A2 <-> Lupo trækaksel?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

A2 <-> Lupo trækaksel?

Indlæg af 2a2 »

hej derude
pokkers osse - kom lige til at se at gummimanchetten i venstre side er utæt - der kommer fedt ud!!!! - nuvel - det er jo et pokkers bøvl at skifte den gummimanchet - den er ikke lige til at få over det der spøjse tripode-led eller hvad det nu hedder (det er presset på - ikke?) så jeg tænkte på om jeg måske ikke lige så godt kunne skifte hele akslen da der kommer også et "klonk" ved tilkobling som jeg har en mistanke om kommer fra denne side - men - er det samme aksel der sidder i Lupo'en eller har man valgt at lige ændre lidt her også så man skal have en anden til A2'en - der der ved dette?
PS: Hvad gør i med sådan en utæt manchet? Er det led til at få af eller har man en nødløsning man kan få over?

mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: A2 <-> Lupo trækaksel?

Indlæg af Kim B Olesen »

Tripodeleddet sidder med en låsering som du du kan tage med sådan en flad låseringstang - så skal det bare lige have et slag med en mejsel og en hammer, så smutter det lige af :)
Alternativt kan man få manchetter og et værktøj til at udvide manchetterne, så man kan få dem ind over, men jeg mener de originale eller dem fra FTZ er bedst ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: A2 <-> Lupo trækaksel?

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Alternativt kan man få manchetter og et værktøj til at udvide manchetterne, så man kan få dem ind over, men jeg mener de originale eller dem fra FTZ er bedst ;)
Er det ikke bare en slags "pølsehorn" ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: A2 <-> Lupo trækaksel?

Indlæg af 2a2 »

Ok - takker - skal lige have kontrolleret om der er "slak" i leddene - er der nogen der ved om trækakslerne er ens mellem a2 og lupo?
Mvh 2a2

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: A2 <-> Lupo trækaksel?

Indlæg af sussi »

Den højre skiftet på min A2
8Z0407452X Trækaksel Højre side Audi A2-3L
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
3L Pigen
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 24. jul 2015 18:46
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: A2 <-> Lupo trækaksel?

Indlæg af 3L Pigen »

Man kan købe nogle manchetter i silikone som er så elastiske,så du bare trækker den ud over, super nemt
Hilsen Michelle :mrgreen:
Den stolte ejer af en Lupo 3L fra 2001 og en rigtig fin Golf MK 2 GTI 16V fra 1988
Udlært Motorcykelmekaniker 2015 - Nu Autoteknolog studerende
Besvar