Koblingsaktuator

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Coolcat
Indlæg: 68
Tilmeldt: lør 7. sep 2013 09:38
Geografisk sted: Vestfyn

Koblingsaktuator

Indlæg af Coolcat »

Hejsa.

Mener jeg herinde læste om en der havde skiftet pakninger i sin Koblingsaktuator. Min er nemlig blevet utæt og synes ikke lige jeg har penge til en ny, så derfor ville jeg gerne vide om det kan betale sig at pakke den om?. Eller hvad koste en sådanne brugt og kan det i så fald svare sig?

/Coolcat
3L 2002
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af Atjuh 3L »

Hejsa.

Jeg er i færd med at forsøge at fremskaffe tekniske akseltætninger der passer på stemplet i koblingsaktuatoren, men interessen fra sælgere af disse ting er ikke overvældende når man ikke skal købe en røvfuld af dem.

En brugt er, efter min mening, for dumt da man ikke har nogen idé om hvor længe den holder.
Har man selv renoveret den har man en bedre føling med tingene.


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af Qaxius »

På med en ny.

At købe en brugt aktuator, svarer lidt til at købe en brugt kobling.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af Thore J »

Atjuh 3L skrev:Hejsa.

Jeg er i færd med at forsøge at fremskaffe tekniske akseltætninger der passer på stemplet i koblingsaktuatoren, men interessen fra sælgere af disse ting er ikke overvældende når man ikke skal købe en røvfuld af dem.
Har du specifikationerne på dem? Så kunne vi (læs jeg!) evt. spørge ved http://www.carstenholm.dk/, de handler også med private for helt ned til 170kr plus moms - jeg har handlet ved dem flere gange men de sender ikke til private... Jeg har ikke noget i mod at bruge lidt tid på at bestille, afhente, lægge ud og sende videre til indkøbspris..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Coolcat
Indlæg: 68
Tilmeldt: lør 7. sep 2013 09:38
Geografisk sted: Vestfyn

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af Coolcat »

SÅ det vil sige byt til nyt.

Det var også det jeg regnede med.
3L 2002
Lmfao
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:49
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af Lmfao »

Hvad ligger den i? Er det ikke 2500 kr ca


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af Vyffe »

Jeg er for nærrig til at købe en ny. Der kan skiftes mange brugte før det har kostet det samme som en ny. Tror selv jeg har 1-2 brugte liggende på hylden, som afventer at min nuværende aktuator står af. Det er dog ikke sket de første 560.000 km :)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Koblingsaktuator

Indlæg af doktorfrank »

Hvis aktuatoren er utæt - drypper fra den lille, orange siliconegummitut på potentiometret - er der sikkert ridser i cylindrene og manglende tætning ved de to gummiringe (som fungerer efter samme princip som som "gammeldags" hjulcylindre til tromlebremser. Og så kan det ikke betale sig at forsøge en renovering - også fordi udskiftning af gummiringene kræver, at man klipper kablet, og det kræver en del "Storm P." at samle det igen. Alligevel er jeg helt klart interesseret, hvis det lykkes at fremskaffe gummidelene som enkeltstyk levering.
Er der derimod tale om funktionsvanskeligheder fordi stempelt bevæger sig rykvis - forårsaget af snavs, som trænger ind ved enhedens svageste punkt, når alderen begynder at tynge, dvs. tætningsharmonikaen til kablet - er det en temmelig simpel sag at demontere potentiometerenheden og foretage en udrensning.
På den måde har jeg også et par stykker på hylden. De er "go'e at have" ikke mindst når en af vennerne står i akut situation.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar