abs problem

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

Hej Til ALLE :)
jeg er helt ny her på forum og som Lupo 3L ejer :) :D
Har været på FAQ og kan nikke ja til alt hvad der bliver skrevet og foreslåget MHT. at kontrolere sikringer osv. . min ny indkøbte lupo 3l årg 2002 har en abs lampe der lyser periodisk men kun når min ellers trofaste lupo vælger afhængig af ude temp. at benytte sig af start / stop når den kører i øko . Nu da ude temperatur er under hvad lupoèn føler er for koldt til at benytte start /stop er der ingen problemer med abs men hvis bilen mener at start /stop er en god ide begynder abs lampen at lyse igen efter 1-2 starter men går ud igen efter hver start men tænder igen :cry: :cry: Har Haft VCDS på og den skriver den obligatoriske fejl ( kan ikke huske tallet ) abs box defekt hvor løsninger her på forum er tjek sikringer , men det har jeg gjort :oops: hvad er der galt med min ellers super dejlige lupo 3l ???????????????????????
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: abs problem

Indlæg af Kim B Olesen »

Velkommen til :)
Har du SKIFTET de sikringer i motorrummet og evt givet dem noget spray til elektronik - hvad fa'en hedder det nu :lol:
Hvor er du fra i landet ? Så er der måske en der kan hjælpe dig ;)
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

tak :D ja selvfølgelig har jeg kontroleret både sikringer og box i motorrum som jeg i øvrigt også skrev i mit indlæg ;) hvad andet kan være roden til mit problem ???? måske nogle af experterne her på forum gider melde ind ?????
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: abs problem

Indlæg af Rasbi »

Hej og velkommen til.

Nu er der jo forskel på SKIFTET og KONTROLLERET ;) Men altså hvis du har målt der er hul igennem er det vel ok Kim B.?

Det at det begynder samtidig med at start/stop er aktivt kunne måske tyde på at abs-modulet får lige i underkanten med spænding? Hvordan har dit batteri det og lader bilen som den skal?
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: abs problem

Indlæg af sussi »

Hvordan har du kontrolleret, det er ikke nok at de "ser pæne ud" men du er jo i branchen, så du har jo nok givet dem en tur med stålbørsten, hvis ikke så prøv det. Der har lige været et tilfælde hvor et medlem kontrollerede sikringer med gennemgangstester og alle bippede fint, fejlen forsvandt da han satte nye sikringer i :!: ;) ;)
Og som rasbi skriver, et dårligt batteri, kan give mange problemer.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

testede sikrings holder og satte nye sikringer i bare for en sikkerheds skyld :) men er der andre steder hvor lupo plejer at have dårlige forbindelser ?????'

ups til raspi og i øvrigt alle andre der gider bruge tid på en grønskolding :D tak for indlæg men hvile spænding på batteri efter 12 timer er 12,7 v og med motor startet 14,7 v
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: abs problem

Indlæg af KMDTHY »

Måske du har en død føler. Hvad siger VCDS?

Scope følerne med VCDS.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: abs problem

Indlæg af 383CI »

Andreas1972 skrev: måske nogle af experterne her på forum gider melde ind ?????
Jeg tror en af de største kapaciter har givet sit bud!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

Tusind tak for alle svar , må lige have fedtet mig ind hos en med VCDS . skal nok melde tilbage . Det var bestemt ikke for at nedgøre nogen her på forum at jeg skrev det med expert hvis det er blevet opfattet sådan undskylder jeg .
Igen tak for alle svar og god weekend til alle
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: abs problem

Indlæg af KMDTHY »

Andreas1972 skrev:Tusind tak for alle svar , må lige have fedtet mig ind hos en med VCDS . skal nok melde tilbage . Det var bestemt ikke for at nedgøre nogen her på forum at jeg skrev det med expert hvis det er blevet opfattet sådan undskylder jeg .
Igen tak for alle svar og god weekend til alle
Find en nær dig her: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... d8e3222e3b
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

Problemet er løst med stor TAK til Kristian og Kim Her fra Forum :D . Problemet blev værre til sidst lyste min ABS lampe konstant ,Efter div. Test viste det sig at den lille el motor på abs boxen var helt slidt op (skildte den ad og konstaterede at kullene var helt slidt væk ) Bare til info :D God Weekend til alle
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: abs problem

Indlæg af 383CI »

Najs med tilbagemelding, godt at vide det også er en mulighed. Selvfølgeligt kan de kul slides men det er ikke noget jeg har hørt før.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: abs problem

Indlæg af Kim B Olesen »

Det var så lidt ;) nu havde jeg jo alligevel stumper til at ligge :lol:
Man skulle næsten tro der havde været noget galt så den havde kørt ekstra :?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: abs problem

Indlæg af 383CI »

Kim B Olesen skrev: Man skulle næsten tro der havde været noget galt så den havde kørt ekstra :?


Tænkte det samme, men det havde været mere aktuelt hvis det havde været hydraulik pumpen syntes jeg, men er jo også bare en skide elektriker.

Kom iøvrigt til at tænke på du sikert skifter kul i den motor en formiddag mens kaffen løber igennem ;)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

bilen skriver godtnok 282000 sådan ca på klokken men har efter synslisten gået ca 500000 ved ikke hvad der er hoved og hale i den bil :? :twisted: forventer det værste af den efter nærmere gennemgang :twisted: jeg er glad for bilen og den spinder som en mis men ham der solgte den til mig kunne godt have været lidt mere ærlig omkring nogle små detaljer så som skader osv :twisted: bare et surt opstød . Men med de km. in mente er det nok et problemer at flere lupo ejere kommer til at opleve
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: abs problem

Indlæg af Kim B Olesen »

383CI skrev:Kom iøvrigt til at tænke på du sikert skifter kul i den motor en formiddag mens kaffen løber igennem ;)
Jeg har da tænkt tanken, men den ser noget fedtet ud indeni måske lidt brændt :? Desuden har jeg vist stadig to på lager, så det bliver nok ikke endnu :lol:

Andreas(Dennis) så er det jo godt de små Lupoer sagtens kan køre meget mere end 500000 km ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: abs problem

Indlæg af 383CI »

Jeg er på 520k km. og den lille har sateme at fortsætte efter den behandling den har fået den sidste tid ;)

Skiftede i kun motoren eller hele blokken?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: abs problem

Indlæg af Kim B Olesen »

Ikke selve blokken - først elboksen med magnetventilerne, det hjalp ikke :?
Så lavede jeg en aktortest først på denne bil og derefter min egen, der kunne vi jo så hurtigt konstatere at motoren ikke kørte :) så prøvemonterede vi anden motor og testede igen - så virkede det :)
Derefter var det bare at skifte - ikke Dennis :lol: :lol: 8-)
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: abs problem

Indlæg af Andreas1972 »

ARHH bare at skifte :D jo det var bare at skift ;)
Besvar