lupo holder ikke stille i stop.

Alt vedrørende teknikken på 3L
ryan f
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 2. sep 2015 15:26

lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af ryan f »

Ja min lupo vil for det første ikke starte i "stop" men gerne i "n"

Derudover er den begyndt ikke at hoppe i gear går jeg ud fra når den er i "stop" bilen bremser ihverfald ikke og triller bare når den holder i stop. Dette plejer den ikke?

Nogen der kan hjælpe har fået den grundjusteret 2 gange hos mercari indenfor 10.000km så tror ikke det er her problemet ligger og tjekket hydraulikolie og de har også fået ny bremsekontakt.
Lupo 3l østjylland
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af 2a2 »

formodentligt bare din koblings aktuator der er ved at være slidt - potentiometrene der sidder i rumpen på den - og som ikke kan skiftes (dvs byt til nyt)
Kan også være kontakten ved bremsen - prøv at søge efter "lupo vil ikke starte i stop" - der kommer formodentligt en pæn bunke hits op på det emne...

mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af 383CI »

Altså, langt de fleste ville starte med "sangen" om gearkasser når der er problemer relateret til gear og kobling.
Så ville koblingen være justeret korrekt f.eks. men nu du formoder det ikke er det, grundjustering, det er galt med og alt virker er der nok ikke andet at gøre end lande Mercari begynde at skifte dele fra en ende af.
Det gør de helt sikkert gerne, det plejer de i hvert fald gerne at ville.

Regn med at skifte, eller lade dem skifte, koblingscylinderen, så kan bilen formentligt starte i stop igen.
Koblingen, om ikke andet så for en sikkerhedsskyld, omend en slidt kobling kan udlæses med VCDS og nærmere ville vise sig som den gled under tilkobling.
Føringsrør og udrykkerleje.

Nu gearkassen er pillet af ville nye lejer sikkert være godt, eller rettere dumt ikke at skifte.

Så køre bilen formentligt som den skal igen.
Hvad det koster skal jeg slet ikke gætte på.

Personligt ville jeg starte med at synge sangen forfra, højt og klart og undlade at formode.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af sussi »

Sangen er her.
viewtopic.php?f=10&t=20
Søgefelt er i linket i min signatur.
Sussi
Opdater venligst din profil.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Kim B Olesen »

Kunne den starte i stop efter grundjustering ?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af ph. »

Kim B Olesen skrev:Kunne den starte i stop efter grundjustering ?
ikke som jeg læser det...
vil ikke starte i stop
er blevet grundjust. 2.gange...
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Qaxius »

Hvis Mercari har grundjusteret den 2 gange, uden at få den til at starte i STOP, så er de mega dumme.
Der er jo en ret lang liste med muligheder, som de kunne ha eftersøgt eller oplyst dig om.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af sussi »

2a2 skrev:formodentligt bare din koblings aktuator der er ved at være slidt - potentiometrene der sidder i rumpen på den - og som ikke kan skiftes (dvs byt til nyt) prøv at søge efter "lupo vil ikke starte i stop" - der kommer formodentligt en pæn bunke hits op på det emne...
mvh 2a2
Samme svar som der er givet ca. 100 gange tidligere, så mon ikke der er noget om snakken ;)
Sussi
Ps. Søg via linket i min signatur.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ryan f
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 2. sep 2015 15:26

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af ryan f »

Den kunne godt starte i stop efter grundjustering. ;)
Lupo 3l østjylland
ryan f
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 2. sep 2015 15:26

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af ryan f »

Der er også skiftet trykkugle, samt hydraulik olie.
Lupo 3l østjylland
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Kim B Olesen »

Super ny info ;) så tror jeg du trænger til en ny koblingscylinder :)
ryan f
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 2. sep 2015 15:26

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af ryan f »

Okay hvor finder jeg sådan en henne? :)


Mvh
Lupo 3l østjylland
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af 383CI »

http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... model-p-39

Eller Ebay

Vær opmærktsom tpå der er 2 modeller. Alt efter om der er batteri foran eller ej. (Tror jeg nok)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Qaxius »

Koblingscylinderen er identisk.
Det er hydraulikslangen, som er forskellig.
Undgå at købe brugt.
Din er jo istykker og det sker med tiden.
Du vil vel heller ikke købe en brugt kobling?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hold nu for helvede op med at sammenligne en brugt koblingsaktuator med en brugt kobling :twisted: :evil: du kan sammen ligne den med et brugt dæk eller noget ;)
Koblingsaktuator tager Ca 20 min at skifte inkl en grundjustering - en kobling tager ligesom noget længere tid at skifte og er noget mere omstændigt :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af sussi »

+1
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Vyffe »

Bitcheeeees
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Kim B Olesen »

Nogle gange bliver det bare nok ;)
Jeg har i øvrigt monteret 5 brugte koblingsaktuatorer og kun en ville ikke starte i stop, men fungerede stadig ;)
Det er sgu en ok succesrate :lol:
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Qaxius »

Over hvilken periode er de skiftet?
Og en succesrate på 83% er ikke imponerende.
Nu er der vel gået en del mere tid, siden du monterede den første brugte aktuator.
Så tiden er imod din succesrate.

Jeg synes blot at folk skal være klar over at de køber en sliddel.
Og med den yngste bil alder på 11år, så er tiden endnu mere imod den slags brugte dele.

Men gør som i vil.
For så kan vi holde gang i forummet med emner hvor en ny aktuator bliver nævnt, hvor det viser sig at den er brugt og defekt.
Mega frustrerende, at skulle bruge timer på at fejlfinde på noget der burde virke.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lupo holder ikke stille i stop.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hm - måske over 1,5 år :) jamen den sidste virkede også, og kørte fint, den der sad på var helt smadret og hakkede i tilkobling :( og storebror var ligeglad med om den startede i stop ;) så teoretisk en succesrate på 100 %
Hvis du ser sådan på det at jeg har har sparet ca 2000 kr pr stk jeg har skiftet, er det jo 10000 kr der er sparet, afhængig af hvor lang tid de selvfølgelig holder ;)
Jeg har en jeg ved 100 % sikkert virker, så er det bare at prøvemontere den, så ved du om den anden virker ;)
Besvar