Triptronic, geare ned - LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Triptronic, geare ned - LØST

Indlæg af maxziqqi »

Hej allesammen

Jeg har rodet rundt i forummet nu - me uden held

Min fejl opstod efter sidste grundjustering, foretaget af en kammerat - Bilen kører fint og jeg bruger (næsten) aldrig triptronic
Men når jeg slår den over, hopper den ét gear ned og jeg kan IKKE tvinge den op igen, som regel skal jeg bruge triptronic hvis jeg vil overhale og derved gør det ikke så meget den selv geare et hak ned, for når så jeg vil op i gear slår jeg tilbage i "D" igen og hun geare op og ned som hun skal!:-)

Men nu skal jeg snart på alpe tur og vel meget gerne have mit triptronic(motorbremsning) når jeg skal ned af bjergene - Hun gør det satme i øvrigt godt på de ture.

Er der nogen som den grundjustering er en ommer evt.? og i så fald, nogen i KBH omegn som tør pille?

på forhånd tak, Max
Senest rettet af maxziqqi man 30. nov 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Triptronic, geare ned

Indlæg af Rasbi »

Det er da irriterende den gør det. Det kunne tyde på at gearvælgeren aktiverer minus hele tiden mens den er i plus/minus triptronic sporet? Siden du ikke kan gear op selvom du rykker den i plus. Måske du skal kigge på forbindelserne dernede..... Lidt en langskud da det jo er mærkeligt det er kommet efter en grundjustering.

Husk du har en kickdown knap under speederen hvis du vil hurtigt forbi :)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Triptronic, geare ned

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - jeg tror det er en ommer, jeg prøvede samme nr en gang da jeg skiftede gearvælgeren i bilen og glemte at grundjustere :oops:
En grundjustering senere kørte den bare :)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Triptronic, geare ned

Indlæg af Vyffe »

Prøv at læse fejlkoder ud. Kunne være F257 i gearvælger som er defekt.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Triptronic, geare ned

Indlæg af sussi »

maxziqqi skrev:Er der nogen som den grundjustering er en ommer evt.? og i så fald, nogen i KBH omegn som tør pille?
www.autopit.dk i herlev
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Triptronic, geare ned

Indlæg af doktorfrank »

Når fejlen opstår i direkte forlængelse af en grundjustering er mit gæt: Gennemfør en grundjustering med stor opmærksomhed på samtlige punkter. Især dette: -Når displayet skriver ”-” flyttes gearvælgeren fra tiptronic til ”-” og holdes der.
Lad os høre, hvordan det går ;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Re: Triptronic, geare ned

Indlæg af maxziqqi »

Tak for input folkens

Vi prøver i morgen:-) sammen med dejlig tandremsskift, vandpumpe, olie, filter, hydraulikolie check osv. :-) - bliver en DEJLIG lørdag:-)

Jeg ved godt den har kickdown, men synes dælme det er langsomt - Jeg håber på grundjustering løser det

Jeg melder tilbage, TAKKER!:-)
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Re: Triptronic, geare ned - LØST

Indlæg af maxziqqi »

En korrekt gennemført grundjustering og vupti - alt kører perfekt:-) så dejligt!
Besvar