Stramning af kobling
Stramning af kobling
Efter nedbrud" defekt bremsekontakt" og herunder bugsering hvor de tog koblingskabel af, skal jeg have justeret kablet
Har læst at under 02, måleblok 8 skal værdien ligge på 1,85 v. Den ligger på 1,2v hvis jeg justerer den over 1,4 V kan bilen ikke starte? Hvad gør jeg?
Tak for et godt forum
Ejer af samme Lupo i 12 år:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har læst at under 02, måleblok 8 skal værdien ligge på 1,85 v. Den ligger på 1,2v hvis jeg justerer den over 1,4 V kan bilen ikke starte? Hvad gør jeg?
Tak for et godt forum
Ejer af samme Lupo i 12 år:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Stramning af kobling
Den skal justeres op på de ca 1.85v og så skal den grundjusteres.
Vw Lupo 3L 2004
Vw Passat 3c highline 2005
Vw Touran highline 2007
Vw Multivan 1996
Vw Passat 1.6TS 1976
Vw 113 Bobbel 1957
Vw T1 bus 1956
Vw Passat 3c highline 2005
Vw Touran highline 2007
Vw Multivan 1996
Vw Passat 1.6TS 1976
Vw 113 Bobbel 1957
Vw T1 bus 1956
Re: Stramning af kobling
Nu er den justeret op på de 1,85 V og kan ikke starte.
Grundjustering er det bare ud af landevejen så? Eller er det dumt selv at gøre
Hvis jeg i stedet for vælger at stille den 1,4 V(højeste spænding hvor den vil starte ) hvad er konsekvensen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Grundjustering er det bare ud af landevejen så? Eller er det dumt selv at gøre
Hvis jeg i stedet for vælger at stille den 1,4 V(højeste spænding hvor den vil starte ) hvad er konsekvensen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Stramning af kobling
mtkn skrev:Nu er den justeret op på de 1,85 V og kan ikke starte.
Grundjustering er det bare ud af landevejen så? Eller er det dumt selv at gøre
Hvis jeg i stedet for vælger at stille den 1,4 V(højeste spænding hvor den vil starte ) hvad er konsekvensen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Grundjustering er ikke lige ud af landevejen, men det er vel det du oplever lige nu?
Det er ikke dumt at gøre selv, slet ikke, men "man" skal sgu lige vide lidt om det. Der står en masse her på siden, så det er bare at læse, men allerførst skal der lader på når du gør det. Hvis du spørger hvorfor bår du i særdeleshed læse grundigt om grundjustering.
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, jeg kender ikke problemet umiddelbart og direkte, men jeg ville tjekke koblingscylinder, kabel og den "blok" er holder kablet på armen er korrekt monteret.
Du kunne også pille batteriet af natten over, og/eller nulstille alle fejl. Det er ikke lige til at sige hvad der evt. er sket hvis/når bilen har været bugseret med kablet pillet af.
Konsekvensen af at stille den på 1,4 og starte er nok ikke katastrofalt.
Hvis du vender den om, der er vel ikke det vilde at tabe nu bilen ikke kan køre, så du kunne je se om du kunne starte en grundjustering på 1,4v hvor dne kan starte.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Stramning af kobling
Såfremt den kan starte, og køre, med 1,4, så kør du bare med det.
At begynde en grundindstilling uden at have den fjerneste idé om hvordan man gør, og specielt hvad man gør når den melder RTFM12 - det er at be' om problemer!
If it ain't broke, don't fix it!
(Det er selvfølgelig vigtigt at du er opmærksom på om den kører og specielt skifter gear som den skal, men gør den det, så er alt bare plingeling.)
Mvh,
Atjuh 3L.
At begynde en grundindstilling uden at have den fjerneste idé om hvordan man gør, og specielt hvad man gør når den melder RTFM12 - det er at be' om problemer!
If it ain't broke, don't fix it!
(Det er selvfølgelig vigtigt at du er opmærksom på om den kører og specielt skifter gear som den skal, men gør den det, så er alt bare plingeling.)
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Stramning af kobling
Jeg ville nu snarest få koblingen justeret korrekt, og få udført en grundindstilling.
Med den koblingsværdi har der ikke været grundjusteret meget lææææææænge.
Sussi
Med den koblingsværdi har der ikke været grundjusteret meget lææææææænge.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Stramning af kobling
Kunne det være at du ikke har gearvælgeren stående i tiptronic mode?
Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: Stramning af kobling
Nej det er den når jeg måler2a2 skrev:Kunne det være at du ikke har gearvælgeren stående i tiptronic mode?
Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Stramning af kobling
Følg den simple guide i FAQ for grundjustering - det er ikke raketfysik. At undlade at grundjustere ved at justere kablet uden for spec, er som at pisse i bukserne
Sæt igang!
Sæt igang!
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Stramning af kobling
12 år gammel, så er din gangstellerarm helt færdig og det er din trygkugle også.
Skift begge dele.
Kør herefter en grundjustering.
Skift begge dele.
Kør herefter en grundjustering.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior