Starter ikke i stop.
Re: Starter ikke i stop.
Jeg får kablet hjem inden så længe.
Kan det ikke været andet? Hvad med gangstiller eller hydraulikstationen?
Kan det ikke været andet? Hvad med gangstiller eller hydraulikstationen?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Re: Starter ikke i stop.
Min starter heller ikke i STOP (men fint i N) og min udlæses til 84%.. men jeg har indtil videre heller ikke gjort andet ved problemet end at udlæse værdien..Rasbi skrev:De tal er jo ikke realistiske når bilen ikke starter i stop? De vil være over 85%.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Starter ikke i stop.
Jo, men ikke sandsynligt.Janning1 skrev:Jeg får kablet hjem inden så længe.
Kan det ikke været andet? Hvad med gangstiller eller hydraulikstationen?
Nej.
Lad det være til du har fået et kabel, og udlæs så koblingsværdierne.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Starter ikke i stop.
Jo de er da.
Når føringsrør og udrykkerleje er af nyere dato, så ser jeg ingen årsag til at koblingsSLIDTAGEværdierne skulle være misvisende.
Der kan selvfølgelig være slidtage på potentiometeret i koblingsaktuatoren, men man kan jo udlæse om den har hakker i kurven, inde under Scope.
Jeg havde det på samme måde, som dig, angående at den bare skulle kunne starte hver dag.
Dog, så bør i alle holde øje med værdierne på koblingen, så i ved hvornår den nærmer sig 100%.
Når føringsrør og udrykkerleje er af nyere dato, så ser jeg ingen årsag til at koblingsSLIDTAGEværdierne skulle være misvisende.
Der kan selvfølgelig være slidtage på potentiometeret i koblingsaktuatoren, men man kan jo udlæse om den har hakker i kurven, inde under Scope.
Jeg havde det på samme måde, som dig, angående at den bare skulle kunne starte hver dag.
Dog, så bør i alle holde øje med værdierne på koblingen, så i ved hvornår den nærmer sig 100%.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Starter ikke i stop.
Ja. Ind under motor/engine og så bare skrive 025 og trykke "go" eller "kør" eller hvad en den knap hedder.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Han skal under auto og måleblok 025 Enter
Føringsrør/udrykkerleje var fra 2011 og kan sagtens være smadret på de 4 år
Men jeg er enig i at hvis koblingsaktuator og føringsrør/udrykkerleje er nyt - må det jo være slitagen på koblingen man udlæser
Føringsrør/udrykkerleje var fra 2011 og kan sagtens være smadret på de 4 år
Men jeg er enig i at hvis koblingsaktuator og føringsrør/udrykkerleje er nyt - må det jo være slitagen på koblingen man udlæser
Re: Starter ikke i stop.
Nej, det er "Select" som han skal ind i.
Og derefter vælge "Transmission" eller "Automatik" på Dansk.
Så skrives der 025 i feltet og trykkes på "go".
Så kommer der tal for koblingen.
Og derefter vælge "Transmission" eller "Automatik" på Dansk.
Så skrives der 025 i feltet og trykkes på "go".
Så kommer der tal for koblingen.
- Vedhæftede filer
-
- LT3Tab.png (56.93 KiB) Vist 7262 gange
-
- mainscreen01.png (48.55 KiB) Vist 7262 gange
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Starter ikke i stop.
En eller anden, kom til 4681 Herfølge med en 3L bil, så laver jeg gerne en video af udlæsning af koblingsværdierne.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Starter ikke i stop.
Jeg fik disse værdier:
- Vedhæftede filer
-
- Skærmbillede 2015-11-19 kl. 17.59.39.png (49.02 KiB) Vist 7245 gange
Lupo 3l, 380.000km, 2001
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Ja - det så jo ikke godt ud - det er felt 2 der ikke må komme over 85
Det du ser er en samlet værdi for alt fra koblingscylinder, føringsrør, udrykkerleje, kobling, koblingsarm - hm - er der mere
Eftersom koblingscylinderen er ny, og armen ikke var revnet da vi kiggede på den nede hos Vyffe, tror jeg helt sikkert du skal ind og kigge kobling
Det du ser er en samlet værdi for alt fra koblingscylinder, føringsrør, udrykkerleje, kobling, koblingsarm - hm - er der mere
Eftersom koblingscylinderen er ny, og armen ikke var revnet da vi kiggede på den nede hos Vyffe, tror jeg helt sikkert du skal ind og kigge kobling
Re: Starter ikke i stop.
Vildt at der er så stor forskel på dine tal.
Mine tal hed noget i 70erne og noget lidt over 85.
Jeg har en farlig tanke....
Hvad ville der ske, hvis man modificerede koblingsarmen, så armen blev drejet 5-10 grader i forhold til den originale position?!!?
Så ville den jo pludselig komme med andre tal.
Forudsat, at den kobler ind og ud, som en skal ved kørsel og stilstand.
Altså fjerne koblingskablet, slibe svejsningen ned på armen, dreje den 5 grader og svejse den fast igen.
Mit gæt må være at koblingsaktuatorens eneste målepunter er armens spænding i volt, målt helt slapt og helt trukket.
Disse tal vil jo ændre sig, set i formlen af pythagoras.
Så hvis man "drejer" koblingsarmen, så vil denne trekant ændre sig og motorstyringen vil tro at koblingen er mindre slidt.
Jeg synes at læse noget om en herinde, der havde bemærket at bilerne ikke ville starte, hvis koblingstallene ( 1,85v og 3,?v ) var mindre end 2v fra hinanden.
Mine tal hed noget i 70erne og noget lidt over 85.
Jeg har en farlig tanke....
Hvad ville der ske, hvis man modificerede koblingsarmen, så armen blev drejet 5-10 grader i forhold til den originale position?!!?
Så ville den jo pludselig komme med andre tal.
Forudsat, at den kobler ind og ud, som en skal ved kørsel og stilstand.
Altså fjerne koblingskablet, slibe svejsningen ned på armen, dreje den 5 grader og svejse den fast igen.
Mit gæt må være at koblingsaktuatorens eneste målepunter er armens spænding i volt, målt helt slapt og helt trukket.
Disse tal vil jo ændre sig, set i formlen af pythagoras.
Så hvis man "drejer" koblingsarmen, så vil denne trekant ændre sig og motorstyringen vil tro at koblingen er mindre slidt.
Jeg synes at læse noget om en herinde, der havde bemærket at bilerne ikke ville starte, hvis koblingstallene ( 1,85v og 3,?v ) var mindre end 2v fra hinanden.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Starter ikke i stop.
Du skal tage gearkassen af og se på hvor slidt din kobling er og se efter om udrykkerlejet kan være smadret pga forkert montering.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Starter ikke i stop.
Det vil jeg få gjort. Skal jeg skifte føringsrør nu hvor jeg er igang?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Hvis ikke du skifter føringsrør og udrykkerleje nu du har det skilt ad - UANSET STAND, når det har siddet siden 2011 - så får du nakkeklask af mig personligt
Re: Starter ikke i stop.
Jeg kan købe et koblingssæt til 1800kr eller et udrykkerleje alene til 300kr. Er det ikke stor sandsynelighed for, at det også er koblingen der skal skiftes, og jeg derfor bør købe hele sættet?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Starter ikke i stop.
Jo - skift det hele
Hvor køber du ?
Jeg er begyndt at handle ved bildeleshop - de virker rigtigt fornuftige indtil videre hvis du kender en med CVR nr du kan misbruge, får du momsen tilbage bagefter, efter sigende uden at oplysningerne går videre
Føringsrør er ikke med, det skal du købe hos VW - koster ca 70 kr - LAD VÆRE med at købe uoriginalt
Hvor køber du ?
Jeg er begyndt at handle ved bildeleshop - de virker rigtigt fornuftige indtil videre hvis du kender en med CVR nr du kan misbruge, får du momsen tilbage bagefter, efter sigende uden at oplysningerne går videre
Føringsrør er ikke med, det skal du købe hos VW - koster ca 70 kr - LAD VÆRE med at købe uoriginalt
Re: Starter ikke i stop.
Jeg har lige bestilt føringsrør ved vagshop, er det ok?
Jeg har fundet et koblingssæt ved misterauto til 1800kr
Jeg har fundet et koblingssæt ved misterauto til 1800kr
Lupo 3l, 380.000km, 2001