ladetryksregulering

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
tannis
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 23. apr 2012 18:18
Geografisk sted: sjælland

ladetryksregulering

Indlæg af tannis »

Da den blå fe er begyndt at gå med nedsat kraft , vil fx. ikke rigtig skifte gear op af bakke og acclerer langsomt, har jeg sat en bosch tester på , har ikke adkomst til andet, den viser fejlkode 462c ladetryksregulering regulergrænse underskr . jeg har prøvet at rykke/trykke på reguleringsarmen på turboen den kan godt flyttes men går ikke helt tilbage til topstilling .bliver stående ca. 1/4 fra top med slukket motor, samme ved startet motor.
Skal det være en rigtig vagcom for at få en rigtig fejlkode som listet på verdensnavle?
skal turboen renses ? eller er det vacumdåsen på turboen ?
Andre gode ideer ?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Kim B Olesen »

Turboen skal renses ;) det er fint med en Bosch tester til det :)
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Andreas1972 »

En Bosch tester ? Til at rense turboen ????? Arhhh Kim Den kan meget men der tror jeg sku den kommer til kort ;) Prøv med en stålbørste og noget kraftigt opløsningsmiddel :D
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Rasbi »

Prøv lige den nemme løsning først. Min lupo gjorde det samme og her hjalp det at gøre PRÆCIS som de fortæller om i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=QwA3-cPHp54

Han fortæller om to aditiver, det er 2D'eren som kommer i indsugningen du skal koncentrere dig om!
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Kim B Olesen »

Det var jo fordi han spurgte om det var nødvendigt med en VCDS for fejlkode, men kan da godt se det kan misforståes :lol:
Ja - prøv da lidt mekanikker på dåse, nogle gange hjælper det, det kan da ikke skade ;)
tannis
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 23. apr 2012 18:18
Geografisk sted: sjælland

Re: ladetryksregulering

Indlæg af tannis »

Tak for indlæg , tror jeg vil prøve som vist på dette klip fra youtube med at fjerne udstødning fra turbo og indsprøjte ovnrens.
Er der nogle der har erfaring med dette ?
ellers er det ud med turbo og adskille men er bange for at knække bolte.
https://m.youtube.com/watch?v=56oIU-sF7d0
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Andreas1972 »

i fordums tid havde jeg en klar holdning til alle de der additiver ( Kaldte dem for hurra vand ;) ) men nu er jeg blevet en gammel prut og en del klogere og erfaren og må konstatere at noget af skidetet faktisk virker :D men når det er sagt så har jeg ingen erfaring med ovn rens i en turbo ( tænker det giver sig selv ) hvis du spørger en erfaren lastvognsmekaniker så brug ovnrens til din ovn og turbo rens til din turbo .alternativ skil din turbo ad og fjern alt det lort der sidder og blokerer for at din turbo kan gøre hvad den skal gøre ;) bell ad har nogle fantastiske produkter og ja jeg tror faktisk på de virker ( derfor koster de lidt mere end ovn rens ;) ) og som i et tidligere indlæg så prøv bell ad både som indsugnings rens , tilsætning i dieselen og som skum i din turbo ;) . God arbejdslyst og held og lykke med projektet
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Qaxius »

Tilføjelser i tanken er bullshit.
Det lyserøde skum du sprøjter ind i turboen, det virker sgu.

Jeg så en video, hvor det blev brugt på en turbo der var adskilt.
Den fik bare lov til at søbe lidt rundt i det og blev så motioneret engang imellem.
Den blev nærmest helt ren igen og alt bevægede sig frit.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: ladetryksregulering

Indlæg af KMDTHY »

Qaxius skrev:Tilføjelser i tanken er bullshit.
Det er vel også nærmere til dyser.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ladetryksregulering

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Turboen skal renses ;)
Husk at sprøjte skummet ind EFTER LLMén, ellers koster det en ny LLM.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: ladetryksregulering

Indlæg af Qaxius »

Skummet skal sprøjtes DIREKTE ind i turboen fra udstødningssiden.
Præcis, som i videoerne.

Det skum der bruges, det er nok ikke noget du har lyst til at få hele vejen igennem ventiler, stempler osv.

Der står at det ikke må komme i kontakt med aluminium og mig bekendt, så er både cylinder, topstykke og stempel lavet af aluminium. ( cylinderen er dog hårdforkromet med nicasil vil jeg tro )
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
tannis
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 23. apr 2012 18:18
Geografisk sted: sjælland

Re: ladetryksregulering

Indlæg af tannis »

Qaxius skrev:Skummet skal sprøjtes DIREKTE ind i turboen fra udstødningssiden.
Præcis, som i videoerne.

Det skum der bruges, det er nok ikke noget du har lyst til at få hele vejen igennem ventiler, stempler osv.

Der står at det ikke må komme i kontakt med aluminium og mig bekendt, så er både cylinder, topstykke og stempel lavet af aluminium. ( cylinderen er dog hårdforkromet med nicasil vil jeg tro )
De videoer jeg har set med Bell Add d2 er vist med indsprøjtning i indsugning med kørende motor , har du et link til noget andet ?
Besvar