Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Kan være dine pakninger til dyserne også er defekte.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Andetsteds er der en video med en der tester sin vacum/brændstofpumpe, og det er nok næste skridt:
Af med fremløb og retur oppe på tandempumpen, fat i en stor dunk med diesel, fremløb og retur ned i denne dunk, nok med nogle længere slanger , og så prøver du det samme med at gasse op og slippe gassen igen, for at fremprovokere det samme problem igen.
Såfremt den ikke vil komme med samme problem igen, så ved du at det ligger i slangerne/tanken/filteret/returventilen.
Der har tidligere været et eksempel på utæthed i den dims der sidder under bilen og gør "et eller andet" ved frem/returløb.
viewtopic.php?f=13&t=5903
Mvh,
Atjuh 3L.
Af med fremløb og retur oppe på tandempumpen, fat i en stor dunk med diesel, fremløb og retur ned i denne dunk, nok med nogle længere slanger , og så prøver du det samme med at gasse op og slippe gassen igen, for at fremprovokere det samme problem igen.
Såfremt den ikke vil komme med samme problem igen, så ved du at det ligger i slangerne/tanken/filteret/returventilen.
Der har tidligere været et eksempel på utæthed i den dims der sidder under bilen og gør "et eller andet" ved frem/returløb.
viewtopic.php?f=13&t=5903
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej Igen lupo folk.
Har lige haft lidt ferie, og har ikke haft tiden til at rode med den lille lupo.
En lille opfølgning.
Har problemer med at lupoen går i stå, den tømmer diesel filteret for diesel.
Har skiftet tandempumpe med en sprit ny, dette hjalp ikke på problemet.
Prøvede med en dunk med diesel, og slanger direkte på tandempumpen, lupoen kørte fint uden stop?
Monteret nogle gennemsigtige gummi slanger, ved dielsel filteret på tilgang og retur for at kunne holde øje med flowet.
Kunne se på tilgangen, at der ikke kommer diesel til filteret, returen flowede fint, hmm
Prøvede at bytte slanger om på tankmåleren og ved diesel filteret, og der kommer fint diesel igennem retur slangen fra måleren? Lupoen kan kører, men dieslen kommer den forkerte vej rundt i systemet.
Vil man ikke kunne konkludere at dette må skyldes at den ventil der sidder på tilgange for diesel på tankmåleren ikke åbner korrekt? har prøvet at suge i tilgangen på måleren, og der er "rimelig meget" modstand ( er ryger, og har måske ikke det bedste sug )
Hvordan fungerer den køler til diesel systemet? er der en ventil eller noget i denne køler der kan stopppe for dieslen?
Har lige haft lidt ferie, og har ikke haft tiden til at rode med den lille lupo.
En lille opfølgning.
Har problemer med at lupoen går i stå, den tømmer diesel filteret for diesel.
Har skiftet tandempumpe med en sprit ny, dette hjalp ikke på problemet.
Prøvede med en dunk med diesel, og slanger direkte på tandempumpen, lupoen kørte fint uden stop?
Monteret nogle gennemsigtige gummi slanger, ved dielsel filteret på tilgang og retur for at kunne holde øje med flowet.
Kunne se på tilgangen, at der ikke kommer diesel til filteret, returen flowede fint, hmm
Prøvede at bytte slanger om på tankmåleren og ved diesel filteret, og der kommer fint diesel igennem retur slangen fra måleren? Lupoen kan kører, men dieslen kommer den forkerte vej rundt i systemet.
Vil man ikke kunne konkludere at dette må skyldes at den ventil der sidder på tilgange for diesel på tankmåleren ikke åbner korrekt? har prøvet at suge i tilgangen på måleren, og der er "rimelig meget" modstand ( er ryger, og har måske ikke det bedste sug )
Hvordan fungerer den køler til diesel systemet? er der en ventil eller noget i denne køler der kan stopppe for dieslen?
