Jeg skal nok bare ha det skåret ud i pap for at forstå det...
på min skærm ser det ud som om der er
en GUL
en BRUN/ORANGE
og på det ene af billederne også en GRÅ
linie!
Hvad er hvad??
Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
Man kan se farvekoderne oppe i øverste venstre hjørne af billedet.. og ud for værdierne i felterne under grafen..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
Her kommer mit vilde gæt
Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)
Mvh,
Atjuh 3L.
Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
JackpotAtjuh 3L skrev:Her kommer mit vilde gæt
Gul= Volt
Orange= Omdrejninger
Grå= Kølevandstemp. (Som beskrevet er det en fejl den er med.)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
Jeg har skiftet generatoren og bilen kører som en mis. Herligt.
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor omdrejningstallet bliver ustabilt af en defekt laderegulator, eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke (der var jo til stadighed 12v+ på batteriet.
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor omdrejningstallet bliver ustabilt af en defekt laderegulator, eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke (der var jo til stadighed 12v+ på batteriet.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
Ohms lov
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Svingende spænding på forlygter og gyngende kørsel
Den afsatte effekt i lyskilden ændres i anden potens son funktion af spændingsændringen...KaareB skrev:.. eller hvorfor lyset på forlygterne fik så kraftige udsving til under halv styrke
* Sænker du spændingen på lyskilden med 10% reduceres den afsatte effekt samme sted med 21%
* Ændrer du spændingen med 17% (ens med du fjerner ladespændingen 14,4V->12V) reducerer du den afsatte effekt i lyskilden med 37%
* Ændrer du spændingen fra ladespænding til klemspænding på et belastet startbatteri (f.eks. fra 14,4V->11V) nærmer du dig 52% reduceret effekt i lyskilden.
Alt dette under forudsætning af at glødetråden bibeholder konstant modstand, hvilket nok er en tilsnigelse over en spæningsvariation på 30%
/(