du kan heller ikke regne med at hulrummet ikke indeholder en eller anden mængde diesel... så de 10.liter er også lidt fiktivt...
så det eneste rigtige er... hvis man vil ha et så nøjagtigt billede som muligt af sit forbrug.... at fylde den Helt op incl. det der kan være i hulrummet..
Det er ikke uden grund at man kører det hjul, hvor påfyldning sidder... op på en klods. når man tanker i forbindelse med øko... længst på literen kørsel. og fylder den op så der står brændstof helt oppe i påfyldnings røret
Man kunne også køre bilerne helt tomme og gi dem 20.liter brændstof og la dem køre til de løb tør igen
men det er ikke specielt sundt for motor at løbe tør
svingende diesel kvalitet
Re: svingende diesel kvalitet
Niksen, biksen..ph. skrev:Længere..!Thore J skrev:.... I det tilfælde, kortereRasbi skrev:..... Derfor vil din beregning vise at du har kørt længere på literen end du i virkeligheden har....
Kortere... jeg godt at man skal holde tunge lige i munden, men.. Men tanken var jo IKKE fyldt første gang i Rasbi's påstand. Ph din beregning tager udgangspunkt at den er fyldt - men var den det havde du haft ret, men så havde jeg naturligvis ikke skrevet kortere
Påstand i citatet Derfor vil din beregning vise at du har kørt længere på literen end du i virkeligheden har - altså flere km pr liter..Rasbi skrev:Andreas, du regner rigtigt. Dog er det rigtigt som sussi skriver. Hvis ikke din tank var helt fuld første gang du tankede, har du jo kørt det antal km din trip viser på de 27 liter + det du manglede at fylde din tank op første gang. Derfor vil din beregning vise at du har kørt længere på literen end du i virkeligheden har....
Men påstanden er samtidig at man (trådstarter) ved genopfylning fylder flere liter på end han har forbrugt ved sidste tankning.. så beregningen må nødvendigvis også vise at han reelt har kørt kortere pr. liter end han reelt har...
Vi antager at der blev tanket 27 liter til "fuld" tank.. og derefter kørt 810 km..
Ved næste tankning blev der tanket 27 liter + det der mangler (vi siger 3 liter!) altså i alt 30 liter.. 810km/30L = 27 km/L... men da der blev tanket 3 liter mere denne gang, så har det reelle forbrug kun været 27 liter! 810km/27L = 30km/L
Beregnet forbrug når man tanker mere (her 27+3) = 27km/L < reelt forbrug 30 km/L
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: svingende diesel kvalitet
Hmm...... læste lige indlæg'ne igen og igen og så lige en gang til og kommer umiddelbart til den konklusion at: Jeg må ha sovet i timen og læst det som: Hvis din tank var helt fuld første gang du tankede, har du jo kørt det antal km din trip viser på de 27 liter + det du mangler at fylde din tank op (anden gang) Læst helt ordret så er det Rasbi skriver forkert. Eller man kan vælge at læse begge veje alt efter om de 27.liter er mere eller mindre end han har brugt...
vi ikke ved hvor meget diesel der har været i tanken efter nogen af tankningerne. ej heller hvor meget der var i lige inden den blev tanket anden gang...
vi ved at han har "fyldt den op" +/- kører xxx.km på ??.liter og fylder 27.liter på, til den igen er "fyldt op +/-... = der kan være mere eller mindre i tanken nu end efter første optankning alt efter om de 27.liter er mere eller mindre end han har brugt...
Hvis tanken kan indeholde 33.liter men kun indeholder xx.liter (Kan lige så godt være 26. som 32) og han så kører xxx.km. og han så fylder 27.liter på så ved vi stadig ikke hvor meget han har brugt, og vi ved heller ikke ved hvor meget der nu er i tanken.... vi ved kun at der er fyldt 27.liter på den men har ingen viden om der har været 1. eller 6.liter i tanken da han fyldte de 27.liter på den
Rasbi skev:
Hvis ikke din tank var helt fuld første gang du tankede, har du jo kørt det antal km din trip viser på de 27 liter + det du manglede at fylde din tank op første gang. Derfor vil din beregning vise at du har kørt længere på literen end du i virkeligheden har....
de ubekendte må her være at vi ikke ved hvor meget der er i tanken før han kører de xxx.km og heller ikke ved hvor meget der er i efter der er fyldt 27.liter på...
Bottomline må være at Hvis man vil måle korrekt HVERGANG så skal man fylde den HELT op HVERGANG incl. det som kan presses i ved at holde knappen inde! Alt andet er misvisende!
vi ikke ved hvor meget diesel der har været i tanken efter nogen af tankningerne. ej heller hvor meget der var i lige inden den blev tanket anden gang...
vi ved at han har "fyldt den op" +/- kører xxx.km på ??.liter og fylder 27.liter på, til den igen er "fyldt op +/-... = der kan være mere eller mindre i tanken nu end efter første optankning alt efter om de 27.liter er mere eller mindre end han har brugt...
