ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Alt vedrørende teknikken på 3L
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af 383CI »

[quote="Madsls"

Jo de har læst den igennem der skrev den "komplet fejludlæsning OK, ingen fejl."[/quote]

Jamen hvis lommetyvene har udlæst den, og ikke fundet fejl, vil jeg jo heller ikke kunne læse nogle fejl ud.
Så er det jo spild af tid, men det kunne da være spændende at få at vide hvad det er de mener at kunne lave for 1700kr. og hvor de ved fra det er det der er galt, nu der ikke er fejlmeldinger!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Kim B Olesen »

Nej - det er en vacuum utæthed, hvis det er et problem !
Men lad nu Christian hjælpe dig med en fejludlæsning, så kan han formodentligt sige hvor du skal kigge og om det er et problem med dit vacuum system :)
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Madsls »

383CI skrev:[quote="Madsls"

Jo de har læst den igennem der skrev den "komplet fejludlæsning OK, ingen fejl."
Jamen hvis lommetyvene har udlæst den, og ikke fundet fejl, vil jeg jo heller ikke kunne læse nogle fejl ud.
Så er det jo spild af tid, men det kunne da være spændende at få at vide hvad det er de mener at kunne lave for 1700kr. og hvor de ved fra det er det der er galt, nu der ikke er fejlmeldinger![/quote]


Altså der var ingen fejl da jeg var hos dem i onsdag. Men lørdag opstod der så ABS fejl. Så fejlen er jo kommet edterfølgene som de så ikke har kunne læse da fejlen ikke var der på det tidspunkt.

Ja han fortalt lidt om de 1700 kr men det var indviklet det han sagde til mig så jeg fattet ikke en brik. Det var for kompleceret for mig.
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Madsls »

Kim B Olesen skrev:Nej - det er en vacuum utæthed, hvis det er et problem !
Men lad nu Christian hjælpe dig med en fejludlæsning, så kan han formodentligt sige hvor du skal kigge og om det er et problem med dit vacuum system :)
Ja det vil jeg også gætte på nu efter jeg oplever det med bremsen. Men der er rilig med bremsevæske i. Men kan det betyde luft. Vand eller snavs som også kan forhinder her og at absen går igang.?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af 383CI »

Jeg trækker tilbudet om hjælp og fejludlæsning tilbage.
Nu er der gået dage uden gratis hjælp er accepteret og der jokkes rundt i dit og dat i stedet for fokuseret fejlfinding. Det gider jeg jeg ikke være en del af.
På den baggrund anser jeg mit tilbud om hjælp vurderet som ikke nødvendigt eller vigtigt nok.
Omvent, havde tilbudet haft interesse og værdi var det nok accepteret.

Jeg har nok, og andet, at lave end stå standby, så vil nøjes med at ønske fortsat god fornøjelse og ikke mindst held og lykke.

Noget tyder på det bliver nødvendigt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Madsls »

383CI skrev:Jeg trækker tilbudet om hjælp og fejludlæsning tilbage.
Nu er der gået dage uden gratis hjælp er accepteret og der jokkes rundt i dit og dat i stedet for fokuseret fejlfinding. Det gider jeg jeg ikke være en del af.
På den baggrund anser jeg mit tilbud om hjælp vurderet som ikke nødvendigt eller vigtigt nok.
Omvent, havde tilbudet haft interesse og værdi var det nok accepteret.

Jeg har nok, og andet, at lave end stå standby, så vil nøjes med at ønske fortsat god fornøjelse og ikke mindst held og lykke.

Noget tyder på det bliver nødvendigt.
Have du da planer om at det skulle være i weekenden? For du fortalte mig før at det først var senere på dagen du kunne give en melding på hvornår osv. Da du have forskellige møde tider.

Men hvis du have planer om at at det var i weekenden, beklager jeg for der har jeg ikke haft tid/mulighed. Så jeg have tænkt det var Mandag til Fredag du have snakket om da det var arbejde.

Men fair nok, jeg har så vært hos min mekaniker idag og fik en fejl. På min Højre ABS. Han har nu slettet fejlen, og vil se om den kommer igen. Og kommer den igen vil han se nærmer på om det er ABS ringen eller hvad den nu hedder, eller ABS måleren. Som skal skiftes. Men efter jeg kørte hjem fra min mekaniker var der ikke flere fejl men de kan jo nå at opstå de næste par dage.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Vyffe »

Har du fået lavet bagbremser for nylig? ;)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Madsls »

Vyffe skrev:Har du fået lavet bagbremser for nylig? ;)
Nej har jeg ikke, men har tjekket bremse klodserne igennem, og de ser fine ud, stadig masser af bremse guf på endnu :)

Og jeg har kørt 100 km, efter min mekaniker slettet fejlen, og den har endnu ikke brokket sig, så det kan muligt være en teknisk fejl som har fået den frem?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af sussi »

Det var nok ikke det Vyffe refererede til, ABS ringen er indstøbt (ikke indstøbt, men indpresset (rettet af Kim) :-) i baghjulslejet.
Sussi
Senest rettet af sussi ons 25. nov 2015 20:20, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Opdateret :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Vyffe »

sussi skrev:Det var nok ikke det Vyffe refererede til, ABS ringen er indstøbt i baghjulslejet.
Sussi
Og kan lide overlast hvis håndbremsekabel monteres forkert = ABS fejl.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af KMDTHY »

Vyffe skrev:
sussi skrev:Det var nok ikke det Vyffe refererede til, ABS ringen er indstøbt i baghjulslejet.
Sussi
Og kan lide overlast hvis håndbremsekabel monteres forkert = ABS fejl.
Nemlig.... kablet skal monteres sådan her.

Billede
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Kim B Olesen »

sussi skrev:Det var nok ikke det Vyffe refererede til, ABS ringen er indstøbt i baghjulslejet.
Sussi
Lige en lille rettelse ;) den er ikke indstøbt, den kan slåes forsigtigt af og udskiftes med fx ringen fra et på anden måde defekt hjulleje ;) :D
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Madsls »

Beklager lige for min misforståelse. Men nej jeg har ikke fået lavet håndbremsen. jeg har ikke rørt ved noget som har med bremserne at gøre. :) i de 2 måneder jeg har haft bilen i nu.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af sussi »

Hvis det var højre baghjul, den meldte fejl på, så prøv lige at hive tromlen af, og se om håndbremsekablet, er monteret korrekt.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Madsls
Indlæg: 204
Tilmeldt: man 28. sep 2015 18:34
Geografisk sted: Randers kommune

Re: ABS & Advarselslampe lyser/blinker

Indlæg af Madsls »

sussi skrev:Hvis det var højre baghjul, den meldte fejl på, så prøv lige at hive tromlen af, og se om håndbremsekablet, er monteret korrekt.
Når jeg lige læser min tekst igennem igen, kan jeg godt se at jeg kun fik skreven højre ABS. Min fejl, men ment højre front dæk. Den klaget over med ABS'en. :)

Har haft det af, her i Søndag's og alt så fint ud her, også Håndbremse kablet. :)

Men fejlen har ikke været opstået siden. Kan Lupo'en finde på i nogle tilfælde bare lave en teknisk fejl? Også når den bare bliver slettet så er der ikke noget alligevel.?
Besvar