tænding, PRÆCIS ligesom sidst. Ok, sidst fik den ikke fuel, så af med slangerne og på med et par dunke med diesel. Når starteren kører pumper den fint diesel fra den ene dunk til den anden, men ingen tænding.
Er dyserne tilstopppet mon?
Kan det være fordi jeg har den forreste del af bilen højt oppe mens baghjulene står på jorden at der sætter dig en prop?
Men denne gang skal den ikke til omsyn så nu går jeg lidt og ser lidt surt på den.
Hvis det er noget elektrisk skal den vel udlæse en fejlkode? Jeg kan fint få kontakt med VCDS og den siger ingen fejl.
Efter de havde skiftet filteret nede hos JP kørte jeg hjem med ledningerne spredt i hele motorrummet, så da jeg kom hjem tog jeg den op og af med fronten og satte tape på alle ledningerne så det så ud som før.
På med fronten og ned med bilen og så .... Ingen tænding, PRÆCIS ligesom sidst. Ok, sidst fik den ikke fuel, så af med slangerne og på med et par dunke med diesel. Når starteren kører pumper den fint diesel fra den ene dunk til den anden, men ingen tænding.
Er dyserne tilstopppet mon?
Kan det være fordi jeg har den forreste del af bilen højt oppe mens baghjulene står på jorden at der sætter dig en prop?
Men denne gang skal den ikke til omsyn så nu går jeg lidt og ser lidt surt på den.
Hvis det er noget elektrisk skal den vel udlæse en fejlkode? Jeg kan fint få kontakt med VCDS og den siger ingen fejl.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Umulig at starte
Prøv at "trykføde" den med diesel via fremløbsslangen, og se om den så starter/hoster lidt som om den næsten starter.
Lyder dog umiddelbart mere som en elektrisk fejl, og her falder min mistanke på ledningsnet til dyserne, ikke mindst fordi du har været henne i den region og rode med ventildækslet.
Prøv at fidle lidt med ledningerne og prøv så igen - der skal IKKE meget til før det ikke virker, og da jeg så du skrev at der flere steder var hul ind til kobberet, så tror jeg sagen er klar.
Mvh,
Atjuh 3L.
Lyder dog umiddelbart mere som en elektrisk fejl, og her falder min mistanke på ledningsnet til dyserne, ikke mindst fordi du har været henne i den region og rode med ventildækslet.
Prøv at fidle lidt med ledningerne og prøv så igen - der skal IKKE meget til før det ikke virker, og da jeg så du skrev at der flere steder var hul ind til kobberet, så tror jeg sagen er klar.
Mvh,
Atjuh 3L.
Senest rettet af Atjuh 3L tirs 23. aug 2016 11:08, rettet i alt 1 gang.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Umulig at starte
Så har jeg været på den igen. Ledningerne viser fuld gennemgang op til EUCen og ingen kortslutninger når jeg måler med multimeter. Jeg splittede dem ad og der var et punkt mere med noget der kunne ligne kontakt mellem kobberet. Den starter stadig ikke efter jeg ordnede det, men kan der være brændt noget andet af pga. en kortslutning der?