Rep af bagvisker!!!!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af henriksonne »

jeg har læst her på sitet at dette reparations kit til bagrudevisker motoren ikke kan bruges til modeller med alu bagskærm.
Er der nogen der kan uddybe hvorfor det ikke kan bruges?

Linket er lånt fra Vagtech.dk

http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-80
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af sussi »

Oplysningen stammer fra VAG, men om den holder vand ved jeg ikke.
Der må da være en eller anden herinde der kan af/bekræfte dette.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af doktorfrank »

Jeg kan da prøve:
Jeg har brugt to stk af det nævnte rep-sæt og har fået to biler ud på vejen med velfungerende bagrudevisker. Begge biler er 00 og altså med alu-bagklap.
På den ene havde rust og is i store mængder lavet to store revner i halsen på huset. Det blev klaret ved at fræse en lille rille rundt om halsen (på viskermotorens hus!) foretage en udstøbning med Araldit samtidig med at halsen (igen samme) blev bibragt sin oprindelige cylindriske form ved hjælp af to omgange tynd jerntråd i rillen.
Og … ja, jeg ved det: Det havde været både lettere og billigere (for repsættet er alt for dyrt) at købe en ny (brugte er vist i høj grad en mangelvare). Men det havde ikke haft den samme underholdningsværdi. Slet ikke. :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af henriksonne »

Tak for de fine svar. Så er jeg klar på at give det en skalle!
Kan Du/I bekræfte om der er forskel på motoren på henholdsvis alu-og jerne bagklap?
Min motor har påtrykt partnumer 6E0 955 711B.
De fås nye på ebay.de med næsten samme nummer, til priser lavere end hvad rep. kittet koster!

f.eks

http://www.ebay.de/itm/351463128632?_tr ... EBIDX%3AIT

Eller en brugt, som skulle stamme fra en 1.4tdi, men hvor nummeret er det samme:

http://www.ebay.de/itm/151803270462?_tr ... EBIDX%3AIT
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af doktorfrank »

Køb - prøv det af - og lad os høre om resultatet.
Hvis det går i udu, finder vi sikkert en aftager til stumperne :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af henriksonne »

Det gør jeg!
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af Mukker »

Med alt respekt for dr. Frank, som jeg tror er 1000 kunstner. (Et kompliment)
Så gad jeg ikke fedte med et rep sæt og araldit mm.
Jeg købte selv en ny viskermotor på ebay.de, netop fordi jeg fik noget plug n play og prisen var billigere end et rep kit
Bare mit sure opstød :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af sussi »

Mukker skrev:Med alt respekt for dr. Frank, som jeg tror er 1000 kunstner. (Et kompliment)
Ja ja Mukker, nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men vores generation (Frank´s og min) gør mange ting "fordi vi kan" og fordi det er sjovt og spændende, at vi så tillige sparer nogle håndører, gør det ikke dårligere, men mange gange er det ikke det egentlige formål. ;) :shock: :geek:
M.v.h. Sussi
Ps. Jeg havde for en tid siden besøg af en her fra forummet, med en fejlkode, han ikke kunne slette. Efter en lille time med ståltråd, bøjede søm og div. fixfaxerier i et defekt stik, virkede skidtet, og fejlkoden var væk. :ugeek:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af Atjuh 3L »

+1 ;)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af Mukker »

Ejvind, det var mig og det Var i sommers. Og 1000 tak for hjælpen. Jeg har intet gjort ved det, og tænker engang imellem over hvor fed en oplevelse det var at møde dig og se din kæmpe entusiasme. Her var ikke bare et problem på en lupo, men fandme også et problem det skulle løses, ikke fordi det var en reparation efter bogen, men fordi du kunne. Min far, vil jeg tro, er selv samme type. Altid gang i alt for meget - på den gode måde forstås. Men også med holdningen, den fikser vi (eller giver den et forsøg). Troede kun den gamle (altså min far) var 1000 kunstner, men der tog jeg, heldigvis, fejl. Engang imellem tager jeg mig selv i, at stå og rode med et projekt, hvor jeg nok skulle have kastet håndklædet lidt tidligere, tja kald den en defekt i min opdragelse, men jeg er jo heller ikke 1000 kunstner, tror ikke jeg når at blive det.
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af Dup »

Viskermotoren kan i de fleste tilfælde repareres også selvom den er revnet, men det kræver lidt tålmodighed og et 3 mm metalbor og en tynd gummislange til oliepumpen fra en Suzuki fz 50 ;) dysen skal lirkes fri så den ikke går i stykker, og så skal indmaden skilles ad med wd 40, og enden bordes op der hvor dysen sidder. Det er messing røret som knækker, og dette kan erstattes med den tynde gummislange. God arbejdslyst
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af doktorfrank »

Yes … endnu én af vore - der ikke viger tilbage for avancerede (læs besværlige) reparationsmetoder til enkle problemer.
:lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rep af bagvisker!!!!

Indlæg af sussi »

Man kan også erstatte den del af røret der er rustet over, med et stykke fra en gammel autoantenne, det virkede fint på Lupoen.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar