Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Indlæg af Thore J »

Hej..

Kølerblæseren på min bil er begyndt at høre konstant når der er tænding på bilen. Den kører op og ned i tempo i hurtigt, men regelmæssigt interval.
En fejludlæsning gav ingen fejl. Men efter at have taget strømmen af blæseren kan jeg høre et relæ der står og klikker konstant... jeg kan dog ikke rigtig stedfæste det (jeg har høreapparat og har lidt bøvl med retninger :? ) udover at det lyder som at den sidder under hydblokken et sted (eller måske inde i hjørnet i kabinen=

Er der nogen som har en ide om hvor jeg skal starte med at lede og evt. til hvordan jeg tester temperaturføleren i køleren?!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Din sig, siger du har aircon i vognen, så...

Jeg tror ganske bestemt du skal kigge efter den der styreenhed J293, der sidder foran på venstre vange.

Er det ikke noget med at netop dén styreenhed er kendt for at flække i indkapslingen, så der kan trænge vand ind?


/(
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Indlæg af Thore J »

Du er med på at jeg skrev kølerblæseren og ikke kabineblæseren? eller..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Indlæg af Kim B Olesen »

Enig med Hamsjelv at det er noget aircondition der driller :)
Når du har aircondition på din 3L vil blæseren jo være styret af aircon også og ikke bare temperaturen på køleren ;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Indlæg af Thore J »

ok... det er modtaget.. Det passer med ca-retningen af lyden :(
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Kølerblæser kører konstant når der er tænding på

Indlæg af HamSjelv »

Thore J skrev:Du er med på at jeg skrev kølerblæseren og ikke kabineblæseren? eller..

Det er jeg helt med på, og blæseren til motorkøling styres af J293

Det passer også med den retning hvori du kan høre noget relæ prelle


/(
Besvar