Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Vyffe »

Kan være dine pakninger til dyserne også er defekte.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Atjuh 3L »

Andetsteds er der en video med en der tester sin vacum/brændstofpumpe, og det er nok næste skridt:

Af med fremløb og retur oppe på tandempumpen, fat i en stor dunk med diesel, fremløb og retur ned i denne dunk, nok med nogle længere slanger ;) , og så prøver du det samme med at gasse op og slippe gassen igen, for at fremprovokere det samme problem igen.

Såfremt den ikke vil komme med samme problem igen, så ved du at det ligger i slangerne/tanken/filteret/returventilen.

Der har tidligere været et eksempel på utæthed i den dims der sidder under bilen og gør "et eller andet" ved frem/returløb.
viewtopic.php?f=13&t=5903

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Rolla2970
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 5. apr 2014 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Rolla2970 »

Hej Igen lupo folk.

Har lige haft lidt ferie, og har ikke haft tiden til at rode med den lille lupo.

En lille opfølgning.

Har problemer med at lupoen går i stå, den tømmer diesel filteret for diesel.

Har skiftet tandempumpe med en sprit ny, dette hjalp ikke på problemet.

Prøvede med en dunk med diesel, og slanger direkte på tandempumpen, lupoen kørte fint uden stop?

Monteret nogle gennemsigtige gummi slanger, ved dielsel filteret på tilgang og retur for at kunne holde øje med flowet.

Kunne se på tilgangen, at der ikke kommer diesel til filteret, returen flowede fint, hmm :?

Prøvede at bytte slanger om på tankmåleren og ved diesel filteret, og der kommer fint diesel igennem retur slangen fra måleren? Lupoen kan kører, men dieslen kommer den forkerte vej rundt i systemet.

Vil man ikke kunne konkludere at dette må skyldes at den ventil der sidder på tilgange for diesel på tankmåleren ikke åbner korrekt? har prøvet at suge i tilgangen på måleren, og der er "rimelig meget" modstand ( er ryger, og har måske ikke det bedste sug :D )

Hvordan fungerer den køler til diesel systemet? er der en ventil eller noget i denne køler der kan stopppe for dieslen?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Atjuh 3L »

Prøv at læse den tråd igennem som jeg linker til, der er mange fine tegninger.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Thore J »

Ud fra din sidste beskrivelse så kunne det godt lyde som dine dysepakninger - det er også nævnt tidligere i tråden.... problemet er at når de er defekte, så sender de luft i retursystemet og så bliver dit brændstofilter tømt... det er muligvis også af samme grund at bilen kører fint når den suger direkte fra en dunk..

prøv evt. at købe et brændstoffilter til en golf2, de passer i holderen, men har ikke returløb. Returløbet fra motoren forbinder du i stedet vha en lille stump direkte tilbage til tanken.. Hvis bilen kører fint med den opsætning, så er næsten helt sikkert dine dysepakninger som er blevet trætte.. Sådan et filter koster ca. en 100kr ved T.Hansen ol..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Qaxius »

Hvis det er dine dysepakninger, så få testet dine dyser, nu hvor du er igang.

https://www.youtube.com/watch?v=b4E28hDgXCw
Det er faktisk ret skræmmende, hvor mange defekte dyser der findes i biler.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Rolla2970
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 5. apr 2014 16:51
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Rolla2970 »

Hej Igen.

Så tro jeg det lykkedes :D

Havde en dunk med diesel, og nogle klare slanger.

Efter en masse roden rundt i den lille lupo, med dunk monteret som tank fandt jeg fejlen.

Fik et orginalt ( Bosch ) diesel filter, og da jeg fik det sat på idag løste det problemet. Lupo'en suger fint diesel fra tanken, går ikke i stå eller sætter ud. Alt er endelig som det skal være :D

Der er ingen luft bobler i tilgangen til filteret, og meget små i returen efter retur ventilen. Mener at have læst et sted at det er ok? :?:

Det gamle ( helt nye ) filter, var nok desværre defekt. Kunne fint pumpe, og suge diesel igennem med en hånd pumpe.

Efter at have spilt diesel fra tankmåleren ud over gulvtæppe og bagsædet, der er godt nok meget diesel i måleren. Var der også fin anledning til en rens af kabinen. Så er lupo' en også forårs rengjort :P

Mange tak for al jeres hjælp og tålmodighed, :lol: :lol:
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Atjuh 3L »

Lyder godt.

Hvilket mærke var det dårlige filter?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Thore J »

OK, super at du fandt fejlen..

Men jeg har aldrig hørt om en nyt brændstoffilter, der var decideret defekt...
Kunne du evt. save det op og se om du kan se hvad der er galt, stoppet, samlet forkert, snask etc??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Andreasf »

Rolla2970 skrev:Efter en masse roden rundt i den lille lupo, med dunk monteret som tank fandt jeg fejlen.
Fik et orginalt ( Bosch ) diesel filter, og da jeg fik det sat på idag løste det problemet. Lupo'en suger fint diesel fra tanken, går ikke i stå eller sætter ud. Alt er endelig som det skal være :D
Hmm - det er vel ikke fordi motoren er blevet smålun under dine tests, at pakningerne har udvidet sig, så de atter er tætte?
Hold øje med den - og kryds fingre :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af Qaxius »

Utæt slange/spændebånd ved filteret?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte

Indlæg af sussi »

Atjuh 3L skrev:Lyder godt.
Hvilket mærke var det dårlige filter?
Mvh, Atjuh 3L.
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Susi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar