Hydraulik-pumpe starter ikke?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Låst
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Hydraulik-pumpe starter ikke?

Indlæg af thch »

I min nyindkøbte 2002'er Lupo observerede jeg at loftlampen ikke lyste når jeg åbner døren i førersiden.
Jeg har så renoveret kontakten i dørlåsen, således at det virker igen.... MEN er det ikke meningen at hydraulikpumpen skal gå igang når man åbner døren?
I min forgangne Lupo (2000'er jeg solgte for 4 år siden), startede pumpen hver gang jeg åbnede døren.
Kan bilen overhovedet køre hvis hydraulikpumpen ikke virker? Jeg har kun kørt en mindre tur i bilen på ca. 100 km og der kørte den fint.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hydraulik-pumpe starter ikke?

Indlæg af Rasbi »

Jo den skal starte når du åbner døren. Det er ren komfort at den begynder når du stiger ind i bilen. Så er den hurtigere oppe i tryk og du kan komme afsted :)

Hvis ikke dørkontakten virker starter pumpen når du sætter tænding på. Derfor kører din lupo fint. Prøv at lyt, pumpen er nem at høre.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Hydraulik-pumpe starter ikke?

Indlæg af Andreasf »

Pumpen kører i øvrigt kun, når der ikke er tilstrækkeligt tryk på systemet - så det er ikke nødvendigvis hver gang døren åbnes, at pumpen kører.
Men uden pumpe kommer du ikke mange gearskift/indkoblinger før du holder meget, meget stille.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hydraulik-pumpe starter ikke?

Indlæg af thch »

Hej.
Tak for Jeres svar.
Det lader til at det ikke var noget problem alligevel - bare jeg ventede længe nok, så startede pumpen når jeg åbner døren :-)

Det er dog straks lidt værre med mit andet spørgsmål: Utæt dieselslange ved køleren under bilen. Det er slangen fra motoren det er galt med - returslangen (den blå) er tæt nok.
Jeg tror at der mangler en lille gummipakning inde i selve snapkoblingen - man kan rykke alurøreret fra køleren lidt frem og tilbage - derfor er den utæt. Jeg har prøvet med flydende silikonepakning, men det bliver sgu opløst af dieselolien. Jeg orker næsten ikke at skulle skifte hele slangen!
Har nogle af Jer gode erfaringer med at bruge teflonpakninger? (til vandrør etc)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulik-pumpe starter ikke?

Indlæg af sussi »

thch skrev:Det er dog straks lidt værre med mit andet spørgsmål: Utæt dieselslange ved køleren under bilen. Det er slangen fra motoren det er galt med - returslangen (den blå) er tæt nok.
Jeg tror at der mangler en lille gummipakning inde i selve snapkoblingen - man kan rykke alurøreret fra køleren lidt frem og tilbage - derfor er den utæt. Jeg har prøvet med flydende silikonepakning, men det bliver sgu opløst af dieselolien. Jeg orker næsten ikke at skulle skifte hele slangen!
Har nogle af Jer gode erfaringer med at bruge teflonpakninger? (til vandrør etc)
Har du ikke allered oprettet en tråd med dette spørgsmål :?:
Det er ikke spor smart at have samme spørgsmål kørende i 2 forskellige tråde, så jeg lukker denne tråd og henviser til
viewtopic.php?f=13&t=6299&p=58941#p58941
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Låst