Lupo drypper diesel fra heat-dissipator-snapkoblingerne

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Lupo drypper diesel fra heat-dissipator-snapkoblingerne

Indlæg af thch »

Hej Lupo folk
Har lige erhvervet mig en gammel 2002'er med 300.000 km på klokken.
Den kører fint og alting fungerer, men den drypper lidt fra de 2 tilslutninger til heat dissipator'en (under højre dørside i bunden af vognen). Jeg har forsøgt at tage slangerne af og rense skidtet samt forsøgt mig lidt med noget flydende pakning - men den drypper stadig. Er det meningen at der skal sidde en O-ring ved den lille vulst på alurøret, eller er der pakninger inde i snapkoblingerne? Kan pakningen i snapkoblingen være defekt/mangle? Er det noget der kan købes løst, eller skal man have helt nye slanger?

Træls at den står og drypper diesel i min indkørsel :-(
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lupo drypper diesel fra heat-dissipator-snapkoblingerne

Indlæg af thch »

Bump.... Ingen med gode ideer?
Jeg har ellers forsøgt at rense studsen (snapkoblingen) grundigt uden held. Findes der noget pakningsmateriale der ikke bliver opløst af dieselolie?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Lupo drypper diesel fra heat-dissipator-snapkoblingerne

Indlæg af Rasbi »

Jeg har desværre ingen erfaringer med teflon-pakninger. Her er det dog en ok ide at tage ned og snakke med VW (så længe det kun handler om reservedele :p )
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lupo drypper diesel fra heat-dissipator-snapkoblingerne

Indlæg af thch »

Problemet er løst: Har forsøgt mig med alverdens nye små gummipakninger, men den blev ved med at smådryppe fra den ene slange. Fik et tip af en kammerat - 8mm krympeflex på studsen, forsigtig opvarmning og vupti - nu passer pakningen igen og slangen er tæt.
Havde dog aldrig troet at jeg skulle bruge krympeflex til at tætne en dieselslange!
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Lupo drypper diesel fra heat-dissipator-snapkoblingerne

Indlæg af Atjuh 3L »

Super, og dejligt med en tilbagemelding.

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar