Airbag lampe og modstand

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jensen8660
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 7. nov 2015 19:40
Geografisk sted: Skanderborg

Airbag lampe og modstand

Indlæg af Jensen8660 »

Hej Alle i dette herlige forum. Jeg har fornyligt købt min første lupo. årg 2002 kørt 300000km så den er jo næsten ny :).
Oplevede ved første regnvejr at viskerne opførte sig meget underligt og ikke ville slukke. Nå ny viskerkontaktarm blev købt. og monteret i dag.
Ved monteringen finder jeg ud af at stikket til airbag ikke er monteret under rattet. Men der et sat en modstang i istedet for :( . Jeg fjerner modstanden og monterer airbag igen. Nu lyser min airbag lampe. Afmonterer slæbering og måler på denne. spørgsmål ?? er det ikke bare et "2ledet kabel" som forbinder airbag ?? altså burde der ikke være forbindelse parvis i de 2 ledninger ?

når jeg måler er der forbindelse mellem de to ben under rattet og til det ene ben ved airbag. ben 2 på airbag har ingen forbindelse.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag lampe og modstand

Indlæg af sussi »

Pas nu på hvad du laver, airbag er ikke til at spøge med :twisted:
Den skal nulstilles med VagCom, så slukker lampen.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Airbag lampe og modstand

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvid du piller slæberingen af skal du bare måle gennemgang fra den ende der sad på airbagen - hvis der ikke er ret meget gennemgang er slæberingen færdig ;) :(
Jensen8660
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 7. nov 2015 19:40
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Airbag lampe og modstand

Indlæg af Jensen8660 »

Har fundet fejlen, ledning i slæbering defekt. Når man måler på ledningen, når denne er afmonteret. skal der være en modstand mellem de 2 ledere på 2,5 ohm. Fandt en ny/brugt ved ophugger til 400,-
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Airbag lampe og modstand

Indlæg af doktorfrank »

Og vi klapper i vores små fede hænder og si'r tak for en tilbagemelding :D
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar