Skift af bundstykke

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Har brugt søgefunktionen og kan ikke blive klog på om rat mv skal af hvis at skifte det eller man kan gøre det uden?

Bilen ikke ikke starte mere og står på tænding uanset hvilken position nøglen står i plus der er ikke den der fjedrerfunktion så nøglen drejes den sidste stykke for at starte den


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror ikke det er bundstykket, jeg tror det er en ny/anden tændingslås du skal have :? Det lyder som den tap i tændingslåsen der er knækket :(
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Men skal jeg have rat af for at stifte bundstykke?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af Thore J »

mtkn skrev:Men skal jeg have rat af for at stifte bundstykke?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, det kan skrues af uden at fjerne rattet...
..og jeg synes også at det lyder som at det er tappen der er knækket. Men det kan du se når piller bundstykket af.

Desuden så kan du starte bilen på bundstykket - du skal bare huske at have en nøgle sat tændingslåsen for at aktivere startspærren og så ratlåsen ikke låser (hvis du skal køre!)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af sussi »

Når du skal søge i forummet, så brug linket i min signatur herunder ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Thore J skrev:
mtkn skrev:Men skal jeg have rat af for at stifte bundstykke?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, det kan skrues af uden at fjerne rattet...
..og jeg synes også at det lyder som at det er tappen der er knækket. Men det kan du se når piller bundstykket af.

Desuden så kan du starte bilen på bundstykket - du skal bare huske at have en nøgle sat tændingslåsen for at aktivere startspærren og så ratlåsen ikke låser (hvis du skal køre!)
Thore

Kan du komme lidt nærmere ind på skift af bundstykke. Synes ikke jeg kan se skruen til ar løsne bundstykket


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af sussi »

Prøv at søge på bundstykke ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Har jeg gjort men synes ikke det er klart så hvis du ved det kan du ikke bare skrive det:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Ingen hjælp med om rattet skal af? Synes ikke jeg kan se den skrue


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af Thore J »

Nu, bliver jeg også i tvivl om hvorvidt den skrue måske sidder indvendig i ratstammen..
Har du pillet al beklædning af og fjernet stikket på bundstykket??

Men det er vel ikke værre end at du så bare må pille rattet af, hvis du ikke kan få øje på hvordan bundstykket kommer af.. Det tager ikke mere end 5-10 minutter - bare husk at pille batteriet fra inden du piller med airbaggen..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Har fået rat af nu men hvordan får man alt det hvor låsen sidder i af?

Se billede - det er denne som jeg skal have af for at komme ned til bundstykket men hvordan?

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af Kim B Olesen »

Mener der sidder sådan skrue hovedet knækker af nedenunder ratstammen, den sidder og spænder sammen om ratstammen !
Når du har den af er det af med stikket til bundstykket og kablet til nøglen, du skal have den adapter af der sidder over fjederen - derefter skal du hive hele klumpen med låsen opadmod rattet :)
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af mtkn »

Det var ikke bundstykket men tappen i låsen som var knækket. Ny lås bestilt

Og blot til andre. Bundstykket kan ikke nås uden at afmonterer rattet


Sent from my iPhone using Tapatalk
tannis
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 23. apr 2012 18:18
Geografisk sted: sjælland

Re: Skift af bundstykke

Indlæg af tannis »

Har ikke selv skiftet bundstykke på en lupo , men efter fotoet ligner det der er på en gl passat , i så fald skal der trækkes en bøsning af med aftrækker ,den er lidt svær at få hold på da kanten på bøsningen har en ret lille kant, derefter er der en umbarko skrue der skal ud.
Besvar