Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af ph. »

Jeg skal nok bare ha det skåret ud i pap for at forstå det...
på min skærm ser det ud som om der er
en GUL
en BRUN/ORANGE
og på det ene af billederne også en GRÅ
linie!
Hvad er hvad??
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af Thore J »

Man kan se farvekoderne oppe i øverste venstre hjørne af billedet.. og ud for værdierne i felterne under grafen..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af Atjuh 3L »

Her kommer mit vilde gæt :lol:


Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af KMDTHY »

Atjuh 3L skrev:Her kommer mit vilde gæt :lol:
Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)
Jackpot ;)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
KaareB
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 16. dec 2014 13:36
Geografisk sted: Hvalpsund, 9640 Farsø

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af KaareB »

Jeg har skiftet generatoren og bilen kører som en mis. Herligt.
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor omdrejningstallet bliver ustabilt af en defekt laderegulator, eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke (der var jo til stadighed 12v+ på batteriet.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af Vyffe »

Ohms lov ;-)

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel

Indlæg af HamSjelv »

KaareB skrev:.. eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke
Den afsatte effekt i lyskilden ændres i anden potens son funktion af spændingsændringen...

* Sænker du spændingen på lyskilden med 10% reduceres den afsatte effekt samme sted med 21%
* Ændrer du spændingen med 17% (ens med du fjerner ladespændingen 14,4V->12V) reducerer du den afsatte effekt i lyskilden med 37%
* Ændrer du spændingen fra ladespænding til klemspænding på et belastet startbatteri (f.eks. fra 14,4V->11V) nærmer du dig 52% reduceret effekt i lyskilden.

Alt dette under forudsætning af at glødetråden bibeholder konstant modstand, hvilket nok er en tilsnigelse over en spæningsvariation på 30%


/(
Besvar