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Prøv at læse den tråd igennem som jeg linker til, der er mange fine tegninger.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Ud fra din sidste beskrivelse så kunne det godt lyde som dine dysepakninger - det er også nævnt tidligere i tråden.... problemet er at når de er defekte, så sender de luft i retursystemet og så bliver dit brændstofilter tømt... det er muligvis også af samme grund at bilen kører fint når den suger direkte fra en dunk..
prøv evt. at købe et brændstoffilter til en golf2, de passer i holderen, men har ikke returløb. Returløbet fra motoren forbinder du i stedet vha en lille stump direkte tilbage til tanken.. Hvis bilen kører fint med den opsætning, så er næsten helt sikkert dine dysepakninger som er blevet trætte.. Sådan et filter koster ca. en 100kr ved T.Hansen ol..
prøv evt. at købe et brændstoffilter til en golf2, de passer i holderen, men har ikke returløb. Returløbet fra motoren forbinder du i stedet vha en lille stump direkte tilbage til tanken.. Hvis bilen kører fint med den opsætning, så er næsten helt sikkert dine dysepakninger som er blevet trætte.. Sådan et filter koster ca. en 100kr ved T.Hansen ol..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hvis det er dine dysepakninger, så få testet dine dyser, nu hvor du er igang.
https://www.youtube.com/watch?v=b4E28hDgXCw
Det er faktisk ret skræmmende, hvor mange defekte dyser der findes i biler.
https://www.youtube.com/watch?v=b4E28hDgXCw
Det er faktisk ret skræmmende, hvor mange defekte dyser der findes i biler.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hej Igen.
Så tro jeg det lykkedes
Havde en dunk med diesel, og nogle klare slanger.
Efter en masse roden rundt i den lille lupo, med dunk monteret som tank fandt jeg fejlen.
Fik et orginalt ( Bosch ) diesel filter, og da jeg fik det sat på idag løste det problemet. Lupo'en suger fint diesel fra tanken, går ikke i stå eller sætter ud. Alt er endelig som det skal være
Der er ingen luft bobler i tilgangen til filteret, og meget små i returen efter retur ventilen. Mener at have læst et sted at det er ok?
Det gamle ( helt nye ) filter, var nok desværre defekt. Kunne fint pumpe, og suge diesel igennem med en hånd pumpe.
Efter at have spilt diesel fra tankmåleren ud over gulvtæppe og bagsædet, der er godt nok meget diesel i måleren. Var der også fin anledning til en rens af kabinen. Så er lupo' en også forårs rengjort
Mange tak for al jeres hjælp og tålmodighed,
Så tro jeg det lykkedes
Havde en dunk med diesel, og nogle klare slanger.
Efter en masse roden rundt i den lille lupo, med dunk monteret som tank fandt jeg fejlen.
Fik et orginalt ( Bosch ) diesel filter, og da jeg fik det sat på idag løste det problemet. Lupo'en suger fint diesel fra tanken, går ikke i stå eller sætter ud. Alt er endelig som det skal være
Der er ingen luft bobler i tilgangen til filteret, og meget små i returen efter retur ventilen. Mener at have læst et sted at det er ok?
Det gamle ( helt nye ) filter, var nok desværre defekt. Kunne fint pumpe, og suge diesel igennem med en hånd pumpe.
Efter at have spilt diesel fra tankmåleren ud over gulvtæppe og bagsædet, der er godt nok meget diesel i måleren. Var der også fin anledning til en rens af kabinen. Så er lupo' en også forårs rengjort
Mange tak for al jeres hjælp og tålmodighed,
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Lyder godt.
Hvilket mærke var det dårlige filter?
Mvh,
Atjuh 3L.
Hvilket mærke var det dårlige filter?
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
OK, super at du fandt fejlen..
Men jeg har aldrig hørt om en nyt brændstoffilter, der var decideret defekt...
Kunne du evt. save det op og se om du kan se hvad der er galt, stoppet, samlet forkert, snask etc??
Men jeg har aldrig hørt om en nyt brændstoffilter, der var decideret defekt...
Kunne du evt. save det op og se om du kan se hvad der er galt, stoppet, samlet forkert, snask etc??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Hmm - det er vel ikke fordi motoren er blevet smålun under dine tests, at pakningerne har udvidet sig, så de atter er tætte?Rolla2970 skrev:Efter en masse roden rundt i den lille lupo, med dunk monteret som tank fandt jeg fejlen.
Fik et orginalt ( Bosch ) diesel filter, og da jeg fik det sat på idag løste det problemet. Lupo'en suger fint diesel fra tanken, går ikke i stå eller sætter ud. Alt er endelig som det skal være
Hold øje med den - og kryds fingre
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Utæt slange/spændebånd ved filteret?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo 3l går i står, kan efterfølgende ikke starte
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.Atjuh 3L skrev:Lyder godt.
Hvilket mærke var det dårlige filter?
Mvh, Atjuh 3L.
Susi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.