Ny trykkugle

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Ny trykkugle

Indlæg af Madsls »

Jeg fik skiftet min trykkugle efter jeg kom hjem fra værkstedet. Fulgt en guide som er her: viewtopic.php?f=22&t=1230 Og tjekket efter tryk kugle model. Og de matchet over ens, men dog var der en lille forskel på dem. Den originale trykkugle jeg har i min har en lille div ud. Nede i bunden hvor den nye er flad hvor der ikke er sådan en div ud. Men ellers matchet Model nummerene over ens. Og jeg monteret den og fulgt guiden her. Og efter jeg var færdig. Sat jeg tænding på. Ok systemet begyndt at køre, men noget var helt galt. Systemet var først fuld efter 2-3 min!

Tænkt det kunne ikke passe efter den var færdig, prøvet jeg lige at få den til at pumpe igen. Og der gik yderlig 2-3 min før den var færdig. Men så prøvet jeg så at skifte tilbage til den gamle trykkugle. Det gik også fint og efter bogen. Som guiden viste. Også startet jeg igen her efter, der gik så 20-30 sek ved første opstart også kunne jeg starte og køre.

Men noget helt galt? Jeg har gjort 100% det samme som bliver beskreven i guiden. Og får et dårligt resultat. Og gøre det så det samme på den gamle da jeg vil tilbage til den da det andet ikke fungeret. Og det virket perfekt udover den muligvis er flad/defekt. Men det var ikke lige den jeg kunne bruge. Når det to 2-3 min at pumpe sig op.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny trykkugle

Indlæg af Qaxius »

Tag din nye trykkugle og ryst den.
Ryst også den gamle.

Hvis der kan høres væske i den gamle, så er det derfor.
Væsken vil fylde det område, som ellers skal bruges til opbygning af tryk.

Tag din telefon og tag et billede af begge trykkugler.
Brug Tappatalk ( App til din mobil ). Hvis dine billeder er for store.
Tappatalk ændre dem selv, så de kan bruges.

Har du tjekket om der mangler væske i beholderen?
Husk nu at gøre det rigtigt.
Der findes en guide i FAQ til det, så du ikke sprænger beholderen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Ny trykkugle

Indlæg af 2a2 »

Undskyld men hvad er en lille div ud? Der er ikke noget specielt hokuspokus ved at skifte den - kablet af - trykket af -skru af og ny på - finito.
Hvis det ikke virker kan du have en defekt kugle - fået en ikke korrekt hvor kraven ikke er tæt eller måske fået skidt ned i huset hvor du skruer den på? Men det virker jo rimeligt når du sætter den gamle på. O-ringen er ikke blevet beskadiget -vel?

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Ny trykkugle

Indlæg af Madsls »

Qaxius skrev:Tag din nye trykkugle og ryst den.
Ryst også den gamle.

Hvis der kan høres væske i den gamle, så er det derfor.
Væsken vil fylde det område, som ellers skal bruges til opbygning af tryk.

Tag din telefon og tag et billede af begge trykkugler.
Brug Tappatalk ( App til din mobil ). Hvis dine billeder er for store.
Tappatalk ændre dem selv, så de kan bruges.

Har du tjekket om der mangler væske i beholderen?
Husk nu at gøre det rigtigt.
Der findes en guide i FAQ til det, så du ikke sprænger beholderen.
Jeg rystet den gamle igår. Men jeg synes ikke at jeg hørt noget, men kan være jeg skal prøve igen. Og ang billederne kan jeg da lige prøve at se på. :)
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: Ny trykkugle

Indlæg af Madsls »

2a2 skrev:Undskyld men hvad er en lille div ud? Der er ikke noget specielt hokuspokus ved at skifte den - kablet af - trykket af -skru af og ny på - finito.
Hvis det ikke virker kan du have en defekt kugle - fået en ikke korrekt hvor kraven ikke er tæt eller måske fået skidt ned i huset hvor du skruer den på? Men det virker jo rimeligt når du sætter den gamle på. O-ringen er ikke blevet beskadiget -vel?

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Oringen på den nye så fin ud da jeg sat den i, men efter jeg valgt at skifte den. Så var den ødelagt, men den gamle fejler ikke noget, der er oringen i fin stand. Og fik renset hullet fra snavs da jeg så at oringen fra den nye var gået i stykker så der ikke lå alt det gummi hullet.
Besvar