Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej Lupo folk
Har fået et problem med den lille Lupo( årg. 2000 )
Bilen kan starte, kører i 10-15 minutter, men begynder at går dårligt/ gå i stå når den skal gå i tomgang( kørsel i eco og slipper speederen ), er efterfølgende svær at starte, ingen forskel og sen står i P eller N, kører en 10 gange på starteren og går ujævnt.
Har skiftet diesel filter og retur ventil, ledningsnet til dyser, tryk kugle til hydraulik pumpe( denne kørte ved opstart ca 20 sekunder )
Har udlæst fejlkoder idag, og fik fejl kode 01314 på 02 automatik, samt fejl kode 01314 på 17 instument, begge fejl er periodiske. Kan det være relæ 109? Når jeg sætter tænding på lyser motorlampen ikke. På forhånd tak
Har fået et problem med den lille Lupo( årg. 2000 )
Bilen kan starte, kører i 10-15 minutter, men begynder at går dårligt/ gå i stå når den skal gå i tomgang( kørsel i eco og slipper speederen ), er efterfølgende svær at starte, ingen forskel og sen står i P eller N, kører en 10 gange på starteren og går ujævnt.
Har skiftet diesel filter og retur ventil, ledningsnet til dyser, tryk kugle til hydraulik pumpe( denne kørte ved opstart ca 20 sekunder )
Har udlæst fejlkoder idag, og fik fejl kode 01314 på 02 automatik, samt fejl kode 01314 på 17 instument, begge fejl er periodiske. Kan det være relæ 109? Når jeg sætter tænding på lyser motorlampen ikke. På forhånd tak
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hejsa,
Det lyder umiddelbart som en rigtig god idé at efterlodde eller skifte relæ 109.
/(
Det lyder umiddelbart som en rigtig god idé at efterlodde eller skifte relæ 109.
/(
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Der kommer et nyt på, havde det af igår og skilt ad, umiddelbart ikke nogle lodninger der var sorte. Der var en slags "slagger" på selve det grønne printplade som måske kan skabe forbindelse mellem de forskellige lodninger? Fjernede det med sprit. Der kommer ikke andre fejl.HamSjelv skrev:Hejsa,
Det lyder umiddelbart som en rigtig god idé at efterlodde eller skifte relæ 109.
/(
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Under bagsædet sidder der en sort klap, pil den af, der sidder din tankmåler, prøv at suge på fremløbet med en slange, hvis det går meget hårdt så udskift den.
Reservedelsnummer 6X0919183B
Vh Michael
Reservedelsnummer 6X0919183B
Vh Michael
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Opfølgning
Relæ 109 er nu skiftet, ingen forbedring i udsætter og start af Lupo.
Havde tankmåleren oppe, og der var et tyndt lag af noget sort snask på tankmåleren, kunne se at tilgang og retur slange var sorte nede i, havde retur ventilen oppe på diesel filteret og kunne ikke se noget diesel i filteret og filteret var også sort nede i? Nogle gode forslag?
Relæ 109 er nu skiftet, ingen forbedring i udsætter og start af Lupo.
Havde tankmåleren oppe, og der var et tyndt lag af noget sort snask på tankmåleren, kunne se at tilgang og retur slange var sorte nede i, havde retur ventilen oppe på diesel filteret og kunne ikke se noget diesel i filteret og filteret var også sort nede i? Nogle gode forslag?
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Ja. Prøv at søg lidt på "tandempumpe"
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
100% din tandempumpe, som er blevet utæt.
Eneste rigtige er at skifte den og rense alt grundigt.
Eneste rigtige er at skifte den og rense alt grundigt.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej, så blev tandem pumpen skiftet, samt nyt diesel filter. Lupo'en kører igen som den skal. Tak for hjælpen med den lille patient.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Dejligt med en melding om fejlrettelse.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej Lupo folk igen.
Så var problemet ikke helt løst alligevel.
Var ude at kører, efter ca 15. min kørsel begynder lupo´en at "vælte" i tomgang, og kan ikke tage gasse, først efter et par sekunder.
Motoren "vælter" i tomgang, ved at holde lidt gas på kan lupo´en fint holde omdrejninger over 1000 omdrejninger.
Motoren går ud, og er svær at starte igen. Motoren kan starte igen efter ca 20 omgang på starten.
Så var problemet ikke helt løst alligevel.
Var ude at kører, efter ca 15. min kørsel begynder lupo´en at "vælte" i tomgang, og kan ikke tage gasse, først efter et par sekunder.
Motoren "vælter" i tomgang, ved at holde lidt gas på kan lupo´en fint holde omdrejninger over 1000 omdrejninger.
Motoren går ud, og er svær at starte igen. Motoren kan starte igen efter ca 20 omgang på starten.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Ledningsnet til dyserne.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Har du renset/kontrolleret tanken, hvis den er "fyldt" med motorolie, stopper dit dieselfilter til igen.
Der sidder en klap under bagsædet.
Sussi
Der sidder en klap under bagsædet.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Har haft tanktmåleren oppe, og så den var sort efter olie rester i tanken.
