Hejsa.
Mener jeg herinde læste om en der havde skiftet pakninger i sin Koblingsaktuator. Min er nemlig blevet utæt og synes ikke lige jeg har penge til en ny, så derfor ville jeg gerne vide om det kan betale sig at pakke den om?. Eller hvad koste en sådanne brugt og kan det i så fald svare sig?
/Coolcat
Koblingsaktuator
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Koblingsaktuator
Hejsa.
Jeg er i færd med at forsøge at fremskaffe tekniske akseltætninger der passer på stemplet i koblingsaktuatoren, men interessen fra sælgere af disse ting er ikke overvældende når man ikke skal købe en røvfuld af dem.
En brugt er, efter min mening, for dumt da man ikke har nogen idé om hvor længe den holder.
Har man selv renoveret den har man en bedre føling med tingene.
Mvh,
Atjuh 3L.
Jeg er i færd med at forsøge at fremskaffe tekniske akseltætninger der passer på stemplet i koblingsaktuatoren, men interessen fra sælgere af disse ting er ikke overvældende når man ikke skal købe en røvfuld af dem.
En brugt er, efter min mening, for dumt da man ikke har nogen idé om hvor længe den holder.
Har man selv renoveret den har man en bedre føling med tingene.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Koblingsaktuator
På med en ny.
At købe en brugt aktuator, svarer lidt til at købe en brugt kobling.
At købe en brugt aktuator, svarer lidt til at købe en brugt kobling.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Koblingsaktuator
Har du specifikationerne på dem? Så kunne vi (læs jeg!) evt. spørge ved http://www.carstenholm.dk/, de handler også med private for helt ned til 170kr plus moms - jeg har handlet ved dem flere gange men de sender ikke til private... Jeg har ikke noget i mod at bruge lidt tid på at bestille, afhente, lægge ud og sende videre til indkøbspris..Atjuh 3L skrev:Hejsa.
Jeg er i færd med at forsøge at fremskaffe tekniske akseltætninger der passer på stemplet i koblingsaktuatoren, men interessen fra sælgere af disse ting er ikke overvældende når man ikke skal købe en røvfuld af dem.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Koblingsaktuator
Jeg er for nærrig til at købe en ny. Der kan skiftes mange brugte før det har kostet det samme som en ny. Tror selv jeg har 1-2 brugte liggende på hylden, som afventer at min nuværende aktuator står af. Det er dog ikke sket de første 560.000 km
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Koblingsaktuator
Hvis aktuatoren er utæt - drypper fra den lille, orange siliconegummitut på potentiometret - er der sikkert ridser i cylindrene og manglende tætning ved de to gummiringe (som fungerer efter samme princip som som "gammeldags" hjulcylindre til tromlebremser. Og så kan det ikke betale sig at forsøge en renovering - også fordi udskiftning af gummiringene kræver, at man klipper kablet, og det kræver en del "Storm P." at samle det igen. Alligevel er jeg helt klart interesseret, hvis det lykkes at fremskaffe gummidelene som enkeltstyk levering.
Er der derimod tale om funktionsvanskeligheder fordi stempelt bevæger sig rykvis - forårsaget af snavs, som trænger ind ved enhedens svageste punkt, når alderen begynder at tynge, dvs. tætningsharmonikaen til kablet - er det en temmelig simpel sag at demontere potentiometerenheden og foretage en udrensning.
På den måde har jeg også et par stykker på hylden. De er "go'e at have" ikke mindst når en af vennerne står i akut situation.
Er der derimod tale om funktionsvanskeligheder fordi stempelt bevæger sig rykvis - forårsaget af snavs, som trænger ind ved enhedens svageste punkt, når alderen begynder at tynge, dvs. tætningsharmonikaen til kablet - er det en temmelig simpel sag at demontere potentiometerenheden og foretage en udrensning.
På den måde har jeg også et par stykker på hylden. De er "go'e at have" ikke mindst når en af vennerne står i akut situation.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.