Hvis tanken kan indeholde 33.liter men kun indeholder xx.liter (Kan lige så godt være 26. som 32) og han så kører xxx.km. og han så fylder 27.liter på så ved vi stadig ikke hvor meget han har brugt, og vi ved heller ikke ved hvor meget der nu er i tanken.... vi ved kun at der er fyldt 27.liter på den men har ingen viden om der har været 1. eller 6.liter i tanken da han fyldte de 27.liter på den
Rasbi skev:
Hvis ikke din tank var helt fuld første gang du tankede, har du jo kørt det antal km din trip viser på de 27 liter + det du manglede at fylde din tank op første gang. Derfor vil din beregning vise at du har kørt længere på literen end du i virkeligheden har....
de ubekendte må her være at vi ikke ved hvor meget der er i tanken før han kører de xxx.km og heller ikke ved hvor meget der er i efter der er fyldt 27.liter på...
Bottomline må være at Hvis man vil måle korrekt HVERGANG så skal man fylde den HELT op HVERGANG incl. det som kan presses i ved at holde knappen inde! Alt andet er misvisende!
Senest rettet af ph. man 15. feb 2016 01:50, rettet i alt 1 gang.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: svingende diesel kvalitet
Sikken en gang snik snak
Som påpeget adskillige gange. For at få det korrekte forbrug pr. tankning, skal tanken fyldes helt op til randen, du har vel fattet pointen nu
Andreas1972 » skrev i går 22:39
Jeg laver jo det samme regnestykke hver gang jeg tanker så er udgangspunktet vel det samme og mit forbrug korrekt ?
Jamen for pokker, det var ikke det du spurgte om i første indlæg
Den måde du gør det på giver selvfølgelig et korrekt gennemsnits forbrug over f.eks. 20-30.000 km.
Men absolut ikke pr. tankning.
Og så er den ged vist barberet
Vh. Sussi
Som påpeget adskillige gange. For at få det korrekte forbrug pr. tankning, skal tanken fyldes helt op til randen, du har vel fattet pointen nu
Andreas1972 » skrev i går 22:39
Jeg laver jo det samme regnestykke hver gang jeg tanker så er udgangspunktet vel det samme og mit forbrug korrekt ?
Jamen for pokker, det var ikke det du spurgte om i første indlæg
Den måde du gør det på giver selvfølgelig et korrekt gennemsnits forbrug over f.eks. 20-30.000 km.
Men absolut ikke pr. tankning.
Og så er den ged vist barberet
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: svingende diesel kvalitet
det skrev jeg jo allerede i går kl.22:43
oven i købet med en fin udregning så han kunne se hvorfor det kun ville gi et gennemsnit over X.antal tankninger
Fyld tanken HELT op. kør til den løber tør ..1000.km så har du kørt 1000/ca 45 =ca 22,22 km/l
du fylder så kun 33.liter på bilen 1000/33=30,30 =Din beregning viser at du har kørt længere literen end du har!
Næste gang løber tør efter 733.km da du kun haft 33.liter i tanken og så undrer du dig over at den ikke kan køre så langt på den tankfuld....
Nu fylder du så 38.liter på bilen og så er din beregning helt i skoven Da du tager de 733.km/38.liter du har fyldt på...=19,28.km/l
men bilen har i begge tankninger kørt de 22,22 km/l
DERFOR fylder man bilen HELT op HVERGANG!
.....Hvis du sjat tanker så kan du kun se hvor meget den har kørt i gennemsnit over f.eks. 15.optankninger hvor første og sidste optankning har været at fylde den Helt op
oven i købet med en fin udregning så han kunne se hvorfor det kun ville gi et gennemsnit over X.antal tankninger
Fyld tanken HELT op. kør til den løber tør ..1000.km så har du kørt 1000/ca 45 =ca 22,22 km/l
du fylder så kun 33.liter på bilen 1000/33=30,30 =Din beregning viser at du har kørt længere literen end du har!
Næste gang løber tør efter 733.km da du kun haft 33.liter i tanken og så undrer du dig over at den ikke kan køre så langt på den tankfuld....
Nu fylder du så 38.liter på bilen og så er din beregning helt i skoven Da du tager de 733.km/38.liter du har fyldt på...=19,28.km/l
men bilen har i begge tankninger kørt de 22,22 km/l
DERFOR fylder man bilen HELT op HVERGANG!
.....Hvis du sjat tanker så kan du kun se hvor meget den har kørt i gennemsnit over f.eks. 15.optankninger hvor første og sidste optankning har været at fylde den Helt op
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: svingende diesel kvalitet
ps. km/l er ligeglad med hvor meget der er tilbage i tanken når du tanker!
så det giver ingen mening at lade den løbe tør da det ikke er specielt sundt for brændstofsystemet at køre uden smørelse.
Det vigtige er at den er helt fuld hvergang da du så ved at det du fylder på =det du reelt har brugt
Det ved du ikke hvis du kun fylder på til du ikke gider stå ved standeren eller til den slår fra første gang, eller....
så det giver ingen mening at lade den løbe tør da det ikke er specielt sundt for brændstofsystemet at køre uden smørelse.
Det vigtige er at den er helt fuld hvergang da du så ved at det du fylder på =det du reelt har brugt
Det ved du ikke hvis du kun fylder på til du ikke gider stå ved standeren eller til den slår fra første gang, eller....
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: svingende diesel kvalitet
Flow-meter på tilgang og retur!
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: svingende diesel kvalitet
Men alle er enige... tanken skal fyldes til sidste dråbe hver gang .. eller bliver det noget sovs
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: svingende diesel kvalitet
Hold da op jeg fik da hvis rodet lidt op i nogle gløder jeg ikke er helt sikker på man skal komme for nær Efter nærmere eftertanke og gennemlæsning må jeg bøje mig i støvet og give jer ret tanken skal fyldes helt hver gang