Min tilgang og retur slanger var sorte nede i. Skiftede tandempumpe og dielselfilter samt gav den en gang service rens i tanken, ikke andet.
Hvordan renser jeg bedst/hurtigst tanken for evt. olie?, har bestilt 2 nye diesel filter.
Lednings net til dyser er skiftet i forbindelse med fejlsøgning
Min tilgang og retur slanger var sorte nede i. Skiftede tandempumpe og dielselfilter samt gav den en gang service rens i tanken, ikke andet.
Hvordan renser jeg bedst/hurtigst tanken for evt. olie?, har bestilt 2 nye diesel filter.
Lednings net til dyser er skiftet i forbindelse med fejlsøgning
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Det er selvf. rigtig Sussi, såfremt han ikke har renset tanken og brændstofslangerne, og der kan ligge MEGET i systemet - det har jeg selv konstateret
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
Senest rettet af Atjuh 3L søn 7. feb 2016 20:19, rettet i alt 1 gang.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Nogle skifter tanken, andre skyller den MEGET godt igennem, og endelig er der nogle der kan få armen ned i tanken igennem lugen og fjerne det meste.
Man kan også montere et lille, og langt billigere, lille filter på brændstoflinien, og så kan man skifte det indtil man har fået det meste ud.
Mvh,
Atjuh 3L.
Man kan også montere et lille, og langt billigere, lille filter på brændstoflinien, og så kan man skifte det indtil man har fået det meste ud.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej
Sidder der ikke kun det ene filter til dieslen i motorummet?
faldt over denne, men det ligner mere et benzin filter i mine øjne, ligner det der sidder på min golf.
http://www.autoreservedele.nu/Catalogue ... toftsystem
Sidder der ikke kun det ene filter til dieslen i motorummet?
faldt over denne, men det ligner mere et benzin filter i mine øjne, ligner det der sidder på min golf.
http://www.autoreservedele.nu/Catalogue ... toftsystem
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
he he, faldt også lige over den her, det sidder der nok ikke
http://www.autoreservedele.nu/Catalogue ... %B8r-25131
http://www.autoreservedele.nu/Catalogue ... %B8r-25131
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Qaxius skrev:100% din tandempumpe, som er blevet utæt.
Eneste rigtige er at skifte den og rense alt grundigt.
Du gjorde i hvert fald ikke, som jeg sagde....
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej lupo folk
Jeg havde i går tankmåleren oppe, skilt ad og renset. Tømt tanken og rengjort ( har spagetti arme ) , blæst diesel slanger igennem og monteret nyt diesel filter igen. Der kom meget sort snask ud af slangerne. Skar det gamle diesel filter op med en nedstryger, og kunne fornemme lidt motorolie i filteret, men ikke meget.
Startede lupo' en, kørte i tomgang i ca 10 minutter og gik i stå, ikke i tomgang, men gav gas i tomgang og gik efterfølgende ud. Tog retur ventilen op på diesel filteret, og kunne toppe filteret op med ca 100 ml, startede med lidt besvær igen. Kunne kører hjem fra værkstedet uden stop ( ca 15 min kørsel ). Idag søndag var jeg ude og prøve en tur igen, kørte ca 20 minutter og gik i stå, kom kørende med fuld gas, slap pedalen i eco og gik i stå. Kunne igen toppe diesel filteret op, men med under 100 ml, da jeg gik i stå kørte radioen og blæser stadig og kunne ikke slukke for lyset på kontakten? Fik startet igen, kom hjem og problemet var væk.
Er der nogle der evt har et godt bud på hvad problemet er?
Prøver at kører en grundjustering her mandag og udlæse fejl.
Skal diesel filteret været fyldt helt op ved normal køsel?
Jeg havde i går tankmåleren oppe, skilt ad og renset. Tømt tanken og rengjort ( har spagetti arme ) , blæst diesel slanger igennem og monteret nyt diesel filter igen. Der kom meget sort snask ud af slangerne. Skar det gamle diesel filter op med en nedstryger, og kunne fornemme lidt motorolie i filteret, men ikke meget.
Startede lupo' en, kørte i tomgang i ca 10 minutter og gik i stå, ikke i tomgang, men gav gas i tomgang og gik efterfølgende ud. Tog retur ventilen op på diesel filteret, og kunne toppe filteret op med ca 100 ml, startede med lidt besvær igen. Kunne kører hjem fra værkstedet uden stop ( ca 15 min kørsel ). Idag søndag var jeg ude og prøve en tur igen, kørte ca 20 minutter og gik i stå, kom kørende med fuld gas, slap pedalen i eco og gik i stå. Kunne igen toppe diesel filteret op, men med under 100 ml, da jeg gik i stå kørte radioen og blæser stadig og kunne ikke slukke for lyset på kontakten? Fik startet igen, kom hjem og problemet var væk.
Er der nogle der evt har et godt bud på hvad problemet er?
Prøver at kører en grundjustering her mandag og udlæse fejl.
Skal diesel filteret været fyldt helt op ved normal køsel?
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Har du købt en brugt tandempumpe eller købt en sprit ny?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior