mangler lidt kraft efter turboskift
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Det er på de nyere VW'er - der kan/skal alt fandme grundjusteres i tide og utide jeg tror det er der han har det fra
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Hejsa,
Du kan lave en kontrol/grundjustering af turboladeren.
Noget med at logge ind på motorstyrrenhed, vælge MVB 011, træde bremse, vælge grundindstilling, træde speeder i bund (motoromdrejninger holdes på ca. 1500 RPM IIRC). Der skal her i denne testmode forekomme noget med en ladetryksvariation på mere end 80mbar hvert 5. sekund
VCDS-labelfiler tilsiger at dette kan udføres på nogle 045-motorer....
/(
Du kan lave en kontrol/grundjustering af turboladeren.
Noget med at logge ind på motorstyrrenhed, vælge MVB 011, træde bremse, vælge grundindstilling, træde speeder i bund (motoromdrejninger holdes på ca. 1500 RPM IIRC). Der skal her i denne testmode forekomme noget med en ladetryksvariation på mere end 80mbar hvert 5. sekund
VCDS-labelfiler tilsiger at dette kan udføres på nogle 045-motorer....
/(
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
- Geografisk sted: København
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
hmmm, jeg ved ikke en skid om VCDS, det plejer en bekendt at se på, men det her tror jeg aldrig, han har prøvet... Jeg må prøve, at høre ham.HamSjelv skrev:Hejsa,
Du kan lave en kontrol/grundjustering af turboladeren.
Noget med at logge ind på motorstyrrenhed, vælge MVB 011, træde bremse, vælge grundindstilling, træde speeder i bund (motoromdrejninger holdes på ca. 1500 RPM IIRC). Der skal her i denne testmode forekomme noget med en ladetryksvariation på mere end 80mbar hvert 5. sekund
VCDS-labelfiler tilsiger at dette kan udføres på nogle 045-motorer....
/(
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Google det.
Jeg har grundjusteret EGR ventilen på min BMS motor ( Ibiza 2009 1,4 TDI Ecomotive ).
Om man kan på Lupo, det ved jeg ikke, men man kan på Passat 3B, som er samme årgang.
Jeg har ikke en Lupo længere, så jeg kan ikke efterprøve min teori.
Jeg har grundjusteret EGR ventilen på min BMS motor ( Ibiza 2009 1,4 TDI Ecomotive ).
Om man kan på Lupo, det ved jeg ikke, men man kan på Passat 3B, som er samme årgang.
Jeg har ikke en Lupo længere, så jeg kan ikke efterprøve min teori.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
- Geografisk sted: København
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Nu har jeg fundet en utæthed...
Ved nr. 2 katalysator, den med flexslange, er der en utæthed, hvor der kommer lidt, og det er lidt, udstødningsgas ud.
Kan det virkelig være skyld i et krafttab?
Nogen fif til hvordan den bedst skiftes, som jeg lige ser det, skal hele udstødnkngen af, og det er jo en større process :/
mvh.
HEVG
Ved nr. 2 katalysator, den med flexslange, er der en utæthed, hvor der kommer lidt, og det er lidt, udstødningsgas ud.
Kan det virkelig være skyld i et krafttab?
Nogen fif til hvordan den bedst skiftes, som jeg lige ser det, skal hele udstødnkngen af, og det er jo en større process :/
mvh.
HEVG
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Det kan jeg ikke se skulle resultere i effekttab.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
- Geografisk sted: København
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Det er også det jeg tænker....KMDTHY skrev:Det kan jeg ikke se skulle resultere i effekttab.
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
På med VCDS og tjek turbo trykket.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
- Geografisk sted: København
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
ja, der er jeg bare lidt mere på tynd is. Er vi enige i den ikke vil give fejlmeddelelser? jeg får bare nogle tal, som jeg kan sammeligne med nogle andre tal - referencetal? Hvor skaffer jeg dem?Qaxius skrev:På med VCDS og tjek turbo trykket.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Du skal scope trykket. Den lader max omkring 1000 mbar. Jeg kan lige lave et scope af min Lupo senere.HEVgundersen skrev:ja, der er jeg bare lidt mere på tynd is. Er vi enige i den ikke vil give fejlmeddelelser? jeg får bare nogle tal, som jeg kan sammeligne med nogle andre tal - referencetal? Hvor skaffer jeg dem?Qaxius skrev:På med VCDS og tjek turbo trykket.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
- Geografisk sted: København
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Efter lang fejlsøgning er jeg kommet til den konklusion, at aktuatorarmen op min nyrenoverede turbo ikke går optimalt. Den vandre den rigtig længde men møder let modstand efter 1/3 vandring. Det passer fint med at jeg har observeret et højre opm. før det går igang og ligeledes et varierende opm. Før den går i gang ml. 2800-3100 opm.
Jeg må se om firmaet, fra Tyskland, vil byt til nyt
/HEVG
Jeg må se om firmaet, fra Tyskland, vil byt til nyt
/HEVG
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Hejsa,
Hvis turboladeren ikke giver det ønskede ladetryk på grund af delvist fastsiddende turbodele, lægger motorstyreenheden en fejl...
Så, er der logget ladetryks-relaterede fejl på din ECU?
Hvis ikke, så er der ikke funktionsfejl på turboladeren.
Hvis turboladeren ikke giver det ønskede ladetryk på grund af delvist fastsiddende turbodele, lægger motorstyreenheden en fejl...
Så, er der logget ladetryks-relaterede fejl på din ECU?
Hvis ikke, så er der ikke funktionsfejl på turboladeren.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
- Geografisk sted: København
Re: mangler lidt kraft efter turboskift
Nå gav aktuator armen en ordentlig motionering - det hjalp på den uens vandring.
Men dum som jeg er ville jeg ligge presse den ud i en test af maks. hastighed på motorvejen. Det blev til ca. 160 km/t og en omgang limp mode. Efterfølgende hjalp en tænd/sluk.
Men så fandme om den i dag ikke blev hængende i limp mode idag, hvor en tænd/sluk ikke var nok. Har pillet LMM fra, og den kører fint uden. Har kørt fra AArhus til KBH uden problemer.
/HEVG
Men dum som jeg er ville jeg ligge presse den ud i en test af maks. hastighed på motorvejen. Det blev til ca. 160 km/t og en omgang limp mode. Efterfølgende hjalp en tænd/sluk.
Men så fandme om den i dag ikke blev hængende i limp mode idag, hvor en tænd/sluk ikke var nok. Har pillet LMM fra, og den kører fint uden. Har kørt fra AArhus til KBH uden problemer.
/HEVG